عربستان هفته جاری لغو حج تمتع را اعلام می نماید

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، در حالی که منابع مطلع از معین تکلیف حج تمتع تا 29 شوال خبر داده بودند، پادشاهی عربستان برای نخستین بار امکان لغو حج تمتع را به دلیل شیوع کرونا آنالیز می نماید و قرار است هفته جاری به صورت رسمی عدم برپایی حج سال جاری را اعلام کند.

عربستان هفته جاری لغو حج تمتع را اعلام می نماید

به گزارش گروه فرهنگی انجمنهای سلوبلاگ، شرایط حج تمتع همچنان از سوی سعودی ها به صورت رسمی اعلام نشده و به گفته علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت، سعودی ها تا به امروز دو بار در اعلام زمان برپایی یا عدم برپایی حج تمتع خلف وعده نموده اند، به طوری که قرار بود نهایتا تا هشتم شوال شرایط حج تمتع معین گردد؛ اما به گفته منابع مطلع شرایط حج تمتع تا 29 شوال (اول تیرماه) معین خواهد شد.

با شیوع کرونا در دنیا و تردید عربستان در برگزاری حج تمتع، پادشاهی این کشور برای نخستین بار برای لغو حج تمتع امسال جلسه تشکیل می دهد. از سال 1932 که پادشاهی عربستان تشکیل شد، برای نخستین بار است که جلسه ای برای عدم برپایی حج تمتع با حضور متولیان حرمین شریفین و مسؤولان دولتی برپا خواهد شد.

با برگزاری جلسه سعودی ها درباره امکان لغو حج تمتع، عدم برپایی این مناسک ابراهیمی قوت گرفت و به گفته منابع مطلع این هفته عربستان به تردید درباره برپایی حج تمتع خاتمه خواهد داد و به صورت رسمی لغو حج تمتع را اعلام می نماید، چرا که شرایط کرونا نه تنها در عربستان بلکه در دنیا قابل پیشگیری نیست.

تا به امروز کشور های اندونزی با سهمیه 221 هزار زائر، هند با سهمیه 175 هزار زائر، مالزی با سهمیه 31 هزار و 600 زائر، تایلند با سهمیه 8 هزار زائر و سنگاپور با سهمیه 900 زائر از تشرف به حج تمتع امسال انصراف دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عربستان هفته جاری لغو حج تمتع را اعلام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان هفته جاری لغو حج تمتع را اعلام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید