راهنمای جامع درباره رفت و آمد کم هزینه در کیش

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، حمل و نقل در کیش یکی از مواردی است که برای مسافران هزینه دارد و می تواند بر هزینه های سفر تأثیرگذار باشد، پس برای کنترل و مدیریت هزینه های سفر باید یک سری نکات در مورد حمل و نقل در این جزیره مورد توجه قرار بگیرد.

راهنمای جامع درباره رفت و آمد کم هزینه در کیش

جزیره کیش یکی از پر طرفدار ترین مقاصد سفر و گردشگری در ایران است که در طول سال مسافران زیادی را به خود جذب می کند؛

جاذبه های زیبای طبیعی و همچنین هتل ها و امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوبی که در این جزیره زیبا وجود دارد، از دلایل محبوبیت آن در بین مسافران است.

اما با این حال جزیره کیش یکی از سفرهای تقریبا گران قیمت در ایران است که شاید هر کسی از پس مخارج و هزینه های سفر به این جزیره بر نیاید؛ حتی کسانی که به این جزیره سفر می کنند اگر به یک سری از نکات توجه نداشته باشند با هزینه سفر چند برابری روبرو خواهند شد.

برای رزرو آنلاین تور کیش انجمنهای سلوبلاگ با مناسب ترین قیمت روی تصویر زیر کلیک کنید.

حمل و نقل در کیش

وسایل حمل و نقل در کیش شامل تاکسی، خودروهای شخصی، مینی بوس و خودرو های اجاره ای است که هر کدام از این وسایل تحت شرایط خاصی استفاده می شوند که بهتر است قبل از سفر به این جزیره درباره آن اطلاعات خوبی داشته باشید؛ به همین علت قصد داریم در این مقاله شما را با این وسایل و شرایط استفاده آن ها آشنا نماییم.

تاکسی در جزیره کیش

اولین وسیله ای که افراد به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی انتخاب می کنند، تاکسی است؛ تاکسی راحت ترین و در دسترس ترین وسیله حمل و نقل عمومی به حساب می آید؛ در جزیره کیش نیز تاکسی ها جزء اصلی ترین وسایل حمل و نقل در کیش هستند.

تاکسی ها در کیش بنا به شرایط ویژه ای که دارند رنگ بندی شده اند؛ اولین رنگ بندی مربوط به تاکسی های سفید است که این تاکسی ها دربستی هستند؛ اگر به صورت خانوادگی به جزیره کیش سفر کرده اید این تاکسی ها برای جابجایی شما به صورت خانوادگی مناسب هستند.

رنگ دیگری که برای تاکسی ها در جزیره کیش وجود دارد، تاکسی های زرد رنگ هستند که به آن ها تاکسی خطی گفته می شود؛ در جای جای خیابان ها و سطح شهر با این تاکسی ها روبرو می شوید که در هر مکان که احساس نیاز کردید می توانید از این تاکسی ها استفاده کنید؛ این تاکسی ها برای محاسبه هزینه سفر مجهز به تاکسیمتر هستند که باید دقت کنید در طول سفرتان فعال باشند.

دسته سوم تاکسی ها در جزیره کیش، تاکسی های اینترنتی هستند که رنگ بندی خاصی ندارند و به واسطه پیشرفت فناوری و روی کار آمدن این نوع از تاکسی ها، شاهد حضور و فعالیت آن ها در این جزیره هستیم.

برای استفاده از این تاکسی ها نیاز به برنامه کاربردی آن بر روی تلفن همراه است که با انتخاب مبدأ و مقصد درخواست شما ارسال شده و در صورتی که با مبلغ کرایه اعلام شده موافق بودید، درخواست شما نهایی می شود؛ تاکسی های اینترنتی نسبت به سایر گزینه ها مقرون به صرفه تر هستند که همین عامل علت محبوبیت آن ها هستند.

تردد با مینی بوس در جزیره کیش

اگر در پی یک وسیله مقرون به صرفه و مقرون به صرفه برای تردد در سطح جزیره کیش هستید، مینی بوس ها بهترین گزینه ممکن هستند؛ این مینی بوس ها در راستاهای مختلفی در سطح جزیره تردد می کنند.

استفاده از مینی بوس در جزیره کیش دو ویژگی خوب دارد؛ اولین ویژگی قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است و دومین ویژگی این است که خیابان های اصلی کیش تحت پوشش راستا های تردد آن ها قرار دارند؛ به این معنی که ایستگاه های آن ها تقریبا در مقابل بیشتر جاذبه های تفریحی و گردشگری در کیش واقع شده است.

بر خلاف سایر شهرهای کشور، مینی بوس ها در شهر کیش کاملا خلوت هستند و خبری از ازدحام جمعیت در آن ها وجود ندارد؛ برای آشنایی بیشتر در مورد راستاهای تردد مینی بوس در جزیره کیش و ایستگاه های آن ها، در ادامه دو خط از راستاهای آن را شرح می دهیم:

راستا شماره 1: از ایستگاه میرمهنا شروع می شود؛ در این راستا پس از عبور از ایستگاه های گلدیس، بازار ونوس، میدان ساحل، بازار مروارید، بازار پردیس و چند ایستگاه دیگر در ایستگاه پایانی به پارک دلفین ها می رسید.

راستا شماره 2 که حرکت خود را از مقابل پارک دلفین ها شروع می کند پس از عبور از بازار مرجان، میدان داریوش، میدان ساحل، بازار مروارید، میدان امیر کبیر و چند ایستگاه دیگر شما را در همان ایستگاه ابتدایی پیاده خواهد کرد.

به این ترتیب مشاهده می کنید که به راحتی می توانید با استفاده از خطوط مینی بوس در جزیره کیش، با هزینه مناسب و مقرون به صرفه تقریبا به تمامی اماکن مهم این جزیره سر بزنید.

حمل و نقل در کیش با خودرو شخصی

بسیاری از افراد هستند که در هرجایی استفاده از خودروی شخصی خود را به هر وسیله نقلیه دیگر ترجیح می دهند؛ سفر به جزیره کیش هم از این قاعده مستثنی نبوده و اگر فردی تمایل به سفر با خودروی شخصی خود داشته باشد می تواند تحت شرایطی این کار را انجام دهد.

نکته قابل ذکر در مورد شرایط همراه داشتن خودروی شخصی در جزیره کیش این است که این شرایط ممکن است بسته به فصول سال تغییر کند؛ اما مهم ترین نکته این هست که هر خودرویی اجازه ورود به جزیره را پیدا نخواهد کرد مگر عمر زیادی از تولید آن نگذشته باشد؛ یعنی این شانس برای خودروهای با عمر بالا تقریبا برابر با صفر است.

اما در مورد شرایط ورود خودروهای شخصی به جزیره کیش باید گفت که در مواقع اوج سفرها به این جزیره مانند ایام نوروز، خودروهای کامیون، کامیونت، اتوبوس، ون، تاکسی و وانت های تک کابین اجازه ورود به جزیره را نخواهند داشت؛ اما ممکن است این قانون در زمان دیگری تغییر کند به همین علت بهتر است قبل از سفر از شرایط آن دوره زمانی مطلع شوید.

برای ورود با خودروی شخصی به جزیره کیش باید هزینه ورودی و هزینه انتقال ماشین با شناورها به این جزیره را پرداخت کنید که هزینه تقریبا زیادی برای شما خواهد داشت؛ اگر پرداخت این هزینه برای شما مهم نیست و شرایط لازم برای ورود خودرو به جزیره کیش را دارید می توانید به راحتی با خودروی شخصی خود به گشت و گذار بپردازید.

اجاره خودرو در جزیره کیش

در سال های اخیر شرکت های زیادی در سطح جزیره کیش شروع به فعالیت کرده اند که خودروهای لوکس را به متقاضیان اجاره می دهند؛ خودرو های اجاره ای در جزیره کیش با استقبال زیادی روبرو شده اند که هزینه بسیار بالایی برای متقاضیان در پی خواهد داشت.

مزیت این روش این است که با دردسرهای ورود خودروی شخصی به جزیره روبرو نمی شوید و در عوض این فرصت را دارید که رانندگی با ماشین های لوکس، گران قیمت و به روز دنیا را در این جزیره زیبا تجربه کنید و به جاذبه های گردشگری و تفریحی این جزیره سر بزنید.

روش و شرایط اجاره خودرو در کیش با توجه به شرکت ارائه دهنده خدمات ممکن است متغیر و متفاوت باشد؛ به عنوان مثال برخی از این شرکت ها این امکان را فراهم کرده اند که به صورت آنلاین خودروی مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای مدت زمان معلوم اجاره کنید.

برخی از هتل ها در کیش برای راحتی مسافران خود این امکان را مهیا کرده اند که بتوانند به راحتی ماشین دلخواه و مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای مدت زمانی که لازم دارند اجاره کنند.

از دیگر وسایل حمل و نقل در کیش دوچرخه و موتور هستند؛ اگر چه این وسایل بیشتر به عنوان وسیله تفریحی استفاده می شوند اما برای پیمودن برخی از راستاها در این جزیره مناسب هستند و می توان از آنها استفاده کرد.

نکاتی در مورد حمل و نقل در کیش

اگر قصد سفر به جزیره کیش دارید باید با یک سری نکات در مورد حمل و نقل در کیش مطلعی داشته باشید که می تواند بر روی سفر شما نیز اثر گذار باشد؛ اولین نکته میزان کرایه و قیمت های خدمات آن ها می باشد.

در صورتی که از تاکسی های دربستی برای حمل و نقل در کیش استفاده کردید به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به لوکس بودن جزیره کیش، رانندگان مبالغ زیادتر از حد معمول از شما درخواست کنند.

به همین علت در زمان استفاده از تاکسی ها به این نکته دقت کنید که راننده برای محاسبه نرخ کرایه حتما از تاکسیمتر استفاده کند.

با اینکه جزیره کیش مکانی بسیار امن است اما استفاده از خودروهای شخصی و بدون آرم تردد در این جزیره ممکن است مشکلاتی برای شما به همراه داشته باشد؛ به خصوص اینکه هزینه اجاره این خودروها بسیار بالا بوده و ممکن است مجبور به پرداخت غرامت سنگین شوید.

منبع: الی گشت

به "راهنمای جامع درباره رفت و آمد کم هزینه در کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع درباره رفت و آمد کم هزینه در کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید