حذف سیستم آبرسانی سیار برای 100 روستای خراسان جنوبی تا سرانجام سال

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: 100 روستای دیگر استان تا سرانجام سال از چرخه آبرسانی سیار خارج می شوند.

حذف سیستم آبرسانی سیار برای 100 روستای خراسان جنوبی تا سرانجام سال

حسین امامی، امروز یکشنبه 6 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق اظهار کرد: هم اکنون 375 روستای استان با تانکر آبرسانی سیار می شوند که 100 روستا تا سرانجام سال آبرسانی پایدار خواهند شد.

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، وی اضافه کرد: برای آبرسانی به روستاها هم 7 تانکر نو به ناوگان سیار استان اضافه شده است.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا و کمبود بارندگی، توضیح داد: فرایند فعلی مصرف آب در سطح استان با حجم موجودی منطبق نیست و بسیاری از مردم در فضای سبز و خوراک دام از آب شرب استفاده می نمایند که سبب ایجاد مشکل برای شرکت آب و فاضلاب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به قطعی آب در بعضی نقاط اشاره نمود و گفت: ساخت و ساز در نزدیکی مخازن بخصوص در منطقه شمال شهر بیرجند، موجب قطعی آب می گردد.

امامی بعلاوه از ورود مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند تا سرانجام تیرماه اطلاع داد.

وی بیان نمود: شرایط موجود منابع آب باید ما را به سمت دغدغه مند بودن درخصوص مدیریت مصرف سوق دهد چرا که خراسان جنوبی یکی از کم بارش ترین استان های کشور است و دارای حجم آب تنوپذیر بسیار کمی بوده و فرایند مصارف آب در استان با محدودیت های ذاتی منابع استان منطقی نیست.

وی یکی از مسائل حوزه آب استان را قیمت تمام شده بالای آب اسم کرد و گفت: شکاف عمیقی بین قیمت تمام شده و آب بها وجود دارد که سبب شده شرکت آب و فاضلاب استان با زیان انبوهی روبرو گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اضافه کرد: در مجتمع های آبرسانی روستایی به علت اینکه مصارف فضای سبز و دام به شبکه تحمیل می گردد گاهی در سرانجام هفته ها که با حضور جمعیت زیادی در روستاها روبرو هستیم، روستاهایی که در سرانجام خطوط انتقال مجتمع قرار دارند با کمبود آب روبرو می شوند.

وی گفت: بعلاوه در شهر بیرجند و بعضی منطقه ها روستایی در نقاط ارتفاعی نزدیک مخازن مثل منطقه ها شمال شهر بیرجند اقدام به ساخت و ساز شده است که با کم فشاری آب روبرو هستند.

امامی اظهار کرد: در این خصوص باید توجه کنیم شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تا سه سقف تعهد تامین فشار آب را دارد و در طبقات بالاتر باید سازندگان نسبت به نصب پمپ براساس ضوابط این مجموعه اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: از مجموع 342 هزار مشترک آب استان 270 هزار مشترک در بخش خانگی هستند که 70 درصد مصارف آب را به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: 40 درصد مردم استان براساس الگوی مصرف آب را استفاده می نمایند اما 10 درصد شامل مشترکان پرمصرف و 50 درصد مشترکان مصرفشان از الگو اندکی بیشتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حذف سیستم آبرسانی سیار برای 100 روستای خراسان جنوبی تا سرانجام سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف سیستم آبرسانی سیار برای 100 روستای خراسان جنوبی تا سرانجام سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید