خبرنگاران عملیات ساخت منطقه ویژه مالی کاشان از سر گرفته شد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، کاشان- خبرنگاران- عملیات اجرایی منطقه ویژه مالی کاشان روز شنبه در آیینی با حضور رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از سر گرفته شد.

خبرنگاران عملیات ساخت منطقه ویژه مالی کاشان از سر گرفته شد

اعتبار اولیه تأمین زیرساخت های طرح منطقه ویژه مالی کاشان نزدیک به 60 میلیارد ریال برآورد می گردد.

این طرح در زمینی به مساحت یکهزار و 500 هکتار اجرا خواهد شد که از این میزان، یکهزار و 344 هکتار در راستای تشویق سرمایه گذاران به تملک ایمیدرو درآمده است.

کلنگ ساخت این منطقه ویژه مالی پیش تر در سال 94 زمین خورد اما به دلیل مسائلی مانند فقدان مجوزهای لازم از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست بلاتکلیف مانده بود.

فرماندار ویژه کاشان در این آئین، اختصاص افزون بر یکهزار و 500 هکتار زمین برای اجرای طرح را مورد اشاره قرار داد و گفت: زیرساخت های لازم مانند آب و برق نیز در منطقه ویژه مالی تأمین و در کنار وجود راه آهن و امکانات ترانزیت جاده ای کالا، مزیتی برای استقرار در آن محسوب می گردد.

علی اکبر مرتضایی قهرودی دریافت مجوز سازمان حفاظت از محیط زیست برای مرحله نخست طرح با گستره 250 هکتار، تأمین جاده دسترسی و برنامه ریزی برای تأمین زیرساخت های استقرار دائم سرمایه گذاران، انتخاب پیمانکار فنس کشی و ساخت جاده دسترسی به میزان 250 هکتار از جمله اقدام های اجرا شده تا کنون برشمرد.

وی بیان نمود: ظرفیت لازم برای استقرار واحدهای صنعتی فراوریی متوسط و کوچک در منطقه ویژه مالی کاشان با هدف برندسازی و ساخت ماشین آلات فراوری و انتقال برق، قطعه ماشین آلات با تجهیزات الکترونیکی، استقرار ماشین آلات با فناوری جدید، فراوری کانی های غیرفلزی، بازیافت فلزات و واحدهای فرآوری املاح تبخیری همجوار دریاچه نمک است.

جانمایی مناسب در 30 کیلومتری کاشان و مجاور اصفهان، قم و تهران، امکان دسترسی به بزرگراه های اصلی کشور، وجود راه آهن سراسری و فرودگاه از جمله مزیت های منطقه ویژه مالی کاشان محسوب می گردد که سال 89 به تصویب هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی رسیده بود.

شهرستان 365 هزار نفری کاشان با استقرار یکهزار و 200 واحد فراوریی و صنعتی کوچک و بزرگ، از ظرفیت صادراتی سالانه افزون بر 226 میلیون دلار کالا برخوردار است.

6136/ 8123

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عملیات ساخت منطقه ویژه مالی کاشان از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات ساخت منطقه ویژه مالی کاشان از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید