احتمال حذف یک تیم ایرانی از آسیا

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه ها پروانه حرفه ای صادر می نماید و باشگاه هایی که نتوانند بدهی های خود را پرداخت نمایند از حضور در لیگ قهرمانان آسیا منع می شوند و مشمول جریمه های سنگینی خواهند شد. از این رو باشگاه های ایرانی پرطرفدار طی یکی دو سال گذشته به تکاپو افتادند تا بتوانند پرونده های فیفایی خود را مختومه نمایند اما حجم بالای بدهی ها و در آمدهای پایین باشگاه ها معمولا مانع از تسویه حساب کامل با طلبکاران شان می گردد.

احتمال حذف یک تیم ایرانی از آسیا

در چنین شرایطی قانون منع حضور تیم های بدهکار در لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده نیز اجرا می گردد و حالا مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال یک هشدار جدی به فوتبالی ها داده است. رییس فدراسیون در نشست خبری امروز خودش اعلام نموده که یکی از باشگاه های ایرانی که مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2020 را هم به دست آورده، به دلیلی پرونده بازی که در فیفا دارد محتمل است نتواند در این رقابت ها شرکت کند. تاج گفته است: متاسفانه شکایت ها از باشگاه های ایرانی خیلی زیاد است. یکی از باشگاه ها پرونده بازی دارند که محتمل است نتواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. اگر آن ها نتوانند در لیگ قهرمانان حضور پیدا نمایند ما از تیم بعدی استفاده می کنیم. هر تیمی نتواند مجوز بگیرد تیم بعدی جایگزین آن خواهد شد.

هنوز تعیین نیست کدام یک از چهار نماینده فوتبال ایران یعنی پرسپولیس، سپاهان، استقلال یا پدیده دچار چنین مسئله ای شده اما مساله دیگر احتمال جایگزینی یک تیم دیگر در لیگ قهرمانان به جای این تیم مشکل دار است که می تواند برای دور مانده ها از سهمیه جذاب باشد. قاعدتا اگر تیم مورد نظر مهدی تاج که ظاهرا AFC به پرونده های بازش در فیفا ایراد گرفته، تیم پنجم لیگ برتر جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب می نماید. تراکتورسازی تبریز که چندی قبل از پدیده به اتهام استفاده از بازیکن غیرمجاز شکایت نموده، به عنوان تیم پنجم لیگ برتر حالا این شانس را پیدا خواهد نمود تا درصورت حذف یکی از نمایندگان ایران جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب کند. اتفاقی که تحققش هنوز تعیین نیست و باید دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی در این خصوص رخ می دهد.

3-350

منبع: ایران ورزشی

به "احتمال حذف یک تیم ایرانی از آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال حذف یک تیم ایرانی از آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید