تقابل عناصر همسو با امارات با نظامیان سعودی در یمن

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، عناصر همسو با امارات در بندری در جنوب یمن مانع حرکت نظامیان سعودی شده و آن ها را مجبور به عقب نشینی کردند.

تقابل عناصر همسو با امارات با نظامیان سعودی در یمن

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ، منابع آگاه در جنوب یمن خبر دادند که عناصر وابسته به دولت امارات روز دوشنبه (دیروز) مانع ورود نیروهای ارتش سعودی به بندر الزیت در عدن شده اند.

به نوشته وبگاه القدس العربی، منابع یمنی گفتند که نیروهای ارتش سعودی در حال حرکت به سمت بندر الزیت در شهر عدن بودند تا به مسأله توقیف یک کشتی سوختی از سوی نیروهای وابسته به امارات رسیدگی نمایند اما شبه نظامیان کمربند امنیتی همسو با امارات، جلوی آن ها گرفتند.

بنابراین گزارش، عناصر همسو با امارات سپس نظامیان سعودی را مجبور کردند تا به مقر خودشان بازگردند. آن ها دلیل این کار خود را عدم هماهنگی میان فرماندهان ذکر کردند.

روز شنبه شبه نظامیان کمربند امنیتی که به همراهی با دولت امارات شناخته می شوند، علی رغم موافقت دولت مستعفی منصور هادی، مانع سوخت گری یک کشتی تجاری در بندر الزیت شدند.

با وجود اینکه توافق ریاض برای انتها چهار ماه درگیری شدید، میان دولت مستعفی منصور هادی و شورای انتقالی جنوب (همسو با امارات) در 14 آبان ماه امضاء شد، اما با گذشت مهلت دو ماهه آن، بیشتر بندهای این توافق اجرا نشده است و دو طرف یکدیگر را به نقض تعهدات متهم می نمایند.

دولت سعودی هنوز واکنشی به تقابل نظامیان خود با عناصر وابسته به شورای انتقالی جنوب (همسو با امارات) نشان نداده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "تقابل عناصر همسو با امارات با نظامیان سعودی در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل عناصر همسو با امارات با نظامیان سعودی در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید