لزوم افزایش سهمیه قیر شهرداری ها، بازآفرینی شهرها جدی گرفته نشد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، مهدی جمالی نژاد شامگاه دوشنبه در گردهمایی شهرداران خراسان جنوبی با بیان اینکه 119 هزار عضو شورای روستا در کشور داریم، اظهار کرد: همچنین 11 هزار عضو شورای شهر و 107 هزار دهیار داریم.

لزوم افزایش سهمیه قیر شهرداری ها، بازآفرینی شهرها جدی گرفته نشد

وی از وجود هزار و 270 شهر اطلاع داد و اضافه کرد: شهرداران سربازان کشور در تامین امنیت جامعه هستند.

جمالی نژاد با بیان اینکه شهرداران خاکریز اول مطالبات مردم هستند، گفت: شهرداران با ایجاد رفاقت و اعتماد سازی می توانند به خوبی شهر را اداره نمایند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به وظایف سخت شهرداری ها بیان نمود: اداره امور در شهرهای سبز سخت تر است چراکه هیچ مکانی را نمی توان تغییر کاربری داد.

جمالی نژاد با بیان این مطلب که با فکر و تدبیر می توان از دایره روزمره بیرون بیاییم، گفت: شهرداری ها به دنبال راهکارهای نوین بروند.

وی بیان نمود: شهرداری ها نهادهایی مستقل غیر دولتی هستند و اگر ناف آن ها به ناف دولت وصل کنیم، نمی توانند امور را اداره نمایند.

جمالی نژاد با بیان اینکه استفاده از راهکارهای نوین شهر را متحول می نماید، اضافه کرد: باید از ظرفیت های موجود برای کسب درآمد استفاده کرد.

وی با اشاره به مطالبات مطرح شده از سوی شهرداران مبنی بر فرسوده بودن ناوگان ها بیان نمود: اگرچه حمل و نقل عمومی یکی از مسائل کشور است اما اقدامات خوبی در زمینه نوسازی ناوگان ها اجرا شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به ظرفیت های موجود در خراسان جنوبی بیان نمود: مرز مشترک بهترین ظرفیت بوده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

جمالی نژاد شهرهای بین راهی را فرصتی برای درآمد زایی دانست و اضافه کرد: همچنین باید زیرساخت های ریلی و هوایی برای جذب گردشگر فراهم گردد.

وی با اشاره به بافت های فرسوده نیز بیان نمود: در هیچ شهری بازآفرینی جدی گرفته نشده که باید مورد توجه باشد.

جمالی نژاد با گلایه از نمایندگان مجلس بیان نمود: متاسفانه سهمیه قیر برای شهرداری ها و دهیاری ها 13 درصد گذاشته و برای راه و شهرسازی 54 درصد گذاشته اند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اضافه کرد: باید سهمیه شهرداری ها در قیر افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لزوم افزایش سهمیه قیر شهرداری ها، بازآفرینی شهرها جدی گرفته نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم افزایش سهمیه قیر شهرداری ها، بازآفرینی شهرها جدی گرفته نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید