نتایج نظرسنجی انتخاباتی در 10 کلانشهر ترکیه

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، شرکت نظرسنجی سونار نتایج انتخابات شهرداری ها در در 10 کلانشهر ترکیه را اعلام نمود.

نتایج نظرسنجی انتخاباتی در 10 کلانشهر ترکیه

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ به نقل از روزنامه اورنسل٬ شرکت نظرسنجی سونار از شرکت های معتبر نظرسنجی میدانی٬ نتایج انتخابات شهرداری ها در 10 کلانشهر ترکیه را بیان کرد.

هاکان بیرقچی مدیرعامل شرکت نظرسنجی سونار اعلام نموده که بر اساس تحقیقات میدانی و تکمیل فرم پرسشنامه میدانی٬ نتایج انتخابات شهرداری ها در 10 کلانشهر ترکیه (آنکارا٬ استانبول٬ آدانا٬ بورسا٬ ازمیر٬ آنتالیا٬ قیصری٬ مانیسا٬ آیدین و تکیرداغ) به این توضیح است:

در 5 کلان شهر استانبول٬ آدانا٬ بورسا٬ قیصری و مانیسا نامزدهای ائتلاف جمهور برنده می شوند. ائتلاف جمهور متشکل از حزب عدالت و توسعه یا آکپارتی به رهبری رجب طیب اردوغان و حزب حرکت ملی به رهبری دولت باغچلی است.

در 4 کلان شهر آنکارا٬ ازمیر٬ آیدین و تکیرداغ نامزدهای ائتلاف ملت برنده می شوند. ائتلاف ملت متشکل از حزب جمهوری خلق به رهبری کمال کلچدار اوغلو و حزب خوب به رهبری خانم مرال آکشنر است.

در کلان شهر توریستی آنتالیا٬ فعلاً هر دو ائتلاف به شکل شانه به شانه کنار هم رقابت می نمایند و نمی توان در خصوص نتیجه نهایی اعلام نظر کرد.

در صورت صحت نتایج نظرسنجی و پیش بینی شرکت سونار٬ حزب عدالت و توسعه اداره شهرداری آنکارا پایتخت ترکیه را از دست می دهد و چنین چیزی برای حزب حاکم٬ یک نتیجه غیرقابل قبول است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نتایج نظرسنجی انتخاباتی در 10 کلانشهر ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج نظرسنجی انتخاباتی در 10 کلانشهر ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید