تلفات گردباد شدید در کنتاکی آمریکا به 80 نفر افزایش یافت

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اندی بشیر فرماندار کنتاکی در آمریکا امروز یکشنبه بیان کرد که تعداد جانباختگان وقوع گردباد و طوفان سهمگین در این استان به 80 نفر افزایش یافته است.

تلفات گردباد شدید در کنتاکی آمریکا به 80 نفر افزایش یافت

این در حالیست که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز پیشتر بیان کرد که در پی وقوع گردباد شدید در استان کنتاکی، برای این استان اعلامیه منطقه فاجعه دیده امضاء نموده است.

بایدن با بیان اینکه گردبادهای اتفاق افتاده در کنتاکی یکی از بزرگ ترین گردبادهای تاریخ آمریکا بوده است، اعلامیه منطقه فاجعه دیده را به منظور ارائه بودجه ویژه به استان کنتاکی امضاء کرد.

اندی بشیر فرماندار کنتاکی نیز در روزهای گذشته گفته بود که احتمال افزایش قربانیان به بیش از 100 تن نیز وجود دارد.

وقوع دست کم 4 گردباد شدید در این استان باعث ویرانی شدیدی شده است. فقط یک گردباد شدید به تنهایی در حدود 320 کیلومتر مسافت بر روی زمین را پیموده و همه چیز را بر سر راهش ویران نموده است.

وقوع گردباد سهمگین در استان های آرکانسا و ایلینوی نیز موجب کشته و زخمی شدن دست کم 7 تن و محبوس شدن ده ها تن در زیر آوار ناشی از تخریب ساختمان و انبار به وسیله گردباد شده است.

بعلاوه هشدار طوفان زمستانی برای استان های شمالی غرب میانه و استان های اطراف دریاچه های بزرگ در این کشور، صادر شده است که طی آن برف سنگینی در استان های کلرادو، وایومینگ، داکوتای جنوبی، نبراسکا، آیووا، مینه سوتا و ویسکانسین خواهد بارید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تلفات گردباد شدید در کنتاکی آمریکا به 80 نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات گردباد شدید در کنتاکی آمریکا به 80 نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید