خبرنگاران 700 معلم فیلم ساز آثار خود را به جشنواره فیلم رشد ارسال کردند

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از ویژگی های شاخص پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، ارسال آثار از سوی 700 معلم فیلمساز است؛ همچنین از 110 کشور خارجی اعم از معلمان، هنرمندان و دانش آموزان تولیدات خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

خبرنگاران 700 معلم فیلم ساز آثار خود را به جشنواره فیلم رشد ارسال کردند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش انجمنهای سلوبلاگ، حسن ملکی روز دوشنبه در نشست خبری پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، اضافه کرد: جشنواره سال جاری در ارتباط با برنامه تحولی سازمان است. در زمینه یافته های تربیتی، عمده یادگیری بچه ها و نوجوانان به وسیله دیدن اتفاق می افتد و حدود 75 درصد به وسیله یادگیری بصری است. سعی شده در فیلم های جشنواره برنامه های تحولی به وسیله فیلم آموزش داده گردد.

وی در این نشست خبری در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش، گفت: باید برای موضوع تربیت و آموزش در ساختار بسته های تربیت و یادگیری، فرآورده های بصری صندلی مطلوبی داشته باشد.

ملکی توضیح داد: در بسته های تربیت و یادگیری، فیلم های آموزشی صندلی ویژه ای خواهند داشت و جشنواره فیلم رشد را باید قوت بخش فرآیند تحول برنامه های درسی نام برد.

وی درباره اهداف جشنواره عنوان نمود: شناسایی انتخاب فیلم های آموزشی از اغلب کشورها، بهره گیری از صنعت سینما و تلوزیون در آموزش و پرورش و نقش موثر آن در آموزش، تبادل فرهنگی بین ایران و سایر کشورها، ارتقای صندلی فیلم های آموزشی در سطح کشور و تشویق هنرمندان ایران و سایر کشورها برای فراوری فیلم های آموزشی و توسعه فرهنگ به کارگیری فیلم آموزشی در برنامه های آموزشی از اهداف این جشنواره است.

ملکی توضیح داد: یکی از ویژگی های شاخص این جشنواره حضور 700 معلم فیلم ساز است. فیلم های رسیده در هیات داوران مورد داوری نهاده شد و همچنین از 110 کشور خارجی اعم از معلمان، هنرمندان و دانش آموزان فراوریات خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. بخش عمده جشنواره مجازی است و مهمانان خارجی نیز به صورت مجازی در ارتباط هستند.

پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از 25 تا 29 بهمن ماه برگزار می گردد. بخش عمده جشنواره به صورت مجازی است و مهمانان خارجی نیز به صورت مجازی در جشنواره حضور دارند.

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی رشد قدیمی ترین جشنواره فیلم در ایران و جشنواره ای تخصصی است که با مدیریت وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و اهتمام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، هر سال با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی فیلم های برتر آموزشی و تربیتی، برگزار می گردد.

ملکی با اشاره به اینکه سال جاری برای نخستین بار کتب درسی به QR کد مجه شده اند

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش گفت: سال جاری با توجه به تحول خوبی که در این جشنواره شکل گرفت، دانش آموزان می توانند از محتوای فیلم های مناسب با توجه به دوره تحصیلی تخصصی خود استفاده نمایند و به طور طبیعی پیوند خوبی بین فراوریات جشنواره بین المللی فیلم رشد با سایر فعالیت های آموزشی برقرار شده است.

ملکی همچنین در مورد اهداف تعلیم و تربیتی جشنواره بین المللی فیلم رشد گفت: هدف تعلیم و تربیت براساس برنامه درسی خاص است و به شکل ویژه ای بر روی ارتباط با اهداف کلی نظام تعلیم و تربیت پیش بینی شده است؛ به شکلی که هم سو با اهداف تربیتی پیش بروند همچنین در بخش فراوریات فیلم های آموزشی پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد کوشش شده است تا فیلم های آموزشی را از آرشیو خلاص کنیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 700 معلم فیلم ساز آثار خود را به جشنواره فیلم رشد ارسال کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 700 معلم فیلم ساز آثار خود را به جشنواره فیلم رشد ارسال کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید