بسته شدن درهای اروپا به روی کرونا، ویروسی که برای نخست وزیر انگلیس جدی نیست!

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، یک روزنامه لبنانی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده کشورها باید فرایند خودمراقبتی را برای جلوگیری از گسترش کرونا در پیش بگیرند، گزارش کرد نخست وزیر انگلیس این ویروس ناشناخته را جدی نگرفته است.

بسته شدن درهای اروپا به روی کرونا، ویروسی که برای نخست وزیر انگلیس جدی نیست!

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری انجمنهای سلوبلاگ، روزنامه الاخبار چاپ لبنان در گزارشی نوشت: سازمان بهداشت دنیای اروپا را به عنوان کانون جدید شیوع ویروس کرونا معرفی کرد، اقدامی که به عنوان هشداری در زمینه ادامه گسترش بیماری در قاره کهن است و باعث شده کشورهای اروپایی تدابیر اضطراری همچون بستن مرزها، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها را اتخاد کنند که طبعاً موجب فلج شدن فعالیت های طبیعی شده است.

اروپا کانون کرونا در دنیا شد

طبق این گزارش، حدود چهار ماه از شیوع کرونا گذشته و با تداوم گسترش آن تعداد افراد مبتلا به این ویروس در حدود 158 کشور دنیا به بیش از 250 هزار نفر رسیده است. بسکمک از کشورهای دنیا تصمیمات فوق العاده و بی سابقه در زمینه جلوگیری از شیوع این ویروس اتخاذ کرده اند؛ ویروسی که بحرانی بی سابقه در یک دهه گذشته به وجود آورده و اکنون به سطح فراگیری دنیای رسیده است.

الاخبار می نویسد: پیامدهای شیوع کروناویروس به بستن مرزها، فلج شدن هواپیماها و مختل شدن سفرهای زمینی منحصر نماند و دولت های مختلف تصمیم گرفتند مدارس و دانشگاه ها، سالن های ورزشی، رستوران ها و کافه ها را تعطیل کنند. همچنین میلیون ها شرکت برای ادامه فعالیت های خود به سیاست دورکاری متوسل شدند و بسکمک از فعالیت های عمومی، مسابقات ورزشی و اموری که با تجمع مردم در ارتباط بود، لغو شده است.

این روزنامه لبنانی در گزارش خود آورده است: با وجود نگرانی های دنیای در زمینه شیوع کرونا، چین کشوری که از آن ابتلا به ویروس آغاز شد، توانست فرایند آن را به تدریج کنترل کند و اکنون به عنوان کشور پیروز در زمینه مهار این اپیدمی دنیای تبدیل شود. پس از چین، اکنون اروپا عنوان کانون شیوع کرونا را به خود اختصاص داده است. به گفته مدیرکل سازمان بهداشت دنیای، کشورها باید برای مهار کرونا همه روابط خود را با دنیا محدود و به طور مستقل به کنترل و درمان این بیماری اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اروپا اکنون به عنوان کانون جدید شیوع کرونا شناخته می شود و تعداد موارد ثبت شده قطعی ابتلا به این ویروس به طور روزانه از موارد ثبت شده در چین بیشتر است. لغو مسابقات و فعالیت های ورزشی می تواند به جلوگیری از شیوع کمک کند.

به نوشته الاخبار، اظهارات مدیرکل سازمان بهداشت دنیای در حالی است که بسکمک از کشورهای اروپایی اقدامات متفاوتی را برای جلوگیری از شیوع کرونا مد نظر دارند که برخی از آنها جنجال برانگیز شده است. به عنوان نمونه، بوریس جانسون نخست وزیر محافظه کار انگلیس تصمیم گرفت با وجود شیوع گسترده این ویروس در کشورش، همچنان به ادامه فعالیت مدارس دستور دهد و جلوی برگزاری تجمعات بزرگ را نگیرد.

در مقابل، اسپانیا که بعد از ایتالیا دومین کشور اروپایی از لحاظ تعداد قربانیان کرونایی است، از مدت ها پیش شرایط اضطراری بیان نمود. همچنین مقامات اسپانیایی تصمیم گرفتند ساعت کار دانشگاه ها، موزه ها، سالن های تئاتر، مراکز فرهنگی و اجتماعی، کافه ها، رستوران ها و مغازه ها را محدود کنند. دولت استونی نیز مشابه همین اقدام را در سراسر این کشور اعمال کرد.

دولت اوکراین مرزهای خود را به روی سایر کشورها به مدت دو هفته بست و استونی و جمهوری چک نیز بیان نمودند مرزهای خود را می بندند. لتونی و لیتوانی مدارس را تعطیل کردند و جمهوری چک منطقه خطر بیان نمود که اتباع اتریش، بلژیک، انگلیس، چین، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، هلند، نروژ، کره جنوبی، اسپانیا و سوئیس از ورود به این کشور منع شدند.

در آلمان بیش از 16 هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است و در برلین، پایتخت این کشور مدارس و مهدکودک ها برای کاهش شیوع کرونا بسته شدند. سایر کشورها نیز در نظر دارند همین اقدامات را انجام دهند.

هم زمان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بیان نمود که آلمان به دلیل گسترش کرونا با شرایط غیرعادی روبرو است. مرکل پس از ملاقات با رؤسای ایالت های آلمان گفت: فرایند افزایش تعداد مبتلایان صعودی است و کارشناسان ارزیابی می کنند که ماه آینده این بیماری فراگیر شود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که کشورش با جدی ترین بحران بهداشتی قرن روبرو است و تأکید کرد: اولویت پاریس رعایت بهداشت عمومی است و ما در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد. مکرون دستور داد تمامی مؤسسات آموزشی ابتدایی تا دانشگاه و همچنین رستوران ها و سالن های ورزشی تعطیل شوند. این در حالی است که مقررات منع رفت و آمد به جز موارد ضروری در این کشور برقرار شده است.

از سوی دیگر، رهبران اروپایی روز سه شنبه هفته گذشته، ممنوعیت سفر اتباع خارجی به 26 کشور این قاره را به مدت 30 روز ممنوع کردند و به این ترتیب بی سابقه ترین و طولانی ترین محدودیت ها در تاریخ مدرن اروپا در غیر از زمان جنگ را کلید زدند. ممنوعیت سفر به این کشورها که انگلیس قصد ندارد در آن مشارکت کند، اولین پاسخ هماهنگ شده به اپیدمی کرونا در اتحادیه اروپا بود.

گفتنی است که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در اولین کنفرانس خبری خود درباره شیوع کرونا از مردم خواست که در خانه بمانند و معاشرت های خود را کم کنند. او هشدار داد که زنان باردار و افراد بالای 70 سال و همچنین کسانی که پیش زمینه یک بیماری دیگر دارند، بیش از بقیه مراقب باشند. با این حال نقدها از نخست وزیر انگلیس به دلیل جدی نگرفتن این بیماری همچنان بالاست. کالج سلطنتی لندن به دولت هشدار داده است که شیوع کنترل نشده این بیماری می تواند به مرگ 510 هزار نفر در انگلیس منجر شود. این رقم در گزارش کالج سلطنتی لندن (ایمپریال کالج) برای آمریکا 2,2 میلیون فوتی بر اثر کرونا پیش بینی شده است.

یک جوان 24 ساله چینی اهل هنگ کنگ، که دانشجوی دانشگاه لندن است و به سختی توانسته به هنگ کنگ بازشود، می گوید مانند این است که از جنگ گریخته باشد.

او وضع لندن را چنین توصیف کرد: در اصل قصد داشتم تا ماه ژوئن در لندن بمانم ولی ترسیدم که به زودی بیماری بریتانیا را فراگیرد و مردم نتوانند با آن روبرو شوند. سطح هشکمک مردم برای حفاظت از خود بسیار پائین است. انجمنهای سلوبلاگن تجربه سارس را ندارند و واکنش شان به شیوع کرونا بسیار کند است.

افزون بر این، پادشاه، ملکه و تمام اعضای دولت نروژ در قرنطینه هستند. ترکیه نیز از لغو پروازها به 9 کشور اروپایی ازجمله فرانسه و آلمان برای مدت بیش از یک ماه خبر داد. آنکارا پیش تر پروازها به چین، کره جنوبی، ایران، عراق و ایتالیا را لغو کرده بود.

تاخت و تاز کرونا در آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که مدت ها در برابر انتشار اخبار در زمینه شیوع گسترده کرونا در کشورش مقاومت کرده بود، ناچار شد از آغاز برنامه اضطراری ملی در ایالات متحده به دلیل افزایش شیوع کرونا خبر دهد و بیان نمود: طبق تصمیمی که صادر کردم، اختیارات ویژه ای به وزیر بهداشت و مقامات بهداشتی دادم.

همچنین انتخابات اولیه و درون حزبی دموکرات ها که برای اوایل آوریل برنامه ریزی شده بود، به دلیل شیوع کرونا بیش از دو ماه به تعویق افتاد.

کاخ سفید اعلام کرده است که مقارن با افزایش هزینه های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا از ایده پرداخت وجه نقد به طور مستقیم به آمریکایی ها حمایت می کند. وزیر دارایی آمریکا گفته است که کاخ سفید در پاسخ به مسائل معیشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، طرح کمک نقدی برای شهفرایندان آمریکایی را به کنگره ارائه کرده است. در صورت نهایی شدن دولت بنا دارد ظرف دو هفته آینده چک های حمایتی را از طریق پست برای همه آمریکایی ها ارسال کند. دولت آمریکا می گوید این طرح شامل یک بسته بودجه ای یک تریلیون دلاری است و اکنون دولت و کنگره در حال رایزنی درباره جزئیات آن هستند.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "بسته شدن درهای اروپا به روی کرونا، ویروسی که برای نخست وزیر انگلیس جدی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته شدن درهای اروپا به روی کرونا، ویروسی که برای نخست وزیر انگلیس جدی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید