اهداف و برنامه های بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس سال جاری برگزار خواهد شد.

اهداف و برنامه های بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس

به گزارش گروه فرهنگی انجمنهای سلوبلاگ، رضا اسماعیلی، شاعر و منتقد ادبی که با حکم سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان دبیر علمی کنگره شعر دفاع مقدس منصوب شده است، به خبرنگار کیهان گفت: کنگره شعر دفاع مقدس یکی از شاخص ترین و برجسته ترین رویداد های ادبی در کشورمان است که همزمان با شروع جنگ تحمیلی به همت شهید احمد زارعی و سردار بهروز اثباتی پایه گذاری شد. این کنگره با استقبال شاعران و اهالی ادبیات، در سال های بعد از جنگ تا امروز به کار خودش ادامه داده است.

این شاعر توضیح داد: کنگره شعر دفاع مقدس پیشخوان ادبیات بوده است؛ وقتی رصد می کنیم می بینیم که بعد از هر دوره برگزاری کنگره، آثار فاخر با موضوع دفاع مقدس خلق و در قالب کتاب چاپ می گردد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس یاری به جریان سازی در ادبیات دفاع مقدس و تقویت شعر پایداری است؛ در فراخوان از شاعران سراسر کشور دعوت می گردد تا جدیدترین اشعار خود با موضوعاتی، چون دفاع مقدس، مقاومت و پایداری را به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند و پس از آنالیز و داوری برگزیدگان به اختتامیه کنگره دعوت می شوند.

اسماعیلی ادامه داد: به خاطر بعضی مسائل، شش سال در برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس وقفه ایجاد شد که با رفع شدن این مسائل، دوره بیست و یکم این کنگره سال گذشته به ثمر نشست؛ دوره بیست ودوم کنگره شعر دفاع مقدس نیز سال جاری برگزار می گردد که مراسم اختتامیه آن نیمه اول اسفند به مرحله اجرا خواهد رسید. هر چند که به دلیل شیوع ویروس کرونا ما این مراسم را با شیوه های منطبق با دستورالعمل های بهداشتی و با شکوه تمام برگزار خواهیم کرد.

دبیر علمی کنگره به تأکیدات و دغدغه های رهبر انقلاب درباره ادبیات دفاع مقدس و مسئولیت این کنگره برای تحقق منویات رهبری اشاره نمود و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه دغدغه پاسداشت ارزش های دفاع مقدس را داشته اند، کنگره شعر دفاع مقدس نیز بر آن است تا ارزش های دفاع مقدس را در قالب ادبیات احیا کند و این ارزش ها را به زبان هنر منعکس نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اهداف و برنامه های بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهداف و برنامه های بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید