کوچکترین کشورهای دنیا که احتمالا هرگز نام آن ها را نشنیده اید

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، اما استان ها و سرزمین هایی نیز روی این سیاره وجود دارند که بسیار کوچک و گمنام هستند و احتمالا از وجودشان اطلاعی نداشته باشید. این منطقه ها، مساحت بسیار اندکی از کره ی زمین را اشغال می نماید و در برخی از آنها فقط دو خانواده سکونت دارد. در این مقاله با 10 کشور از کوچکترین کشورهای دنیا آشنا می شویم که جمعیت آنها از یک روستای کوچک هم کمتر است.

کوچکترین کشورهای دنیا که احتمالا هرگز نام آن ها را نشنیده اید

10. پالائو

  • مساحت: 459 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 21347 نفر

جمهوری پالائو، کشوری جزیره ای است که از بیش از 300 جزیره در مقدار های مختلف تشکیل شده است. پالائو یکی از شگفت انگیزترین مکان های روی کره زمین است. جنگل های بارانی پالائو پر از پرندگان و گیاهان منحصربه فرد است و در آب های اطراف آن، 130 گونه از کوسه های در معرض خطر انقراض، زندگی می نمایند. مجذوب کننده ترین و قابل توجه ترین جاذبه دیدنی این کشور، دریاچه آن است که بیش از 2 میلیون عروس دریایی دارد. البته جای نگرانی نیست و به مرور زمان این عروس های دریایی به طور کامل، توانایی گزیدن را از دست داده اند.

9. نیووی

  • مساحت: 261/46 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 1190 نفر

نیووی (Niue) یک کشور جزیره ای در اقیانوس آرام جنوبی است. با وجود منظره ها طبیعی خارق العاده، گردشگری در این کشور زیاد رایج نیست. البته اقتصاد این کشور به مقدار قابل توجهی به یاری های خارجی به خصوص از طرف نیوزیلند وابسته است. مرکز این کشور، یک روستای کوچک است و جمعیتی کمتر از 600 نفر دارد. اما این جزیره، فرودگاه اختصاصی خود را دارد و دارای یک سوپرمارکت واقعی است که تنها نمونه در کل این استان است.

8. سنت کیتس و نویس

  • مساحت: 261 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 52329 نفر

سنت کیتس و نویس (Saint Kitts and Nevis) با نام رسمی فدراسیون سنت کیتس و نویس، از دو جزیره تشکیل شده است. یکی از منابع اصلی درامد در این جزیره، یک برنامه مالی شهروندی است که به هر کسی که 250 هزار دلار در صنعت محلی شکر سرمایه گذاری کند، می تواند شهروندی سنت کیتس را دریافت کند. یک روش دیگر برای گرفتن شهروندی این کشور این است که ملکی در یکی از دو جزیره بخرید که بیش از 400 هزار دلار ارزش داشته باشد.

7. شاهزاده نشین هات ریور(The Principality of Hutt River)

  • مساحت: 75 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 30 نفر

شاهزاده نشین هات ریور یک میکرونیشن یا ریزکشور است که در استانی به همین نام در استرالیا واقع شده است. این کشور به وسیله لئوناردو کسلی پایه گذاری شده که ادعا می نماید، مزرعه اش یک کشور تازه و مستقل است. با وجود اینکه این کشور به وسیله هیچ استانی به رسمیت شناخته نشده، ولی واحد پول، تمبر و پاسپورت اختصاصی دارد. در گوشه وکنار این کشور، تندیس های نیم تنه ای از اعلی حضرت، لئونارد اول هات، دیده می گردد.

6. تووالو

  • مساحت: 26 کیلومترمربع
  • جمعیت: 10959 نفر

تووالو (Tuvalu) یکی از کوچک ترین و فقیرترین کشورهای جهان است. شرایط مالی این کشور کوچک، اگر دامنه اینترنتی ویژه به آن داده نمی شد، می توانست بسیار وخیم تر باشد. در حال حاضر این دامنه باعث شده که سالانه میلیون ها دلار به بودجه این کشور اضافه گردد. تووالو کشوری جزیره ای در اقیانوس آرام است و مرکز آن فونافوتی است.

5. نائورو

  • مساحت: 21 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 9591 نفر

نائورو (Nauru) کوچک ترین جمهوری مستقل و کوچک ترین کشور جزیره ای در سیاره زمین است. نائورو، نه مرکز رسمی دارد و نه سرویس حمل ونقل عمومی و 40 کیلومتر مسیرها و جاده های آن را اهالی کشور، با ماشین های شخصی خود طی می نمایند. مسائل زیست محیطی فراوان باعث شده که این کشور بین گردشگران محبوب نباشد. یکی دیگر از رکوردهایی که در اختیار نائورو است، تعداد افراد چاق است. نرخ چاقی در این کشور، بیش از 70 درصد است.

4. شاهزاده نشین سبورگا

  • مساحت: 4/91 کیلومترمربع
  • جمعیت: 312 نفر

شاهزاده نشین سبورگا (The Principality of Seborga) یک ریزکشور در کشور ایتالیا است. این ریزکشور را مارسلوی اول فرمانروایی می نماید. این کشور در واقع یک روستا به همین نام در نزدیکی مرز فرانسه است. این منطقه به رسمیت شناخته نشده، ارتشی متشکل از سه نفر دارد؛ یک وزیر دفاع و دو مرزبان.

3. جمهوری مولوسیا

  • مساحت: 0/055 کیلومترمربع
  • جمعیت: 7 نفر

جمهوری مولوسیا، ریزکشوری است که آن را فردی به نام کوین باو پایه گذاری نموده است. مولوسیا در نوادا، ایالات متحده آمریکا واقع شده است. جمعیت این کشور شامل خود آقای باو، خانواده او، سه سگ، یک گربه و یک خرگوش است. این کشور، سرود ملی، نشان ملی و پرچم ملی اختصاصی خود را دارد، حتی برای جرائم بزرگ، مجازات مرگ هم دارد. این کشور بعلاوه پاسپورت اختصاصی دارد و بعلاوه برنامه فضانوردی در دستور کار خود دارد. در ماه مه سال 2017، این کشور چهل ساله شد. این ریزکشور مرکب از خانه کوین باو، حیاط پشتی و باغ جلوی خانه او است. نام مولوس از کلمه مورو که در زبان اسپانیایی به معنی تپه کوچک صخره ای است، گرفته شده است. به گفته خود کوین باو مولوسیا بارها مورد اشغال قرار گرفته است، ولی توانسته در برابر مهاجمان ایستادگی کند. این کشور دارای نظام پستی، واحد پول، نیروی دریایی و نیروی هوایی مستقل به خود است. برای ورود به این کشور باید ویزا داشته باشید که به وسیله رئیس جمهور آن صادر می گردد.

2. حکومت خودمختار فرقه مالت

  • مساحت: 0/012 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 113500 نفر

علاوه بر شهر واتیکان، منطقه خودمختار دیگری نیز در محدوده شهر رم وجود دارد که حکومت خودمختار فرقه مالت (Sovereign Military Order of Malta) نامیده می گردد. این منطقه 0.012 کیلومترمربع مساحت دارد و دارای سه ساختمان است که دو ساختمان از آنها در رم و سومی در جزیره مالت قرار دارند. این کشور مستقل، واحد پول، تمبر، وبسایت، پلاک ماشین و پاسپورت اختصاصی خود را دارد.

ورود به این کشور به ویزا نیازی ندارد و زبان رسمی آن نیز لاتین است.

1. شاهزاده نشین سیلند

  • مساحت: 0/004 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 27 نفر

شاهزاده نشین سیلند (The Principality of Sealand)، کشور کوچک دیگری است که به رسمیت شناخته نشده و در واقع یک سکوی دریایی است که در حدود 10 کیلومتری از ساحل بریتانیای کبیر واقع شده است. این کشور را فردی اداره می نماید که خود را پرنس ریجنت می نامد و در آن، هر فردی می تواند لقب کنت، بارون یا حتی دوک داشته باشد. هرکسی با پرداخت چند صد پوند انگلیس در وبسایت این کشور می تواند یک مقام و عنوان اشرافی بگیرد.

منبع:چطـور

منبع: دیجیاتور

به "کوچکترین کشورهای دنیا که احتمالا هرگز نام آن ها را نشنیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچکترین کشورهای دنیا که احتمالا هرگز نام آن ها را نشنیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید