نیس شهری برای لذت بردن واقعی از زندگی

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، جدا از شهر زیبا و مشهور پاریس، فرانسه شهرهای زیبای دیگری هم دارد که شاید کمتر در مورد آنها صحبت شده باشد. نیس از جمله شهرهایی است که هم نام زیبایی دارد و هم به سبب ساحلی بودنش از زیبایی خاصی برخوردار است. این شهر که در جنوب شرقی فرانسه واقع شده است و قدمت آن به دوران امپراتوری روم برمی شود، کاملا حال و هوای متفاوتی نسبت به پاریس دارد. این شهر در اصل در دهه 1820 از طریق انگلیسی ها به عنوان تفرجگاه زمستانی کشف شد. امروزه هنوز هم مقصد محبوب تعطیلات و یکی از بهترین شهرها برای بازدید در فرانسه است. نیس که مرکز ریویرای فرانسه قلمداد می شود، نقطه شروع مناسبی برای کاوش در ساحل خیره کننده آزور Azur است. با هم سری به چند مکان دیدنی این شهر می زنیم.

نیس شهری برای لذت بردن واقعی از زندگی

تور فرانسه

دیزنی لند را کشف کنید

سرگذشت ناپلئون معروف را بخونید.

1. تفرجگاه انگلیسی (Promenade des Anglais)

Promenade des Anglais که نمادی ترین خیابان در نیس است، منطقه ای زیبا برای پیاده روی است که منحنی سواحل Baie des Anges را دنبال می کند. این جاده افسانه ای ساحلی با درختان نخل کاشته شده و با باغ های زیبا پر شده است. این جاده در ابتدا فقط یک راستا کوچک پیاده روی بود که از طریق فرد انگلیسی به نام Reverend Lewis Way در سال 1820 با هزینه شخصی ساخته شد. سپس آن را Chemin des Anglais نامیدند. این جاده در سال 1931 وقتی دو راه جداگانه به آن داده شد، بیشتر پیشرفت کرد. در آن زمان پسر ملکه ویکتوریا (دوک کونوت) تفرجگاه را به سبک سلطنتی افتتاح کرد.

تفرجگاه انگلیسی در بین دوچرخه سواران و اسکیت بازان نیز محبوب است. از زمان Belle Epoque، ساختمانهای مجلل مانند تئاتر Palais de la Méditerranée و کاخ نفیس VillaMasséna (65 Rue de France) که قبلاً خانه شاهزاده خانم بوده است، مورد لطف قرار گرفته اند. ویلا Masséna که اکنون یک مکان تاریخی قابل بازدید است، موزه ای از هنر و تاریخ را در خود جای داده و از طریق یک پارک زیبا و باغهای رسمی فرانسه احاطه شده است. یکی دیگر از ساختمانهای استثنایی این تفرجگاه Le Negresco نام دارد که به عنوان یک بنای تاریخی ملی ثبت شده است. Le Negresco یک هتل پنج ستاره لوکس و مجلل است که دارای یک مجموعه هنری در سطح جهانی است.

2. کلیسای جامع ارتدکسی سن نیکولا (Cathédrale Orthodoxe Russe Saint-Nicolas)

این کلیسا در سال 1912 از طریق تزار نیکلاس ساخته شد و یکی از زیباترین کلیساهای ارتدکس در خارج از روسیه محسوب می شود. کلیسای جامع با الهام از سبک مسکویتی، دارای فضای داخلی بسیار تزئین شده با بسیاری از شمایل های تزئینی، نقاشی دیواری و منبت کاری است، همچنین شمایل از جنس فلز برجسته هستند. فضای داخلی این کلیسا مانند جعبه جواهرات شامل اشیای مذهبی و تاریخی است که در زمان آشوب ها آن از روسیه به اینجا آورده اند. کلیسای جامع هنوز هم به عنوان عبادتگاه استفاده می شود. بازدید کنندگان پذیرفته می شوند اما باید به قوانین خاصی احترام بگذارند: مردان با بالاتنه برهنه یا شلوارک کوتاه پذیرفته نخواهند شد. برای خانم ها دامن کوتاه و شلوارک مجاز نیست، شانه ها باید پوشیده شوند و یک پوشش سر ترجیح داده می شود. روزانه تورهای راهنمای کلیسای جامع (به زبان انگلیسی، فرانسوی یا ژاپنی) در دسترس هستند.

3. باغ آلبرت اول (Jardin Albert I)

این منطقه سرسبز مانند پارک بین خیابان Phocéens و خیابان Verdun واقع شده است. این باغ یک چشمه باشکوه با مجسمه ای از آپولو (خدای خورشید یونان) دارد. همچنین دارای یک تئاتر فضای باز دلپذیر است. محوطه تئاتر Verdure از طریق درختان کاج و خرما احاطه شده است. در بهار و تابستان در این مکان کنسرت های موسیقی فضای باز، از جمله جشنواره های راک و اجرای گروه های موسیقی راک برگزار می شود. با یک پیاده روی کوتاه از باغ به خیابان پر رفت و آمد Jean Médecin (ژان مِدسَن)، از خیابانهای اصلی خرید در نیس می رسید. کلیسای نتردام هنگام بازدید از منطقه تفریخی ارزش دیدن دارد.

4. موزه ماسنا (Musée Masséna)

این ساختمان باشکوه در اصل به عنوان محلی برای گذران تعطیلات شاهزاده ویکتور اسلینگ (Prince Victor dEssling)، نوه یکی از ژنرال های مورد علاقه ناپلئون، ساخته شده است. این بنای مجلل از معماری های برجسته نیس محسوب می شود که بین سال های 1898 تا 1901به سبک نئوکلاسیک و ایتالیایی ساخته شد، اکنون به موزه ای مجذوب کننده با موضوع تاریخ ریویرا اختصاص دارد. در این موزه از تاریخچه تعطیلات پادشاهان و مهاجرت آمریکایی ها تا رونق گردشگری و اهمیت برگزاری کارناوال نیس، آثاری به نمایش گذاشته شده است. طبقه همکف موزه ماسنا برای رویدادهای رسمی مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین گاهی اوقات با اطلاع قبلی برای مدت کوتاهی تعطیل می شود.

5. موزه هنرهای زیبا (Musée des Beaux Arts)

در منطقه دانشگاه Les Baumettes ، موزه هنرهای زیبا، مجموعه گسترده ای از آثار قرون 15 تا 20 را ارائه می دهد. این مجموعه نشان دهنده نقاشی های فرانسوی، از جمله آثار امپرسیونیست فرانسوی، ایتالیایی و فلاندی است. نکات برجسته نقاشی های قرن 17 و 18 فرانسه و نقاشی ها و مجسمه های قرن نوزدهم است. از هنرمندان نمایندگی می توان به Chéret ،Fragonard ،Braque ،Carrière، Chagall، Degas، Monet ،Sisley، مجسمه های Carpeaux و Roden و همچنین ظروف سفالی پیکاسو اشاره کرد. این موزه همچنین مجموعه نقاشی دوفی Dufy و مجموعه های هنری الکسیس و گوستاو آدولف موسا (Gustav Adolf Mossa) را در خود جای داده است.

ویزای توریستی فرانسه دغدغه شما!

با عادات رفتاری فرانسوی ها آشنا هستید؟

دریاچه صورتی رنگ کامارگ به گوشتون خورده؟

6-در خیابان سنگ فرش Vieille Ville (شهر قدیمی) قدم بزنید

شهر قدیمی زیبا نیس ، با پیچ و خم کوچه های باریک و خیابان های سنگ فرش ، دارای محیطی زنده است که یادآور ایتالیا است. ویله ویله که عموماً با نام بابازوک شناخته می شود، از طریق بلوارهای وسیعی از جمله (قلعه تپه) محدود شده است برای گردشگران، یکی از به یاد ماندنی ترین کارهایی که می توان در نیس انجام داد، بازدید از مارچه مارک معروف aux Fleurs است، یک بازار گل سنتی با غرفه های روباز با سایبان های راه راه رنگارنگ (همه روزه بجز دوشنبه ها باز است). اگر شما هم به دیدن این شهر زیبا علاقمند هستید از تور اروپا انجمنهای سلوبلاگ دیدن کنید.

میدان گاریبالدی در نیس یکی از مکان های بزرگ شهر است. از ای...

ادامه مطلب

پاریس تاریخ پیچیده ای دارد. از نشانه های مشهور بیشمار آن مان...

ادامه مطلب

Je Veux آهنگ پرطرفدار و شنیده شده در اروپا و سراسر جهان مت...

ادامه مطلب

برای طرفداران فوتبال فرانسه، پاری سن ژرمن باشگاه نام آشنایی ...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار

به "نیس شهری برای لذت بردن واقعی از زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیس شهری برای لذت بردن واقعی از زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید