خودرویی اصیل و باوقار

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، اگر راننده باشید و کمی در بازار خودروی ایران جست وجو کنید، حتماً به این نتیجه می رسید که خودروهای سبک کراس اوور در ایران بازار خوبی دارند. البته بیش تر علاقه مردم به شاسی بلندهاست ولی به واسطه قیمت بالاتر، سختی در نگهداری و کنترل و قیمت بالای خدمات و قطعات، مردم ترجیح می دهند که تجربه رانندگی با شاسی بلندها را با همین کراس اوورها داشته باشند. رنو کپچر نیز با همین فلسفه شکل گرفته است؛ خودرویی که شرکت رنو آن را بدون مشارکت شرکت های دیگر همچون داچیا و شرکت های چینی فراوری نموده و می توان به کیفیت قطعات و توان فنی آن مطمئن بود.

خودرویی اصیل و باوقار

یک خودروی اصل

کراس اوور کوچک شهری رنو کپچر نیز با ظاهر زیبا و جذاب و البته باوقار و جدی اش در این بازار ظهور نموده تا عطش مشتریان را فرو بنشاند. دورنگ بودن این خودرو در کنار تجهیزات به روز و استانداردی که برای راحتی سرنشینان آن در نظر گرفته شده، لذت رانندگی با یک خودروی تمام عیار را تقدیم علاقه مندان رنو می نماید. هنگام استفاده از این خودرو دو مزیت بزرگ جادار بودن و تندوتیزی خودروهای کوچک تر را یک جا خواهید داشت. ضمن این که کپچر به طور ناب، محصول خود رنو است و ترکیبی از چند شرکت نیست، به همین دلیل استفاده نمایندگان می توانند آسوده خاطر باشند که با یک خودروی اصیل اروپایی روبرو هستند.

طراحی خوب کپچر

طراحی و ساخت کپچر، بر اساس رنو کلیو اجرا شده است. البته ظاهر کپچر زیباتر و به روزتر درآمده است. ضمن این که ارتفاع بیش تر و کابین کامل تری دارد. نمای جلویی خودرو، از چراغ های باریکی تشکیل شده است که به واسطه جلوپنجره به هم وصل شده اند. پروژکتورها و چراغ های روزتاب خودرو نیز در قابی غیرهم رنگ در کنار گل گیرها و طراحی بدنه ای حجیم این احساس را به شما منتقل می نماید که با خودرویی بزرگ تر از یک کراس اوور روبه رو هستید. طراحی داشبورد نیز ارگونومیک و هماهنگ با فضای بیرونی خودرو اجرا شده است؛ نوعی از طراحی که حس اسپرت بودن را به شما منتقل خواهد نمود.

ایده های فرمول یک در پیشرانه

درباره تعیینه های فنی کپچر که توسط ایران خودرو ارائه شده است، باید اشاره کنیم نوع موتور آن 4 سیلندر خطی با توربو شارژ (TCE 120) است. حجم موتور آن 1.2 لیتر بوده و می تواند 120 اسب بخار قدرت فراوری کند. با وجود چنین تعیینه های فنی، این خودرو می تواند به سرعت 192 کیلومتر در ساعت برسد و شتاب صفر تا صد آن نیز 10.9 ثانیه است. درصد سوخت خودرو نیز قابل قبول است؛ 6.6 لیتر در 100 کیلومتر شهری و 5.9 لیتر در 100 کیلومتر ترکیبی. استاندارد آلایندگی یورو پنج خودرو نیز نشان می دهد که کم ترین آسیب را به محیط زیست وارد می نماید.

بد نیست بدانید که برای رنو کپچر، دو موتور دیگر با حجم 0.9 و 1.5 لیتر در نظر گرفته شده بود که می توانستند 90 اسب بخار قدرت فراوری نمایند. اما به هر دلیل ایران خودرو رنو کپچرِ 1.2 لیتری را در ایران ارائه کرد. همچنین بد نیست بدانید که در موتور کپچر، از اصول طراحی موتورهای خودروهای فرمول یک نیز سود برده شده و آلومینیوم نقش مهمی در شکل گیری آن دارد. رنو جزو کمپانی هایی است که حضور پررنگی در رقابت های اتومبیل رانی بین المللی دارد. از نظر امکانات غیرفنی نیز کپچر دارای 4 کیسه هوا و مجهز به سیستم ترمز ABS-EBD است و توانسته از مؤسسه معتبر اروپایی Euro NCAP نشان ایمنی پنج ستاره را نیز کسب کند.

خرید و فروش معنادار کپچر

در حال حاضر برای خرید خودروی رنو کپچر صفر، تا هفتم آذر 1397، باید در بازار آزاد چیزی نزدیک به 300 میلیون تومان هزینه کنید. چنین هزینه ای برای خانواده های متوسط ایرانی کاملاً بالاست. فعلاً قیمت نسخه های صفر آن تعیین نیست. البته مدل های 2017 را می توانید مابین 250 تا 280 میلیون تومان هم خریداری کنید. به نظر می رسد که با چنین قیمتی، باید این خودرو را در رده خودروهای نیمه لوکس قرار بدهیم. با این حال مشتریانی که قصد خرید یک خودروی نسبتاً لوکس و باکیفیت را داشته باشند و بتوانند هزینه اش را هم تأمین نمایند، حتماً به این مورد فکر می نمایند. بد نیست بدانید که رنو کپچر در سال 2017 فیس لیفت شده و وضعیت طراحی داخلی و بیرونی اش بهبود یافته است. در سال 2015 نیز این خودرو با فروش 195 هزار دستگاه، رتبه چهاردهم از فهرست بیست خودروی پرفروش اروپا را به خودش اختصاص داده بود. در حال حاضر نیز آگهی های خرید و فروش این خودرو، با توجه به قیمت بالای آن، نسبتاً قابل توجه است.

منبع: دیوار

به "خودرویی اصیل و باوقار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرویی اصیل و باوقار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید