هیات داوران بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر منصوب شدند

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، همایون اسعدیان، حسن بلخاری، فرشته طائرپور، محمدمهدی عسگرپور و رضا مقصودی به عنوان هیات داوران بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر آثار این بخش را داوری خواهند کرد.

هیات داوران بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر منصوب شدند

اسامی هیات داوران بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر به ترتیب حروف الفبا به توضیح زیر است:

همایون اسعدیان: متولد 1337 در اصفهان است. دانش آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک است. فعالیت هنری را از سال 1353 با ورود به کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و با شرکت در کلاس های آموزش فیلمسازی شروع کرد.

وی جوایز بهترین عکاسی، بهترین کارگردانی، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را در سال 79 دریافت کرد. وی کارگردانی فیلم های سینمایی نیش، مرد آفتابی، شوخی، آخربازی، طلا و مس، ده رقمی، بوسیدن روی ماه و مجموعه های تلویزیونی غول چراغ جادو، بچه های خیابان و اگه بابام زنده بود را بر عهده داشته است.

حسن بلخاری: متولد 1341 در اصفهان است. دانش آموخته مقطع دکترا در رشته مطالعات اسلامی و فلسفه هنر از دانشگاه همدرد شهر دهلی است.

25 کتاب در زمینه فلسفه هنر و زیبایی شناسی، مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی و حکمت هنر شرق تالیف و ترجمه نموده و بیش از 120 مقاله پژوهشی علمی فارسی و لاتین در نشریات و همایش های داخلی و بین المللی به چاپ رسانده است.

دکتر بلخاری در سال 1390 به عنوان چهره ماندگار شهر تهران برگزیده شد. حیطه اصلی مطالعات و تحقیقات بلخاری، فلسفه هنر و زیبایی شناسی، مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی، و حکمت هنر شرق است و تالیفات و ترجمه های زیادی در این زمینه دارد.

وی لوح سپاس داوری پنجمین جشنواره بین المللی فارابی، داوری جشنواره بین المللی فیلم فجر در دوره های 23، 26 و 27 را در کارنامه هنری خود دارد.

فرشته طائرپور: متولد 1331 در تهران و دانش آموخته ادبیات انگلیسی است. مدیر مرکز نگارش ویرایش کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با گروه های کودک و نوجوان شبکه های اول و دوم سیما در مقام مشاور و نویسنده همکاری داشته است. طائرپور به دنبال فعالیت ادبی در حوزه بچه ها و نوجوانان از سال 1366 در زمینه سینمای کودک نیز به کار پرداخت. خانه ادبیات و هنر بچه ها و نوجوانان که طائرپور مدیرعامل آن است تا به امروز بیش از ده فیلم سینمایی و حدود بیست هزار دقیقه آثار ویدیویی تهیه نموده است. طائرپور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر نیز نخستین داور زن از مجموعه سینمای ایران محسوب می گردد. وی همچنین نخستین داور جشنواره فیلم های بچه ها در جشنواره های فرانکفورت، قاهره و حیدرآباد بوده است، ضمناً نخستین سینماگر ایرانی است که در پنجاه سال گذشته توانسته به عضویت هیأت رئیسه سازمان بین المللی فیلمسازان کودک وابسته به یونسکو درآید. فرشته طائرپور در سال های 1379 تا 1381 به عنوان نخستین تهیه کننده زن، به عنوان رئیس هیأت مدیره خانه سینما که عظیمترین سندیکای صنفی سینماگران ایرانی است، انتخاب و مشغول به کار بود. وی تهیه کنندگی فیلم های آینه های روبرو، نخودی، نیلوفر، مدرسه پیرمردها و ... را بر عهده داشته است.

محمدمهدی عسگرپور: متولد 1342 در تهران است. دانش آموخته سینما از دانشکده صدا و سیما است. وی فعالیت هنری را سال 1367 با کارگردانی فیلم های کوتاه شروع کرد. از دیگر فعالیت های جنبی او می توان به معاونت بخش جنگ بنیاد سینمایی فارابی، سرپرست مرکز سینمای تجربی، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دوم، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و مدیرعامل خانه سینما اشاره نمود.

وی دبیر بین المللی فیلم فجر در دوره های 20 و 21، دبیر اولین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران و دبیر جشن عظیم سینمای ایران در دوره نهم بوده است.

رضا مقصودی: متولد 1340 در تهران و دانش آموخته رشته روزنامه نگاری از دانشگاه آزاد اسلامی است. وی کار سینما را از سال 1365 با نوشتن فیلمنامه و کارگردانی فیلم کوتاه بالهای بیداری و فیلمنامه نویسی در سینما را سال 1374 با لیلی با من است، همکاری کمال تبریزی شروع کرد. وی همچنین در واحد شهرستان های انجمن سینمای جوان فعالیت داشته است و مدیر داخلی فصل نامه فارابی بوده است.

وی نویسنده فیلمنامه فیلم های مهرمادری، پاداش، شیدا، لیلی با من است و ... است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هیات داوران بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر منصوب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات داوران بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر منصوب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید