دیواره ای از باقی مانده کشتی های غرق شده در استرالیا

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، لاشه های کشتی تانگالوما استرالیا | The wrecks of Tangalooma

تمام کسانی که دریا و ساحل گردی را دوست دارند، از غواصی و یا دیدن عجایب دریاها هم لذت می برند. در حقیقت آیا شخصی هم پیدا می گردد که لاشه های غرق شده کشتی ها برایش عجیب و جالب نباشد؟ اگر موقعیت دیدن لاشه های کشتی را درون دریا داشته باشید آیا آن را از دست می دهید؟ مجله خبرنگاران یکی از عجیب ترین لاشه های کشتی در جهان یعنی لاشه های کشتی تانگالوما استرالیا به شما معرفی می نماید. مکانی جذاب برای سفر و تفریحات هیجان انگیز که هم اکنون گردشگران و افراد بسیاری را به خود جذب می نماید.

دیواره ای از باقی مانده کشتی های غرق شده در استرالیا

لاشه های کشتی تانگالوما استرالیا

در جزایر کویین می توانید به دیدن یکی از جذاب ترین سواحل جهان بروید. لاشه های کشتی تانگالوما استرالیا هم اکنون به یکی از جذاب ترین مکان ها برای غواصی تبدیل شده است. جایی که نه تنها غواصان حرفه ای بلکه خانواده ها را هم به خود جذب می نماید. تورهایی که برای غواصی در این سواحل برگزار می شوند را در تمام گوشه و کنار استرالیا پیدا می کنید. در این ساحل، لاشه های کشتی تانگالوما استرالیا 15 عدد هستند. لاشه این 15 کشتی نظامی به عمد و به صورت قطاری در آب های کم عمق این ناحیه غرق شده اند. قطار کشتی های نظامی غرق شده قرار بود که از ورود کشتی های کوچک به ساحل جلوگیری نمایند و دیواره ای دفاعی را تشکیل دهند.

اما داستان پشت قطار کشتی های زنگ شده در استرالیا چیست؟

لاشه های تانگالوما در سال های 1963 تا 1984 به وجود آمدند. در آن موقع تمام لاشه های زیردریایی ها و کشتی های نظامی را که احتیاج نداشتند، برای ساختن اسکله ای امن در اینجا غرق نمودند. این کار، توسط صاحبان کشتی ها و قایق های تفریحی در شرق جزیره صورت گرفت.

جذابیت های سواحل جزیره مورتون

کشتی های قدیمی زنگ زده و غرق شده ای که تنها اسکلتی از آن ها باقی مانده است. حسی توام با رمز و راز و البته ترس را به شما القا می نماید. لاشه های کشتی تانگالوما استرالیا هر بیننده ای که در این سواحل بایستد را به سمت خود جلب می نمایند. اگر دوست دارید که به سفری دریایی بروید، یکی از بهترین جاذبه های جهان قاره استرالیا را انتخاب کنید. در این قاره قطار لاشه های کشتی غرق شده و زنگ شده شما را به سمت خود می کشاند. آب های شفاف و فیروزه ای سواحل جزیره مورتون با زندگی حیوانات دریایی که در آن جریان دارد و مرجان ها هر شناگری را فرا می خواند. هر چند که تمام این جاذبه هایی را که گفتیم می توانید در دیگر سواحل جهان پیدا کنید. سواحلی که حتی به ایران و مبدا سفر شما نزدیک تر است و احتیاجی ندارید که این همه مسافت را تا شرق استرالیا طی کنید. با این وجود، این ساحل تنها چنین جاذبه هایی را ندارد.

دلیل منحصر به فرد ساحل جزیره مورتون

لاشه های کشتی آن هم به تعداد 15 عدد که حالتی مرموز، ترسناک و زنگ زده دارند، شنا در سواحل شرقی استرالیا را با دیگر سواحل مرجانی جهان متفاوت می نماید.

هم اکنون مرجان ها و آبزیان دریایی، اطراف تمام بدنه و لاشه های کشتی را پوشانده اند و محیط مناسبی را برای زندگی بسیاری از آبزیان دریایی ایجاد نموده اند. در اطراف لاشه های کشتی تانگالوما استرالیا هم اکنون، بیش از 100 گونه آبزی زندگی می نماید که از مهم ترین آن ها می توان به دلفین ها، گربه ماهی ها و گاو دریایی اشاره نمود.

در این سواحل حتی می توانید به دلفین های وحشی غذا دهید. یکی از بهترین تورهایی که در این سواحل برگزار می گردد، آشنایی با حیوانات دریایی و آبزی این سواحل است.

نکات بازدید از لاشه کشتی های غرق شده

اخیرا بالای بسیاری از این لاشه ها از پوسیدگی بسیار کنده شده یا از درون آب ها به بیرون آمده است. همین نشانه ها به غواصان و شناگران اعلام می نمایند که از این لاشه ها نباید بالا بروند. چرا که می تواند بسیار خطرناک بوده و باعث آسیب رسیدن به آن ها گردد. همچنین برای ایمن بودن محیط غواصی در میان لاشه های کشتی تانگالوما استرالیا بهتر است که بیشتر به نشانه ها دقت کنید.

لاشه های کشتی های زنگ زده استرالیا زیاد تا ساحل فاصله ندارند. در حقیقت اگر در ساحل کنار آن ها بایستید می توانید به راحتی آن ها را درون آب ببینید. اگر لوازم غواصی و شنا دارید می توانید خودتان تا لاشه ها شنا کنید. در هنگام شنا اگر موج های دریا را قوی یافتید، تلاشی برای پیشروی در دریا نکنید. بهترین کار در این مواقع بازگشت به ساحل است.

پس از بازگشت به ساحل از قایق های کوچک مسافری اطراف بخواهید تا شما را تا نزدیکی لاشه ها ببرند. با این کار، نه تنها از شنا کردن خسته نمی شوید بلکه زمان بیشتری برای شنا کردن در اطراف لاشه ها خواهید داشت. همچنین در هنگام جزر و مد تا لاشه های زنگ زده شنا نکنید!

موقعیت لاشه های تانگالوما

اگر بخواهیم دقیق تر موقعیت و مکان لاشه های کشتی تانگالوما استرالیا را بگوییم باید اینگونه آدرس بدهیم. برای رسیدن به این مکان باید ابتدا وارد ایالت کویینزلند استرالیا شوید. در سواحی شرقی این کوییزلند و در نزدیکی شهرهایی همانند توومبا (Toowoomba)، بریسبان (Brisbane) یا گلد کوست (Gold Coast) بروید. در میانه دریای فیروزه ای و آبی بین دو شهر بریسبان و سانشاین کوست جزیره زیبا و جهانگردی مورتون (Moreton Island) واقع شده است. در سواحل این جزیره می توانید به دیدن لاشه های کشتی تانگالوما استرالیا بروید.

نام کشتی های غرق شده در سواحل مورتون

5 تا از این کشتی ها، در سال 1963، 5 کشتی دیگر در دهه 1970 و 5 کشتی آخر در دهه 1980 غرق شده اند. نام این کشتی ها را به توضیح زیر است:

یو کی آی (UKI) | بریم (Bream) | سیل (Seal) | دلفین (Dolphin) | مورونگ (Morwong) | اِچنیس (Echeneis) | گروپر (Groper) | استینگاری (Stingaree) | کوکابورا (Kookaburra) | برمانگوآ (Bermagui) | ماری بوروق (Maryborough) ساخته شده در سال 1885 | آیسبرگ (Iceberg) | رمورا (Remora) | پلاتیپوس دو (Platypus II) و پلیکان (Pelican).

شرایط شرکت در تورهای بازدید از لاشه های کشتی

تورهایی که برای غواصی در این منطقه برگزار می شوند، از افراد می خواهند که با خود دوربین عکاسی برای زیر آب و تجهیزات غواصی را بیاورند. این قایق ها، افراد را در ساعت 10 صبح، 1 بعد از ظهر و 3:13 بعد از ظهر به سمت لاشه های کشتی تانگالوما استرالیا می برند. بیشتر مواقع گردشگران و جهانگرد هایی که برای تفریح به سواحل شرقی استرالیا سفر می نمایند، می توانید تورهای یک روزه برای بازدید از تمام جاذبه های این نواحی را خریداری نمایند. در این تورهای یک روزه، بازدید از لاشه ها زنگ زده کشتی ها و غواصی در میان آن ها نیز گنجانده شده است. اگر لوازم غواصی نداشتید، می توانید با پرداخت مبلغی، چنین لوازمی را از تورها کرایه کنید. همچنین یادتان باشد که در این سواحل غرق نجاتی وجود ندارد. پس خودتان باید ایمنی را رعایت کنید.

افراد زیر 6 سال حق ورود به این آب ها را ندارند. همچنین باید از حداقل شرایط جسمانی نیز برخوردار باشید. بیشتر افرادی که تجربه شنا و غواصی را در اطراف لاشه های کشتی داشته اند، می گویند که دلشان می خواته تمام روز در میان آن ها به غواصی بپردازند. بسیاری از گردشگران 3 ساعت را زمان کمی برای بازدید می دانند.

امکانات بازدید از این لاشه

به جز قایق و غواصی شرایط و امکانات دیگری نیز برای دیدن این جاذبه ها وجود دارد. یکی از این جاذبه ها، امکان کرایه اسکوتر زیر آبی است. اگر غواصی و شنا بلد نیستید هم می توانید به دیدن لاشه های کشتی بروید. تا رسیدن به لاشه ها را قایق سوار شوید. سپس با اسکوتر و بدون رف هیچ انرژی برای شنا کردن به زیر آب ها بروید. قبل از استفاده اسکوتر، می توانید از مربی آموزشی آن یاری بگیرید. اسکوتر به شما اجازه می دهد که به راحتی به اعماق آب بروید و در میانه لاشه های زنگ زده و پوشیده شده از مرجان های کشتی ها حرکت کنید.

اگر اهل شنا و غواصی نیستید، می توانید هلیکوپتر سوار شوید. برای دیدن منظره این ساحل از بالا یکی از راه ها، شرکت در تورهایی است که به صورت پروازی برگزار می شوند. این تورهای ویژه هر چند گران تر هستند اما نمایی منحصر به فرد و فوق العاده را برای شما به نمایش می گذارند.

اگر قایق پارویی یا تخته موج سواری دارید هم به راحتی می توانید خود را به لاشه ها برسانید. حتی قبل از سفر به این ناحیه می توانید برای کرایه چنین وسایلی اقدام کنید. از اقامتگاه های ساحلی این جزیره با پیاده روی 15 تا 20 دقیقه به لاشه های کشتی خواهید رسید. حتی اگر رزرو هتل خود را در این جزیره انجام داده باشید، امکان رزرو دوچرخه و رکاب زدن تا محل کشتی ها را خواهید داشت.

برای کسانی که به دیدن این جاذبه در استرالیا رفته اند و شبکه های اجتماعی دارند، هشتک تانگالوما #tangalooma به وجود آمده است که می توانند از آن استفاده نمایند. همچنین با زدن این هشتک در اینستاگرام می توانید تصاویر هیجان انگیز و بیشتری از لاشه های کشتی تانگالوما استرالیا ببینید.

منبع: tangalooma.com

منبع: الی گشت

به "دیواره ای از باقی مانده کشتی های غرق شده در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیواره ای از باقی مانده کشتی های غرق شده در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید