کشور از فشار حداکثری عبور نموده و به شرایط ثبات رسیده است

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، دکتر علی اصغر مونسان عصر دوشنبه 1 مهر 1398 در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان همدان که در محل استانداری این استان برگزار گردید، گفت: اقتصاد مقاومتی در کشور به قدری خوب پیش رفته که در سخت ترین تحریم های بعد از انقلاب که آمریکایی ها با تمام قوت و هوشمندانه علیه ایران اجرا کردند مقاومت کردیم.

کشور از فشار حداکثری عبور نموده و به شرایط ثبات رسیده است

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، او با بیان این که آمریکایی ها شرکت به شرکت ما را دنبال و رصد نموده، اقدامات تحریمی را اعمال کردند، گفت: بعد از شوکی که از اردیبهشت ماه پارسال و با خروج آمریکایی ها از برجام رخ داد و تلاطم در بازار ایجاد شد می توان گفت که از فشار حداکثری عبور نموده ایم و به شرایط ثبات رسیده ایم.

مونسان با بیان اینکه روند مثبت شدن اقتصاد کشور در حال پیش رفتن است، گفت: در جلسه گذشته هیئت دولت رئیس بانک مرکزی گزارش هایی ارائه داد که نشان دهنده آن بود بخش صنعت رشد منفی را جبران نموده و بخش کشاورزی رشد مثبت دارد.

تاب آوری کشور در اقتصاد مقاومتی اتفاق افتاده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بخش خدمات گردشگری نیز رشد خوبی داشته و نشان دهنده آن است که تاب آوری کشور در اقتصاد مقاومتی اتفاق افتاده است، گفت: اقتصاد مقاومتی همان ناامید شدن دشمنان از اعمال فشار و تحریم است که در حال شکل گیری است.

مونسان با بیان اینکه در دوره های قبل اثرات تحریم همین طور ادامه داشت، گفت: در تحریم های اخیر چند ماهی تلاطماتی به وجود آمد که طبیعی بود اما این حجم تحریم و فشار را تحمل کردیم و اکنون کشور به آرامش بی نظیری رسیده است.

او با اشاره به اینکه کشورهای خارجی از اینکه ایران با وجود این همه تحریم و فشار روانی در شرایط با ثبات نهاده شده متعجب هستند، گفت: بانک جهانی نیز برای ایران در سال آینده پیش بینی رشد مثبت داشته در حالی که آمریکایی ها پیش بینی نموده بودند فشار حداکثری را اعمال نموده اند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آمریکایی ها در حال مرور تحریم های ایران هستند و در حالی که بانک مرکزی را تحریم نموده بودند، یک بار دیگر این موضوع را عنوان نموده اند و این نشان دهنده این امر است که آمریکایی ها کم آورده اند.

ایران اقتدار همه جانبه پیدا نموده است

او با بیان اینکه در منطقه هم به چنان قدرتی رسیده ایم که پهباد پیشرفته آمریکایی را ساقط می کنیم، گفت: ایران اقتدار همه جانبه پیدا نموده است و آن هم نتیجه کوشش ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مونسان با بیان اینکه باید به قدری کار کنیم که فکر تحریم از ذهن دشمنان ما خارج گردد، گفت: در حوزه گردشگری نیز اگر هر کدام از پدیده هایی که در منطقه در حال رخداد است برای کشوری اتفاق می افتاد گردشگری آن کشور به صفر می رسید اما با وجود اتفاقاتی که در منطقه ما رخ می دهد و تحریم ها و از دست دادن پروازهای مستقیم شاهد رشد بسیار خوبی در گردشگری هستیم و از رقم 4 میلیون و 700 هزار گردشگری در سال 96 به 7 میلیون و 800 هزار گردشگر در سال 97 رسیدیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه 37 درصد رشد گردشگر نیز در 4 ماهه امسال شاهد هستیم، گفت: ظرفیت ایران در جذب گردشگر بالاست و برنامه ریزی ها نیز پیروز بوده است.

مونسان با بیان اینکه نقاط ضعف شناسایی و طرح های جبرانی در دستور کار نهاده شد، گفت: به محصولات گردشگری تنوع دادیم و گردشگری از فرهنگی به سایر بخش ها تنوع یافته و به سمت گردشگری زیارتی، سلامت و طبیعت گردی حرکت کردیم.

او با بیان اینکه اقدامات روان سازی حوزه گردشگر را انجام دادیم و پس از لغو ویزا یک طرفه با کشور عمان 404 درصد رشد در جذب گردشگر داشتیم، گفت: با کشور چین نیز لغو ویزا را برنامه ریزی کردیم.

او با بیان اینکه در حالی که 2 میلیون 400 هزار گردشگر خروجی به سمت ترکیه و 400 هزار گردشگر داخلی از ترکیه داشتیم از رقم ورود یک میلیون گردشگر ترکیه به ایران عبور کردیم، گفت: در حال نزدیک شدن به تراز مثبت گردشگری از این کشور هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه تاب آوری کشور افزایش یافته و قدرت عظیمی ایجاد شده است، گفت: به مرور دشمنان موضوع تحریم را کنار می گذارند چراکه تحریم جز اینکه قدرت ما را افزایش دهد اثری ندارد.

مونسان با بیان اینکه وضعیت فراوری در کشور خوب است و فراوریکنندگان با وجود مشکلاتی که برای آن ها ایجاد شده کار را پیش می برند، گفت: با همت فراوریکنندگان، کشور مقابل زورگویی امریکا خواهد ایستاد.

ثبت جهانی جاذبه ای گردشگری از استان همدان در دست پیگیری است

معاون میراث فرهنگی از ثبت جهانی یکی از جاذبه های گردشگری همدان در آینده ای نزدیک اطلاع داد.

محمدحسن طالبیان عصر دوشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان همدان که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان برگزار گردید به ظرفیت های تاریخی و گردشگری استان همدان اشاره نمود و با بیان اینکه بعضی از این آثار قابلیت ثبت جهانی را دارند، گفت: غار علیصدر، تپه هگمتانه، آثار راه ابریشم، قنات قاسم آباد و کاروانسراها از جمله آن هستند.

او با بیان اینکه ثبت جهانی آثار راه ابریشم در دست پیگیری است و دنبال می گردد، عنوان نمود: مطمئن باشید که ثبت جهانی یک جاذبه تاریخی یا طبیعی از استان همدان رقم خواهد خورد.

ایجاد 7845 شغل در همدان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: طی چهار ماه امسال باید 6400 شغل در استان همدان ایجاد می شد که 7845 مورد محقق شده است.

سیداسکندر صیدایی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی همدان با بیان اینکه عملکرد چهار ماهه سند راهبردی سه ساله استان توسط دستگاه های اجرایی در یک ماه گذشته به دبیرخانه ارائه شده است اظهار کرد: براساس اطلاعات ارسالی در بسیاری از موارد مربوط به اهداف سند جلو هستیم.

او با بیان اینکه اهداف و پروژه های دستگاه های اجرایی و سهمیه آنها در سند راهبردی استان معین شده است ادامه داد: عملکرد شش ماهه دستگاه ها در مورد سند راهبردی استان ظرف 10 روز آینده ارسال گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان اضافه نمود: در امسال باید 19 هزار و 200 شغل ایجاد گردد که سهمیه چهار ماهه امسال 6400 شغل بود و 7845 مورد محقق شد.

او با بیان اینکه با این اتفاق از سهمیه چهار ماهه جلوتر هستیم از تحقق 122.6 درصدی آن اطلاع داد و گفت: شرکت برق در بین دستگاه های اجرایی بالاترین میزان تحقق را به خود اختصاص داده است.

صیدایی اضافه نمود: شرکت برق در چهار ماهه امسال برای 56 نفر اشتغال ایجاد نموده که درصد تحقق آن 233 درصد است.

او با بیان اینکه رزن با 213 درصد و عملکرد 544 نفر اشتغال بهترین عملکرد شهرستانی را داشت ادامه داد: درصد تحقق تعهد دستگاه ها در سهمیه چهار ماهه سند راهبردی استان از 39 درصد تا 233 درصد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان تأکید کرد: از بین پروژه های اجرا شده در سازمان جهاد کشاورزی پروژه اصلاح باغات دارای عملکرد خوبی بوده که درصد 416.5 را به خود اختصاص داده است.

او بیان نمود: در حوزه عملکرد منابع طبیعی و آبخیزداری بهترین عملکرد مربوط به پروژه جنگلکاری و توسعه فضای سبز است که از 4662 هکتار 3420 هکتار محقق شده است.

صیدایی گفت: سازمان محیط زیست در چهار ماهه امسال 26 پروژه داشته که پروژه مدیریت جامع پسماند شهرستان ها، طرح مدیریت پسماند فامنین و ملایر و سفال لالجین و ارتقای سطح مدیریتی سراب مناسب بوده است.

او با بیان اینکه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای از بین سه پروژه در حال انجام پروژه خدمات رفاهی دارای بیشترین میزان عملکرد بوده است در ادامه از ایجاد نمایشگاه صنایع دستی، موزه مردم شناسی، ثبت جهانی نوشیجان و جداره سازی پیاده راه میدان امام و ساماندهی بازار اطلاع داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه میراث فرهنگی 42 پروژه در سند راهبردی دارد بیان نمود: از آن جا که اولویت استان توجه به مبحث گردشگری است امیدواریم این مجموعه گزارش 6 ماهه و 9 ماهه بهتری را ارائه دهد.

او به پروژه های سازمان ورزش و جوانان پرداخت و با بیان اینکه مجموعه ورزشی بانوان همدان دارای بیشترین میزان عملکرد با 149 درصد بوده است گفت: پروژه های واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان نیز دارای عملکرد بالایی بودند.

صیدایی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی به دلیل گستردگی پروژه ها از جمله ساختمان ستادی دانشگاه دارای بالاترین عملکرد است اضافه نمود: 130 درصد ساختمان ستادی دانشگاه پروژه محقق شده است.

او گفت: در شرکت شهرک های صنعتی نیز در زمینه توسعه شهرک لالجین، ایجاد زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی و تحقق خوشه های صنعتی عملکرد صددرصدی را شاهد هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان اضافه نمود: شرکت آب منطقه ای در مطالعه و اجرای تعادل بخشی منابع آب شهرستان فامنین 118 درصد عملکرد داشته و در حوزه نصب کنتور هوشمند عملکرد 142 درصدی گزارش شده است.

در انتها این نشست از کتاب نتایج سرشماری نفوس و مسکن 10 شهرستان استان با حضور وزیر میراث فرهنگی رونمایی شد.

منبع: میراث آریا

به "کشور از فشار حداکثری عبور نموده و به شرایط ثبات رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور از فشار حداکثری عبور نموده و به شرایط ثبات رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید