چه ترامپ پیروز گردد چه بایدن؛ سراسر دنیا تغییر خواهد نمود!

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، در میان بی ثباتی های ژئوپلیتک، مردم به هنر، فرهنگ و آموزش برای یافتن راه حال هایی برای مسائل اساسی تر بشر روی آورده اند.

چه ترامپ پیروز گردد چه بایدن؛ سراسر دنیا تغییر خواهد نمود!

به گزارش خبرگزاری انجمنهای سلوبلاگ، راغده درغام در وب سایت خبری نشنال امارات عنوان چه ترامپ پیروز گردد چه بایدن؛ در سراسر دنیا تغییر ایجاد خواهد نمود! نوشت:

واکنش ناکافی آمریکا به بیماری عالمگیر کرونا ممکن است بقیه دنیا را غافلگیر و آن ها را از الگوی آمریکا ناامید نموده باشد. کشته شدن جورج فلوید از اختلافات سیاسی تلخی که در این کشور وجود داشت، پرده برداشت. علاوه بر این ها، همه گیری تبعات مالی ویران نماینده ای در پی داشته است.

شرایط پر از چالش امروز آمریکا منتقدان این کشور را شادمان نموده است و بعضی دیگر نیز تبعات مسائل کنونی کشور را برای جامعه بین المللی ارزیابی می نمایند.

بنابراین دنیا و به ویژه دشمنان و رقبای آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چشم دوخته اند و این رقابت را از نزدیک دنبال می نمایند. بعضی بر این باورند با وجود عقب بودن ترامپ از رقیب خود در نظرسنجی ها، به علت دو عامل بهبود احتمالی شرایط اقتصاد آمریکا و ضعف رقیب دمکرات ترامپ به عنوان یک نامزد انتخاباتی، اوضاع ترامپ در ماه های سپتامبر و اکتبر خوب و او دوباره پیروز می گردد.

روسیه ترجیح می دهد ترامپ دوباره انتخاب گردد. اما چین تا کنون نشان نداده است که کدام نامزد را ترجیح می دهد. ایران امیدوار است ترامپ شکست بخورد. اقدامات تنبیهی ترامپ بر ضد بیش از 50 نفتکش، این برآورد ها را به وجود آورده است که جنگ نفتکش های دیگری در راه باشد.

همه این عوامل ممکن است به ناآرامی بیشتر در بخش هایی از دنیا تا خاتمه انتخابات آمریکا بیانجامد. مشکل بزرگتر این است که تا آن موقع ما شاهد بی ثباتی هم در جبهه های ژئوپلیتیک و مالی و هم زندگی شخصی بسیاری خواهیم بود.

برای همین است که به نظر من، افراد به هنر، فرهنگ و آموزش روی آورده اند تا توازن را به زندگی خود بازگردانند. ششمین حلقه سیاست مجازی نشست مؤسسه بیروت در ابوظبی به این موضوع پرداخته است.

پرفسور میخاییل پیتروفسکی با اشاره به این که دنیا در شرایط جدایی از یکدیگر به سر می برد و این شرایط ممکن است پس از کرونا نیز ادامه یابد، گفت فرهنگ می تواند درمانی برای آثار چنین انزوایی باشد. وی با اشاره به افزایش بازدید نمایندگان مجازی موزه تحت مدیریتش و نیز افزایش متقاضیان دوره های آنلاین دانشگاه ها، گفت این فرایند نشان می دهد مردم و نهادها تفکر خلاق دارند و برای نوسازی خود کوشش می نمایند.

بی تردید بازگشت به حالت عادی آرزوی بسیاری است. اما بی تردید بعضی موارد هرگز باز نخواهد گشت. نورا الکعبی، وزیر فرهنگ و توسعه دانش امارات، با اشاره به این که بشر هرگز انگیزه خود را برای استفاده از حواس پنجگانه و در تماس بودن با محیط خود از دست نخواهد داد، این پرسش را عنوان کرد که آیا ما به شیوه های غلط گذشته باز می گردیم؟ لبکی، فیلمساز لبنانی، گفت نباید فرصت اصلاح نظام های کنونی را که بر فساد، حرص و طمع و بی توجهی به طبیعت راسخ است، از دست داد.

وزیر آموزش فرانسه ابراز امیدواری کرد آگاهی ما از آسیب پذیری آن نظام ها ما را به سوی سرمایه گذاری روی اتحاد و همدلی که در این روزهای سخت شاهد بودیم، راهنمایی کند و در بلند مدت، این تجربه را به تجربه ای مثبت تبدیل کنیم.

بنابراین تصور دنیا در آینده ای نزدیک بسیار جالب است. اما یک موضوع قطعی است و آن هم این است که فارغ از نتیجه انتخابات آمریکا، دنیا در حال تغییر است؛ هرچند نتیجه این انتخابات می تواند روی آهنگ و جهت این تغییرات اثر بگذارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "چه ترامپ پیروز گردد چه بایدن؛ سراسر دنیا تغییر خواهد نمود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه ترامپ پیروز گردد چه بایدن؛ سراسر دنیا تغییر خواهد نمود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید