دولت در بخش های مختلف فرهنگی و هنری سنگ تمام گذاشته است، آموزش رایگان هنر در 11 استان کمتر پیشرفته کشور

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ ، محمود شالویی با حضور در استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام نوروز تمام ادارات کل این وزارتخانه در سراسر کشور، با تدابیر و برنامه ریزی هایی که از قبل اجرا شده، نسبت به برگزاری شکوهمند جشن های نوروز در دولت مردمی اهتمام دارند.

دولت در بخش های مختلف فرهنگی و هنری سنگ تمام گذاشته است، آموزش رایگان هنر در 11 استان کمتر پیشرفته کشور

وی اضافه نمود: در نقاط مختلف کشور برنامه های متنوع نوروزی اجرا خواهد شد که بخش زیادی از آن موضوع مردمی دارد، این جشن ملی چنان در مردم ریشه دوانده که خود مسئولیت برای آن اهتمام جدی دارند.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی با بیان اینکه در طول شش ماه گذشته دولت در همه بخش های فرهنگی و هنری سنگ تمام گذاشته است، توضیح داد: دولت سیزدهم در کنار کوشش برای حوزه های مالی، اجتماعی و غیره برنامه های فرهنگی و هنری را به طور جدی در دستور کار قرار داده است.

شالویی ادامه داد: با حلول سال نو این برنامه ها برای ایجاد شور، نشاط و شادابی در جامعه رشد و شکوفایی زیادی دارند و توجه به آن ها جدی تر خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد ستاد ویژه جشن ملی نوروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطرح نمود: همه استان ها و مجموعه های فرهنگی مکلف شده اند با حداکثر ظرفیت و با برنامه ریزی مناسب مدون جشن ملی نوروز را برابر با ارزش های ملی و معنوی برگزار نمایند.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعلاوه با اشاره به کوشش های اجرا شده برای ایجاد عدالت فرهنگی خاطر نشان کرد: به همین منظور آموزش رایگان هنر در 11 استان کمتر پیشرفته کشور انجام می گردد.

شالویی با اشاره به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در داخل و خارج از کشور گفت: نمایشگاه خیابانی، پخش فیلم های سینمایی به طور سیار در منطقه ها محروم و دور افتاده از مهم ترین برنامه های دولت سیزدهم این است تا برنامه های فرهنگی و هنری به نقاط مختلف کشور به ویژه در نقاط دور دست اجرا گردد.

وی مطرح نمود: در حوزه هنری موسیقی ملی، محلی و نواحی، نمایش های خیابانی، برنامه های آیینی، برنامه های مربوط به کتاب و کتابخوانی، تشکیل نمایشگاه های سیار کتاب، پخش فیلم های سینمایی و سایر زمینه ها در دستور کار است.

دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بوشهر جزو منطقه ها توریستی در این ایام محسوب می گردد، اضافه نمود: این استان بعد از خوزستان بیشترین توریست را دارد و این موضوع فقط به خاطر شرایط اقلیمی نیست بلکه خونگرمی و مهمان پذیری مردم استان بوشهر بر جذب توریستان تاثیر زیادی داشته است.

شالویی در مورد دلیل برگزاری جشن ملی نوروز در بوشهر مطرح نمود: بوشهر برای برگزاری مراسمات آیینی ظرفیت های فراوانی دارد و برگزاری آیین نوروزی در این استان فرصتی برای معرفی آیین های خود حتی در سطح بین الملل برای اعزام گروه های مختلف است.

برگزاری جشن ملی نوروز در بوشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به اینکه بوشهر دومین استان توریستپذیر در کشور است، اظهار کرد: پس از دو سال نبود فضای توریستی سال جاری شاهد سیل بزرگ مسافران به این استانم بوده ایم.

عبدالرحیم افروغ اضافه نمود: تدارک در اشکال مختلف انجام شد و به واسطه کوشش دستگاه های مختلف و نهادهای مردمی در نقاط مختلف استان برنامه های آیینی گوناگونی اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: البته این برنامه ها کافی نیستند و باید برای سال های آینده برنامه ریزی بیشتری انجام گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دولت در بخش های مختلف فرهنگی و هنری سنگ تمام گذاشته است، آموزش رایگان هنر در 11 استان کمتر پیشرفته کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت در بخش های مختلف فرهنگی و هنری سنگ تمام گذاشته است، آموزش رایگان هنر در 11 استان کمتر پیشرفته کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید