لاریجانی:مسئولان مسائل را با پارلمان های دو کشور در میان بگذارند

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، در ادامه سفر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به کشور روسیه، نشست کمیسیون همکاری مجلس شورای اسلامی و دومای دولتی مجمع فدرال فدراسیون روسیه امروز در شهر ولگوگراد برگزار گردید.

لاریجانی:مسئولان مسائل را با پارلمان های دو کشور در میان بگذارند

این نشست با حضور هیئت پارلمانی کشورمان و جمعی از مسئولان اتاق بازرگانی و معاونان وزرای دو کشور برگزار گردید.

در این دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اتاق بازرگانی ایران و روسیه که امروز در ولگوگراد برگزار گردید، تأکید کرد: مسئولان دو کشور امروز با هم مذاکراتی را انجام دادند و باید مسائل سر راه را با پارلمان های دو کشور ایران و روسیه در میان بگذارند.

در ادامه این دیدار لاریجانی از احمدی معاون وزیر راه درخواست کرد تا توضیحاتی را در رابطه با توافقات در زمینه حمل و نقل ریلی و همکاری های دو کشور در حوزه راه آهن توضیحاتی بدهند.

احمدی در این نشست گفت: در زمینه حمل و نقل ریلی توافقاتی میان دو کشور انجام شده است.

در ادامه لاریجانی با اشاره به گزارش آقای احمدی تأکید کرد: قطعا مجلس به حوزه حمل و نقل به ویژه حوزه ریلی و همچنین به شرکت های حمل و نقل بین دو کشور توجه خواهد نمود.

همچنین در این نشست معاون وزیر اقتصاد گفت: وزارت اقتصاد به عنوان وزارتخانه ای که باید این مذاکرات و توافقات را امضا کند آماده است که جهت پشتیبانی از این توافقات وارد عمل گردد.

در این نشست همچنین زمانی نیا معاون وزیر نفت گفت: بعد از برجام، روسیه نقش مهمی در به ثمر رساندن این توافق داشت و روابط ایران و روسیه رو به گسترش است.

در ابتدای این دیدار، ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه با بیان اینکه همکاران در مجالس و مسئولان دو کشور ایران و روسیه اتفاق نظر دارند که در این مقطع زمانی باید همکاری های راهبردی میان ایران و روسیه وجود داشته باشد، گفت: همکاری های زیادی بین دو کشور وجود دارد اما کافی نیست.

وی تأکید کرد: باید اجلاس های مشترک پارلمانی بین ایران و روسیه ادامه یابد تا این همکاری ها گسترده تر گردد.

ویچسلاو والودین با بیان اینکه در بحص روابط ایران و روسیه در زمینه نفت شرکت های مختلفی صحبت نموده اند، ادامه داد: در این حوزه به نقاط مشترکی رسیده ایم. همچنین در زمینه تجارت، کشاورزی، حمل و نقل ریلی و همکاری های بانکی می توانیم همکاری هایی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لاریجانی:مسئولان مسائل را با پارلمان های دو کشور در میان بگذارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاریجانی:مسئولان مسائل را با پارلمان های دو کشور در میان بگذارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید