خبرنگاران فرماندار میاندوآب: بابت انباشت زباله در سطح شهر احساس شرم می کنم

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، مهاباد- خبرنگاران- فرماندار میاندوآب با بیان اینکه بابت انباشت زباله در سطح شهر احساس شرم می نماید، گفت: تنها با همدلی و تعامل می توان بر معضل پسماند در این شهرستان فایق آمد.

خبرنگاران فرماندار میاندوآب: بابت انباشت زباله در سطح شهر احساس شرم می کنم

مهدی قهرمانی روز سه شنبه در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا در میاندوآب با اشاره به مشکل جمع آوری پسماندها توسط شهرداری به علت نبود مکان معین برای دفن آن، گفت: بعضی به راحتی و با فرافکنی فضای عمومی جامعه را متشنج می نمایند و در قبال آن هم، تنها با تذکر با اینگونه افراد برخورد می گردد در حالی که این راه چاره قانونی نیست و فردی که افکار عمومی را تشویش می نماید باید به طور جدی مورد برخورد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در قضیه پسماند در این شهر با فضایی روبرو هستیم که به هر مکانی زباله را انتقال می دهیم با مخالفت مردم روبرو می شویم، اضافه نمود: در بعضی جاها به علت ضعف قانونی نمی توانیم ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل پسماند حداقل از 20 سال پیش در میاندوآب وجود داشته، اضافه نمود: در طول این مدت شهرداران زیادی در راس کار قرار گرفتند ولی وعده های دروغ آنان به مردم طی این مدت باعث شده تا اعتماد مردم سلب گردد و وقتی مکانی را حتی با اجرای زیرساخت های لازم جهت دفن پسماند نیز معین می کنیم، مردم به ما اطمینان نمی نمایند که البته حق با مردم است.

فرماندار میاندوآب اضافه نمود: در زمانی که زباله های شهرداری به محل قبلی در کوه قطور انتقال می یافت وی به مدت 10 سال در بخش باروق دارای مسوولیت بود و طی این مدت چند بار با شهرداری میاندوآب مکاتبه شد که نسبت به ساماندهی آن مکان اقدام گردد ولی هیچ اقدامی انجام نگرفت.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه امروز مردم حق دارند که به ما اعتماد ننمایند، گفت: قرار نیست که با برخورد قهریه زباله به مکانی انتقال داده گردد.

قهرمانی با بیان اینکه اظهارنظرهای خلاف واقع مسئله ای را حل نمی نماید و قبل از هر اقدامی همه باید به تعهد خود عمل نمایند، اضافه نمود: دیگر دفن سنتی زباله در محیط اقدامی درست نیست زیرا با آلوده کردن محیط زیست، سلامت عمومی مردم نیز به مخاطره می افتد.

وی با بیان اینکه در جهان از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می گردد، اضافه نمود: باید با استفاده از تکنولوژی روز نسبت به دفع اصولی زباله اقدام کرد که متاسفانه مدعیان کنونی در طی 15 سال گذشته در حالی که می توانستند از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد کارخانه بازیافت و کمپوست استفاده نمایند، این اقدام را انجام نداده اند.

وی با بیان اینکه بعضی از روی غرض ورزی واقعیت ها را کتمان می نمایند، اضافه نمود: به صراحت اعلام می کنم اگر تا به امروز 10 مکان برای محل پسماند شهرداری میاندوآب معین شده، همه آنها از سوی فرمانداری بوده است.

وی با انتقالد از عملکرد شهرداری اضافه نمود: شهرداری در سال های گذشته در تامین زیرساخت های لازم از جمله پوشش زباله و فنس کشی در سایت زباله این شهر و یافتن یک سایت جدید ضعیف عمل نموده است.

نیروهای مازاد در شهرداری موجب بروز مسائل اقتصادی شده است

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه شورای اسلامی شهر در گذشته 300 نیروی مازاد را وارد بدنه شهرداری نموده که اکنون شهرداری را با مسائل اقتصادی روبرو نموده است، اضافه نمود: از 10 ماه پیش لیست نیروهایی که قبل از سال 1396 در شهرداری در قالب نیروی خدماتی به کار گرفته شده اند را جهت معین تکلیف از شهرداری و شورای اسلامی شهر خواسته ایم اما تا به امروز لیستی ارایه نشده است.

وی اضافه نمود: علت این کار آن است که هر عضو شورا می خواهد در کنار لیست نیروهای مدنظر، تا پنج نفر را وارد شهرداری کند ولی از قبل نیز اعلام نموده ام تا زمانی که در این شهرستان مسوولیت دارم به هیچ وجه اجازه چنین کاری را نخواهم داد.

قهرمانی با تاکید بر اینکه نابسامانی حد و اندازه دارد، اعلام کرد: بر اساس اطلاع دقیقی که داریم، فردی را می شناسیم که در جنوب کشور کار می نماید ولی همزمان از شهرداری میاندوآب حقوق و بیمه برای او پرداخت می گردد.

وی با بیان اینکه طبق قانون شمار نیروهای انسانی شهرداری میاندوآب باید 280 نفر باشد، گفت: هم اکنون 600 نفر در شهرداری میاندوآب نیرو وجود دارد که به تبع آن شهرداری با مشکل بدهی یا عدم اجرای کارهای زیربنایی به دلیل پرداخت حقوق این افراد روبرو شده است.

فرماندار میاندوآب اضافه نمود: اکنون علاوه بر 50 نفر نیرویی که قبل از سال 1396 در شهرداری مشغول به کار شده اند، می خواهند 40 نفر نیروی جدید نیز وارد مجموعه شهرداری نمایند.

وی با اشاره به نامه اواخر سال گذشته مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی مبنی بر اقدام فوری شهرداری میاندوآب برای حل معضل پسماند، اعلام کرد: آن فردی که به تشویش اذهان عمومی اقدام می نماید باید به وظیفه خود عمل کند و اگر به وظایف خود آشنا نیست و سواد خواندن و نوشتن دارد با صرف چند دقیقه جهت مطالعه با وظایف خویش آشنا گردد.

قهرمانی گفت: با توجه به انباشت زباله در سطح شهر و با گرم شدن هوا امکان وقوع بیماری هایی مثل وبا متصور است.

زباله های شهری میاندوآب به علت نبود مکان دفن طی روزهای گذشته از سوی شهرداری جمع آوری نمی گردد و این امر ضمن تهدید سلامت شهروندان، نارضایتی آنان را فراهم نموده است.

شهر میاندوآب 140 هزار نفر جمعیت دارد و روزانه حدود 150 تا 200 تن زباله در این شهر فراوری می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرماندار میاندوآب: بابت انباشت زباله در سطح شهر احساس شرم می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار میاندوآب: بابت انباشت زباله در سطح شهر احساس شرم می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید