خشکسالی و سیل مزارع مرکز فلفل را از بین برد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، سیل هایی که پس از سال ها دمای بالا در سراسر پاکستان ویرانی به بار آورد، فلفل کاران را با مشکل روبرو نموده است.

خشکسالی و سیل مزارع مرکز فلفل را از بین برد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، لمان راج کشاورز 40 ساله در نزدیکی کنری، شهری در جنوب پاکستان که به عنوان مرکز فلفل دلمه ای آسیا شناخته می شود، در میان گیاهان خشک شده در پی فلفل قرمز روشن در محصول تخریب شده اش می شود.

وی گفت: محصولات من به شدت از گرما متضرر شدند، سپس باران آغاز شد و آب و هوا کاملاً تغییر کرد. اکنون، به علت باران های شدید، ما متحمل خسارت های سنگینی در محصولات خود شده ایم و این همان چیزی است که برای فلفل ها رخ داده است. همه فلفل ها پوسیده شده اند.

کشاورزان و کارشناسان می گویند در کشوری که شدیداً به کشاورزی وابسته است، شرایط آب و هوایی شدید به اقتصاد روستایی ضربه می زند و بر آسیب پذیری بخش هایی از جمعیت جنوب آسیا در برابر تغییر الگو های آب و هوایی افزوده است.

مقامات قبلاً خسارت ناشی از سیل را بیش از 40 میلیارد دلار برآورد نموده اند. پاکستان با 150000 هکتار مزارع با فراوری سالانه 143000 تن فلفل در رتبه چهارم دنیا در فراوری فلفل واقع شده است. کشاورزی ستون فقرات اقتصاد پاکستان را تشکیل می دهد و در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر هستند.

راج می گوید: زمانی که من کودک بودم ... گرما هرگز به این شدت نبود. قبلاً محصول فراوانی داشتیم، اکنون آنقدر گرم شده است و باران ها آنقدر کم است که محصول ما کم شده است.

عطاالله خان، مدیر مؤسسه تحقیقاتی در شورای کشاورزی پاکستان، گفت که امواج گرما در سه سال گذشته بر رشد محصولات فلفل قرمز در این منطقه تأثیر گذاشته و باعث بیماری هایی شده است که برگ های آن ها را پیچ می دهد و رشد آن ها را متوقف می نماید.

اکنون سیل مجموعه جدیدی از چالش ها را به وجود آورده است. عطاالله گفت: برنامه ریزی باید در مقیاس بسیار بزرگ انجام شود. چهار آبراه که قبلاً آب [اضافی]را به اقیانوس می بردند باید احیا شوند. برای این کار، باید تصمیمات بسیار سختی بگیریم...، اما چاره دیگری نداریم.

بسیاری از کشاورزان می گویند که قبلاً با تصمیمات سختی روبرو شده اند. فیصل یکی از کشاورزان کنری است. از آنجایی که چند ماه پیش سیل مزرعه او را زیر آب گرفت، وی تصمیم گرفت تا محصولات پنبه خود را قربانی کند تا فلفل را نجات دهد.

او گفت که از بین بردن پنبه اش به او این امکان را داد که فقط 30 درصد از محصول فلفل خود را ذخیره کند، اما این بهتر از هیچ بود.

در بازار شلوغ عمده فروشی فلفل کنری، تأثیر آن نیز احساس می شود. اگرچه تپه هایی از فلفل قرمز روشن در بازار پراکنده است، معامله گران می گویند که نسبت به سال های گذشته افت بسیار زیادی داشته است.

راجا دایم یک فروشنده فلفل گفت: سال گذشته، در این زمان، حدود 8000 تا 10000 کیسه فلفل در بازار وجود داشت. سال جاری، اکنون می توانید ببینید که به سختی 2000 کیسه اینجا وجود دارد و اولین روز هفته است. تا فردا و پس فردا کمتر خواهد شد.

منبع: فرارو

به "خشکسالی و سیل مزارع مرکز فلفل را از بین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکسالی و سیل مزارع مرکز فلفل را از بین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید