یک فاجعه، گزینه های استقلال خوزستان را پراند

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ ، سمیرا شیرمردی ، همانطور که پیش بینی می شد فیفا به خاطر شکایت فرانک ساکونی از استقلال خوزستان، 6 امتیاز از این تیم کسر و این باشگاه را از فعالیت در یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد. این خبر بدون شک برای اعضای استقلال خوزستان مثل یک فاجعه تلخ می ماند اما برای داریوش یزدی سرمربی آبی های اهوازی شاید روی دیگری هم داشته باشد. چراکه با توجه به این مشکل، دیگر هیچ مربی حاضر نیست راهنمایی استقلال خوزستان را بپذیرد و با این شرایط، داریوش یزدی می تواند با خیال راحت کار خود را در تیم آبی اهوازی دنبال کند. مساله ای که تعدادی از اعضای هیات مدیره موافق آن نبودند اما احتمالا حالا مجبور به پذیرش آن خواهد بود.

یک فاجعه، گزینه های استقلال خوزستان را پراند

خیلی وقت بود که بحث کسر امتیاز از استقلال خوزستان پیش آمد. در همان ابتدا که فیفا به فدراسیون فوتبال ایران نامه زد و بابت این مساله هشدار داد، مسئولان استقلال خوزستان خیلی زود دست به کار شدند و کوشش کردند مشکل را حل نمایند. امیر سلطانی مدیرعامل وقت باشگاه استقلال خوزستان مذاکرات طولانی و شبانه ای با فرانک ساکونی داشت که در نهایت موفق شد او را راضی به اقساطی کردن طلبش کرد. قرار بود در قسط اول، بخشی از طلب ساکونی پرداخت گردد و بخش دیگر این طلب هم از انتقال یونس دلفی به آیندهوون هلند. همه چیز داشت خوب پیش می رفت که خبر رسید سلطانی از مدیریت باشگاه استقلال خوزستان استعفا داد. دلیل آن هم ظاهرا چیزی نبود جز همکاری نکردن گروه ملی در حل مشکل ساکونی.

با رفتن امیر سلطانی همه می دانستند کار سخت می گردد. احمد مسجدی به عنوان سرپرست جدید مدیریت باشگاه انتخاب شد تا کارها را پیش ببرد اما ظاهرا هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان به جای اینکه تمرکزش را بیشتر روی این مساله بگذارد، به دنبال تغییر کادرفنی بودند. البته نه همه آنها. گفته می گردد دودستگی عجیبی در هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان به وجود آمده که تعدادی از آنها خواستار ماندن داریوش یزدی هستند و تعدادی از آنها مخالفند و البته با گزینه های سرمربیگری صحبت کردند.

با وجود این بحث ها و البته اعلام محمد رحیمی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان مبنی بر اخراج داریوش یزدی از سرمربیگری این تیم، یزدی باز هم در تمرینات حضور دارد و کارش را دنبال می نماید. نکته جالب این است که اکثر مربیانی که به نظر می رسد گزینه سرمربیگری استقلال خوزستان هستند، اعلام نموده بودند اگر 6 امتیاز کسر گردد حاضر نیستند به این تیم بروند چون می دانستند شرایط استقلال خوزستان برای ماندن در لیگ برتر سخت خواهد شد. این مربیان البته این شرط را هم داشتند که در نیم فصل بتوانند تیم را تقویت نمایند. همه این ها خواسته های به حقی بود اما باید منتظر می ماندند تا ببینند در نهایت بحث شکایت دیوید ساکونی به کجا می کشد.

هنوز یک هفته از بحث تغییر کادرفنی استقلال خوزستان نگذشته بود که روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت فیفا به دلیل پرداخت نشدن مطالبات فرانک ساکونی 6 امتیاز از امتیازات این فصل استقلال خوزستان کسر و این باشگاه را از یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد.

این خبر تلخ که مثل فاجعه می ماند والبته دیگر در فوتبال ایران به مساله ای تکراری تبدیل شده، باعث شد استقلال خوزستان به قعر جدول سقوط کند. آبی های اهوازی که این فصل با سختی زیادی 10 امتیاز کسب نموده بودند، حالا 4 امتیازی شدند و به قعر جدول رفتند. این مساله، بدون شک برای اعضای استقلال خوزستان و طرفداران آن می تواند خیلی تلخ باشد اما شاید برای داریوش یزدی و بازیکنانی که او را دوست دارند، شیرینی خاصی هم داشته باشد. چراکه با این شرایط، دیگر هیچ مربی حاضر به همکاری با استقلال خوزستان نیست. همه مربیانی که گزینه بودند یک شرط معمولی داشتند که آن هم جذب بازیکن در نیم فصل دوم بود اما حالا که استقلال خوزستان از یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده، این مساله هم منتفی است. در کنار آن، گزینه های مربیگری فکر می کردند امتیازی از استقلال خوزستان کسر نمی گردد اما حالا شرایط به گونه دیگری رقم خورد و تعلل مسئولان استقلال خوزستان باعث شد شرایط این تیم سخت تر از گذشته گردد.

با این وضعیت، بدون شک تغییر کادرفنی استقلال خوزستان منتفی خواهد بود. حالا شرایط به گونه ای شده که مسئولان استقلال خوزستان باید کوشش نمایند که داریوش یزدی را حفظ نمایند چراکه هیچ بعید نیست او با شرایطی که به وجود آمده و البته ادامه داشتن مسائل مالی، تصمیم به رفتن بگیرد. البته یزدی تا الان نشان داده اهل استعفا نیست اما به هر حال مسئولان استقلال خوزستان باید سعی نمایند شرایط برای کار کردن او مهیاتر از قبل باشد تا حداقل بتواند این تیم را در لیگ برتر حفظ کند. با شرایطی که این روزها وجود دارد و البته مسائل مالی، فعلا این تیم گزینه اول سقوط به لیگ یک به حساب می آید اما شاید حمایت از تیم و برگرداندن آرامش به استقلال خوزستان، باعث گردد این تیم بتواند در لیگ برتر بماند. البته اگر اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان قبل از کاری، به اختلافات بین خودشان انتها دهند و دودستگی را از بین ببرند.

9-1

منبع: ایران ورزشی

به "یک فاجعه، گزینه های استقلال خوزستان را پراند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک فاجعه، گزینه های استقلال خوزستان را پراند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید