قدمت ارگ تاریخی ماچوپیچو بیش تر شد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، نتایج تحقیقات نشان می دهند ارگ تاریخی ماچوپیچو واقع در جنوب کشور پرو از حوالی 1420 میلادی یعنی چند دهه قبل از آن که پیش تر تصور می شد مورد استفاده قرار گرفته است.

قدمت ارگ تاریخی ماچوپیچو بیش تر شد

بر این اساس می توان نتیجه گرفت پاچاکوتی امپراتور اینکاها که ماچوپیچو را بنا نموده بود هم زودتر از آن چه انتظار می رفت به قدرت رسیده است.

گروهی از محققان به سرپرستی ریچارد برگر از دانشگاه ییل با استفاده از روش تاریخ گذاری رادیوکربن به این نتیجه دست یافته اند.

بر اساس اسناد تاریخی گمان می رفت ماچوپیچو پس از 1440 یا حتی 1450 بنا شده است. با این حال برگر و گروهی از محققان برای دستیابی به تاریخ دقیق تر ساخت این مکان بقایای افرادی را که در آن کشف شده اند با روش تاریخ گذاری رادیوکربن مورد آنالیز قرار دادند. محققان برای این کار بقایای 26 نفر را که از گورستان های واقع در ماچوپیچو در سال 1912 کشف شده اند مورد آنالیز قرار دادند.

نتایج آنالیز های نو در ژورنال Antiquity منتشر شده است.

ماچوپیچو که در میان دو کوه بنا شده است به اسم یکی از مهم ترین محوطه های باستان شناسی دنیا شناخته می گردد. ماچوپیچو به اسم میراث دنیای یونسکو در سال 1983 میلادی به ثبت رسید و به اسم یک شاهکار خالص معماری و نشانه ای منحصربه فرد از تمدن اینکاها شناخته شد.

منبع: گردشبان

به "قدمت ارگ تاریخی ماچوپیچو بیش تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدمت ارگ تاریخی ماچوپیچو بیش تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید