نگرانی جمهوریخواهان از تغییرات آینده در آمریکا

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی آورده است: اعضای حزب جمهوریخواه و حامیان آن نگران بروز تغییرات اساسی در ترکیب جمعیتی آمریکا در آینده هستند که مفهومش ایجاد تغییرات اساسی در پایگاههای انتخاباتی دو حزب اصلی در این کشور است.

نگرانی جمهوریخواهان از تغییرات آینده در آمریکا

زرلینا ماکسویل در مقاله ای می نویسد: نتایج نظرسنجی که مرکز پژوهش انجام داده است نشان داد که 46 درصد از سفید پوستان آمریکا وجود اکثریت غیرسفید پوست در اوایل سال 2050 را به مثابه تغییر عادات و ارزش های آمریکایی و تضعیف کننده آن می دانند در حالی که فقط 18 درصد از سیاهپوستان با آن موافق هستند.

این نویسنده آورده است: این نتایج جمهوری خواهان را به شدت نگران کرده است و بنابراین آنها به دنبال سرکوب اعتراضات رنگین پوستان هستند زیرا آنها این آمار و ارقام را به نفع خود به هیچ وجه نمی دانند.

گاردین می نویسد: بر اساس آمارها، دونالد ترامپ با آرای انجیلی های محافظه کار که 26 درصد از آنها حق رای دادن در آمریکا را دارند، روی کار آمده است و اینها به نسبت به دیگر مسیحیان مذهبی ترند. پس از اینکه ترامپ هنگامی که معترضان در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا به دنبال حمله به کاخ سفید بودند، به انجیل روی آورد؛ این بحث و جدل زیادی ایجاد کرد که رئیس جمهور آمریکا به دنبال بهره برداری از مسیحیت برای توجیه تبعیض نژادی است.

این رسانه نوشت: بر اساس آمار مرکز پژوهشی مذکور، 81 درصد از مسیحیان پروتستان، بر این باورند که ترامپ آنچه آنها به آن ایمان دارند را مورد توجه قرار می دهد و این با وجود جدل فراوانی است که وی با تصمیماتش که اقلیت ها و مهاجران و پیروان ادیان دیگر را هدف قرار می دهد، ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نگرانی جمهوریخواهان از تغییرات آینده در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی جمهوریخواهان از تغییرات آینده در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید