برنامه ریزی برای استقرار بیمارستان های سیار در قم

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، سرمست گفت: رایزنی ها و اقدام های اجرا شده برای استقرار بیمارستان های سیار توسط نیروی های مسلح در قم اجرا شده است.

برنامه ریزی برای استقرار بیمارستان های سیار در قم

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ به نقل از انجمنهای سلوبلاگ، بهرام سرمست، استاندار قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان گفت: رایزنی ها و اقدام های اجرا شده برای استقرار بیمارستان های سیار توسط نیروی های مسلح در قم اجرا شده است.

استاندار قم با تأکید بر اعمال محدودیت در استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، ادامه داد: باید ضدعفونی معابر، مکان های عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی، در دستور کار دستگاه های مرتبط قرار گیرد.

سرمست اضافه کرد: باید هماهنگی های لازم برای فراهم نمودن فضای قرنطینه افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در اماکن فرهنگی، آموزشی و ورزشی استان نیز صورت پذیرد.

سرمست با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های ملی و استانی برای مقابله با بیماری کرونا شرح داد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، حمل و نقل عمومی در سطح شهر قم، محدود و ضدعفونی می شود.

او تمرکز زدایی از مراکز درمانی و داروخانه ها در راستای کاهش امکان ابتلا به بیماری کرونا را ضروری دانست و شرح داد: در این راستا باید تعداد درمانگاه ها و داروخانه های شبانه روزی افزایش یابد.

استاندار قم بیان کرد: در جهت ابلاغ و اعمال دستورالعمل سبک سازی ادارات و یا شیفت بندی کارمندان با رعایت استمرار خدمت رسانی به مردم نیز اقداماتی انجام شد.

سرمست استفاده از ظرفیت بیمارستان های خیریه و خصوصی برای بستری بیماران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا را خواستار و یادآورشد: دانشگاه علوم پزشکی پیگیری های لازم جهت اخذ مجوز به کارگیری این بیمارستان ها و همچنین تامین نیروی انسانی موردنیاز اعم از کادر پزشکی، پرستاری و غیرپزشکی را انجام دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "برنامه ریزی برای استقرار بیمارستان های سیار در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای استقرار بیمارستان های سیار در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید