بازیگر بدون دوربین!

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی فیلم سینمایی موتورهای مقدس داستان مردی به نام اسکار است که برای یک شرکت با اهدافی نامعلوم کار می نماید و وظیفه دارد تا نقش آدم های مختلفی را در طول روز بازی کند.

بازیگر بدون دوربین!

موتورهای مقدس فیلمی به نویسندگی و کارگردانی لئوس کاراکس، فیلم ساز اهل کشور فرانسه، است که در سال 2012 ساخته شده است. این فیلم پنجمین فیلم بلند این کارگردان کم کار و صاحب سبک است که توانست بار دیگر نظر منتقدان را به خود جلب کند و باعث شگفتی مخاطبان گردد. دونی لَوان و ادیت اسکوب، نقش های اصلی این فیلم را ایفا می نمایند.

لئوس کاراکس سالیان زیادی است که در سینما مشغول به فیلم سازی است، اما فقط 6 فیلم بلند سینمایی در کارنامه هنری او دیده می گردد. او همواره مخاطبان خود را با خلق فضاهایی عجیب درگیر می نماید و کوشش می نماید تا بیننده در کشف پیچیدگی های داستان مشتاق بماند. عشاق روی پل ساخته 1991، پولا ایکس ساخته 1999 و آنت ساخته 2021 از دیگر آثار این فیلم ساز فرانسوی است.

دونی لوان، بازیگر مشهور فرانسوی، که نقش شخصیت اسکار را در این فیلم بازی نموده است توانسته برای بازی بی نظیر خود در این فیلم، جوایز بین المللی بسیاری را از آن خود کند. لوان در بیشتر فیلم های کاراکس، به عنوان نقش اصلی حضور داشته و در تمامی این آثار بازی هایی بی نقص از خود به نمایش گذاشته است. او توانایی بالایی در استفاده از بدن خود و انجام حرکات آکروباتیک دارد و در فیلم موتورهای مقدس که در چندین نقش مختلف هنرنمایی می نماید، از این ویژگی خود، بهره کافی را برده است.

موتورهای مقدس داستان مردی به نام اسکار است که برای یک شرکت با اهدافی نامعلوم کار می نماید. او هر روز با ماشین لیموزین و راننده شخصی خود در سطح شهر می چرخد و ماموریت دارد تا نقش آدم های مختلفی را بازی کند.

این فیلم داستانی سخت و پیچیده دارد که برای فهمیدن آن باید چندین بار به تماشای آن نشست. کاراکس با خلق فضاهایی عجیب و استعاری کوشش می نماید تا محتوای مدنظر خود را به مخاطبان خود انتقال دهد و این ویژگی در موتورهای مقدس به اوج خود می رسد. کاراکس توانسته به شکلی فوق العاده از طراحی صحنه، طراحی لباس، گریم و دیگر ابزارهای سینمایی بهره ببرد تا همگی در اختیار فیلم نامه باشند. او توانسته فیلمی خاص و عجیب خلق کند تا همواره در فکر مخاطبان باقی بماند و بیننده فیلم برای کشف رمز و راز این فیلم کوشش کند.

امتیازی که کاربران سایت بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها (IMDB) به فیلم موتورهای مقدس داده اند، 7.1 از 10 است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازیگر بدون دوربین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر بدون دوربین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید