74 درصد جمعیت اسدآباد دُز اول واکسن خود را دریافت نموده اند

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، خبرنگاران/همدان فرماندار اسدآباد گفت: تا به امروز 74 درصد از جمعیت هدف ثابت شهرستان واکسن دز اول و 46 درصد جمعیت هدف ثابت، واکسن دز دوم خود را دریافت نموده اند.

74 درصد جمعیت اسدآباد دُز اول واکسن خود را دریافت نموده اند

سعید کتابی در جلسه مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان اظهار کرد: با احتساب جمعیت سیار شهرستان که در حال تردد هستند 80 درصد از جمعیت هدف شهرستان واکسن دز نوبت اول و 50 درصد نیز واکسن دز نوبت دوم خود را تزریق نموده اند.

وی در ادامه با اشاره به واکسینه شدن 95درصد از فرهنگیان و کارکنان دستگاه های اداری سطح شهرستان ،توضیح داد: شهرستان اسدآباد دارای هفت هزار و 661 دانش آموز بین سنین 12تا 17سال بوده که از این تعداد دانش آموز تا به امروز هفت هزار نفر معادل 91درصد واکسینه شده اند .

کتابی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان اسدآباد در شرایط زرد با شرایطی کاملا شکننده به سر می برد خاطر نشان کرد: استمرار در رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان همچنان ضرورت دارد و قطعا در صورت رعایت پروتکل ها در رنگ بندی های تازه آینده بتوان به شرایط آبی رسید.

وی با تاکید بر بازرسی ویژه بازرسان دانشکده علوم پزشکی شهرستان از شرایط پروتکل های بهداشتی مدارس سطح شهرستان خاطر نشان کرد:شهرستان اسدآباد دارای 208 مدرسه بوده که از این تعداد مدارس 16مدرسه دارای دانش آموزان بالای 300نفر بوده و هنوز فعالیت این مدارس شروع نشده که به تدریج فعالیت این مدارس شروع خواهد شد.

کتابی با بیان اینکه مدارس روستایی و حاشیه شهر با جمعیت پایین فعالیت خود را از ابتدای مهر ماه در شهرستان شروع نموده اند افزود:به صورت تدریجی و اقتضائی مدارس شهرستان به سمت باز گشایی خواهند رفت.

وی بعلاوه با اشاره به اینکه تا به امروز بر اساس آمار از جمعیت هدف ثابت روستاهای شهرستان 77درصد دز اول و 46درصد دز نوبت دوم خود را دریافت نموده اند ،گفت:روستاهای انگشت شماری که هنوز دارای کمتر از 70درصد پوشش واکسیناسیون هستند برای متوازن شدن با دیگر روستاهای سطح شهرستان سرعت در فرایند و قانع کردن سازی اهالی این روستاها در واکسیناسیون ضرورت دارد.بازرسی جدی مستمر از سطح تالارهای شهرستان ،تذکر جدی به مدیران تالارها،توجه به تهیه و استقرار تهویه در کلاس های درس،قانع کردن سازی و فرهنگ سازی برای واکسیناسیون از دیگر مواردی بود که در این جلسه فرماندار اسدآباد به این موارد تاکید نمود و یاد آور شد: در حال حاضر 9مرکز ثابت در شهر اسدآباد و 50خانه روستایی و 10 مرکز بهداشت روستایی و دو آمبولانس سیار برای واکسیناسیون در سطح شهرستان فعال بوده که در صورت ضرورت درمانگاه تأمین اجتماعی نیز به این موارد اضافه خواهد شد ضمن اینکه هیچگونه مسئله ای در واکسن و تهیه واکسن در شهرستان وجود ندارد.

کتابی اظهار کرد:در حال حاضر 9مرکز ثابت در شهر اسدآباد و 50خانه روستایی و 10 مرکز بهداشت روستایی و دو آمبولانس سیار برای واکسیناسیون در سطح شهرستان فعال بوده که در صورت ضرورت درمانگاه تأمین اجتماعی نیز به این موارد اضافه می شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری و سرپایی شهرستان کاهش یافته و شهرستان در شرایط بهتری قرار گرفته است توضیح داد:اما این موضوع این را نمی رساند که پروتکل های بهداشتی نادیده گرفته شود به همین منظور از شهفرایندان اسدآبادی در خواست داریم همچنان در رعایت پروتکل ها و پرهیز از هر گونه تجمعات و دورهمی ها بکوشند.

دکتر ایرج صالحی خاطر نشان کرد:روز گذشته از 132 رپید تست صورت گرفته در شهرستان 10مورد مثبت کرونا بوده اند که این تعداد به علت علائم سرماخوردگی برای انجام تست مراجعه نموده بودند.

وی بعلاوه تعداد بیماران بستری در بخش کرونایی شهرستان را در حال حاضر 11نفر برشمرد و بیان نمود: از این تعداد بیماران بستری 4نفر مثبت 2بیمار منفی و مابقی در حال پیگیری هستند.

صالحی در ادامه با بیان اینکه کلاس ها حضوری دانشجویان بالاتر دانشکده علوم پزشکی شهرستان شروع شده گفت:دانشجویان بالاتر دانشکده باید در بیمارستان دوره های عملی خود را بگذرانند .

وی افزود:کلیت کشور بر این است که با پوشش واکسیناسیون و ایمنی جمعی هر چه سریعتر روال کسب و کارها و مدارس و آموزش ها به قبل باز شود که به همین منظور قانع کردن سازی دیگر افراد برای انجام واکسیناسیون ضرورت دارد.

صالحی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته شهرستان اسدآباد دارای دو مورد فوتی کرونایی بوده است گفت:اکثریت افراد به جای مانده برای انجام واکسیناسیون دارای واکسن هراسی هستند که باید با فرهنگ سازی آنان را نسبت به دریافت واکسن ترغیب کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "74 درصد جمعیت اسدآباد دُز اول واکسن خود را دریافت نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "74 درصد جمعیت اسدآباد دُز اول واکسن خود را دریافت نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید