سیل به آثار تاریخی لرستان آسیبی وارد نکرده است

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، خبرنگاران/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: سیل به آثار تاریخی استان آسیبی وارد نکرده است.

سیل به آثار تاریخی لرستان آسیبی وارد نکرده است

سید امین قاسمی با اعلام این خبر اضافه نمود: با توجه به بارش شدید باران در دو روز گذشته در استان لرستان، بازدید از ابنیه تاریخی را همزمان با این بارش ها و بلافاصله پس از آن در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در پی وقوع این بارش ها خسارات چندانی به ابنیه تاریخی لرستان وارد نشده است، اضافه نمود: با توجه به اینکه از قبل پیش بینی شدت بارش در لرستان شده بود، اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه در مکان هایی که در معرض خطر بودند اجرا شده است.

قاسمی اضافه نمود: لرستان با دارا بودن 100 پل تاریخی به عنوان پایتخت پل های تاریخی ایران معروف است و با توجه به اینکه این پل ها در جهت رودخانه ها قرار دارند با شدت بارش ها و جاری شدن سیل در معرض تخریب قرار می گیرند.

او با اشاره به اینکه در سیل فروردین ماه امسال نیز حدود 800 میلیارد ریال به ابنیه تاریخی، تأسیسات گردشگری و کارگاه های صنایع دستی استان خسارت وارد شد، یادآور شد: به منظور حفاظت از ابنیه تاریخی لرستان بلافاصله پس از سیل، مرمت برخی از پل ها و ابنیه تاریخی با منابع استانی در دستور کار قرار گرفته است که برای مرمت های اصولی نیازمند اعتبارات ملی و ستاد بحران کشور هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سیل به آثار تاریخی لرستان آسیبی وارد نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل به آثار تاریخی لرستان آسیبی وارد نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید