نگرانی جامعه اطلاعاتی آمریکا از آسیب پذیری ترامپ در برابر رشوه احتمالی

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا در نامه ای از آسیب پذیری ترامپ در برابر رشوه احتمالی سرویس های اطلاعات خارجی ابراز نگرانی نموده است.

نگرانی جامعه اطلاعاتی آمریکا از آسیب پذیری ترامپ در برابر رشوه احتمالی

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ، مایکل آتکینسون، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا در نامه ای به جوزف مگوایر، مدیر موقت اطلاعات ملی این کشور ابراز نگرانی نموده که رفتارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به گونه ای است که وی را در برابر اخذ رشوه از سرویس های اطلاعات خارجی آسیب پذیر می نماید.

آتکینسون این فرضیه را بر اساس آنچه از گفت وگوی تلفنی ترامپ با وولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین افشا شده مطرح نموده. رسانه های آمریکا گزارش داده اند ترامپ در آن گفت وگو زلنسکی را برای انجام تحقیقات فساد از جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 تحت فشار قرار داده است.

آتکینسون در این نامه به طور خاص نوشته ترامپ علاوه بر تخطی از قوانین مربوط به مسائل اقتصادی کارزارهای انتخاباتی و سوءاستفاده از قدرت، رفتارهایی دارد که ممکن است یک خطر عمده از لحاظ امنیت ملی برای آمریکا به حساب آیند.

او ابراز نگرانی نموده سرویس های اطلاعاتی کشورهای خارجی ممکن است با آگاهی از این مسئله خطراتی را برای آمریکا ایجاد نمایند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز 3 مهرماه رسماً شروع تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح شده در ارتباط با گفت وگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین را گفت. (جزئیات بیشتر)

رسانه های آمریکا گزارش داده اند ترامپ در این مکالمه تلفنی کوشش نموده رئیس جمهور اوکراین را برای تحقیقات فساد از کسب و کار جو بایدن و پسر او هانت تحت فشار قرار دهد.

روزنامه وال استریت ژورنال اخیراً گزارش داد ترامپ در بخشی از آن مکالمه اعطای یاری نظامی به اوکراین را به انجام این تحقیقات منوط نموده است.

کاخ سفید چهارشنبه گذشته تحت فشار شدید نمایندگان کنگره و رسانه های آمریکایی بالأخره متن گفت وگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین را منتشر کرد.

بر اساس این متن که از حالت طبقه بندی خارج شده و روی پایگاه اطلاع رسانی کاخ سفید قرار گرفته، دونالد ترامپ در این مکالمه تلفنی از ولودیمیر زلنسکی به پرونده فرزند جو بایدن نگاهی بیاندازد.

با این وجود، در متن منتشر شده از سوی کاخ سفید، به یاری های اقتصادی آمریکا به اوکراین اشاره ای نشده و ترامپ دستکم به صورت مستقیم پرداخت یاری به کی یف را به پیگیری پرونده بایدن مشروط ننموده است. ترامپ البته پیش از طرح درخواست خود، به زلنسکی یادآوری می نماید که آمریکا، بر خلاف اروپایی ها از جمله آلمان، به اوکراین یاری های زیادی نموده است.

کاخ سفید اذعان نموده است که این متن، پیاده شده کلمه به کلمه صحبت های ترامپ و زلنسکی نیست. علاوه بر این، در سه بخش از متن، درست در جایی که ترامپ در حال طرح درخواستش است، ادامه جمله تقطیع شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نگرانی جامعه اطلاعاتی آمریکا از آسیب پذیری ترامپ در برابر رشوه احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی جامعه اطلاعاتی آمریکا از آسیب پذیری ترامپ در برابر رشوه احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید