ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی مرکز

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: ورود مهندسان ترافیک به معضلات ترافیکی نوعی وحدت رویه مناسب و منطقی به وجود آورده و راهگشای مسائل ترافیکی خواهد بود.

ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی مرکز

به گزارش گروه مالی انجمنهای سلوبلاگ به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، یوسف ساجد گفت: انتظار داریم متخصصان ترافیک در نظرسنجی بیشتر شرکت نمایند؛ البته مانعی نمی بینیم که همکاران رشته های دیگر مثل معماری، شهرسازی و عمران هم در این خصوص نظراتشان را ارائه بدهند، اما باید توجه کرد که این نظرات فنی باشد.

عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اشاره نمود: تدوین پیش نویس الزامات ترافیکی ساختمان ها از سال 1393 به وسیله پژوهشکده طراحان پارسه و زیر نظر کمیته مطالعات راهبردی شورای مرکزی شروع شده و در سال 1395 این پیش نویس با حضور رئیس مرکز تحقیقات و رئیس شورای مرکزی و سایر مسؤولان ذی ربط رونمایی شد.

وی اضافه نمود: پیش نویس الزامات ترافیکی ساختمان ها، در جهت تصویب در وزارتخانه در کش وقوس شورای تدوین و شورای مرکزی قرار گرفته و در این خصوص جلسات راهبردی متعددی در شورای مرکزی با حضور رئیس وقت شورا و مدیر کل دفتر تدوین مقررات ملی و بعلاوه در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و آنالیز های بیشتر در این زمینه اجرا شده است.

ساجد ادامه داد: شورای مرکزی مجوز های لازم را صد در صد از وزارتخانه برای تدوین پیش نویس مبحث 23 الزامات ترافیکی در ساختمان ها اخذ نموده و شورای تدوین به ریاست معاونت محترم مسکن در صدد آنالیز کلیات آن برآمدند؛ در حال حاضر اهتمام رئیس حال حاضر شورای مرکزی، گروه تخصصی ترافیک، معاون مسکن (آقای محمودزاده) و مدیر کل دفتر تدوین (آقای مانی فر) بر این است که این مبحث به نتیجه نهایی برسد؛ لذا کلیات این مبحث در اسفندماه سال 1399 در جلسه شورای تدوین به تصویب رسید و به منظور آنالیز جزئیات فنی به کمیته فنی شورای تدوین ارجاع داده شد. در خرداد ماه امسال، در این کمیته با حضور آقای مانی فر و اعضای متشکل از نمایندگان گروه تخصصی ترافیک و اساتید برجسته این حوزه، پس از آنالیز جزئیات فصول پیش نویس، مقرر شد موارد مندرج با ویرایش 96 مبحث 4 و آخرین ویرایش مباحث 12، 2 و 20 و21 و بعلاوه آئین نامه 12 جلدی مصوب 1399 شورای عالی معماری و شهرسازی انطباق داده شده و کلیه تناقضات رفع شوند.

وی گفت: در 5 ماه گذشته انطباق کلیه اعداد و ارقام و مفاد مندرج در پیش نویس مبحث با آئین نامه و مباحث مقررات ملی مذکور، به طور کامل و به وسیله کمیته بازنگری آنالیز شده و فایل ویرایش نهایی، آبان ماه امسال برای آقای مانی فر ارسال و از ایشان درخواست شد که به جای ویرایش قدیمی مربوط به سال 1395، ویرایش نهایی اخیر جایگزین شده و برای نظرسنجی از مهندسان ترافیک و سایر اساتید و مهندسان صاحب نظر در سایت قرار گیرد.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان اضافه نمود: ما انتظار داریم متخصصان ترافیک روی این قضیه (نظرسنجی) بیشتر مشارکت نمایند. البته مانعی نمی بینیم که همکاران رشته های دیگر مثل معماری، شهرسازی و عمران هم نظر بدهند؛ اما نظراتشان باید فنی باشد. در نهایت پیش بینی می گردد، موضوع با لحاظ نظرات واصله از نظرسنجی، در جلسه بعدی کمیته به جمع بندی نهایی رسیده و پیش نویس برای تصویب نهایی به شورای تدوین ارسال گردد.

عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در انتها تاکید نمود: تصویب این مبحث، مسئولیت مهندسان ترافیک را بیشتر خواهد نمود و این امکان را خواهد داد تا در عین داشتن یک مرجع برای عارضه سنجی و کنترل ترافیک ساختمان ها و معابر بلافصل و تأمین ایمنی عبور و مرور، نوعی وحدت رویه مناسب و منطقی به وجود آمده و راهگشای مسائل ترافیکی ناشی از ساختمان ها و کاربری های جاذب سفر در داخل شهر ها باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید