لزوم حفاظت از کویر لوت، پایه گذاری جنبش حفاظت از آثار طبیعی کرمان

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، محمود وفایی شنبه شب در جمع اولین فارغ التحصیلان دوره راهنمایان طبیعت گردی استان کرمان با اشاره به اینکه راهنمایان طبیعت گردی به عنوان پرچم داران و حافظین طبیعت خداوندی محسوب می شوند، گفت: باید نام شما به عنوان اولین هنرجویان دوره تخصصی طبیعت گردی به صورت رسمی ثبت شود.

لزوم حفاظت از کویر لوت، پایه گذاری جنبش حفاظت از آثار طبیعی کرمان

وی به پایه گذاری جنبشی به نام جنبش حفاظت از عرصه ها و آثار طبیعی استان کرمان، اشاره و اظهار کرد: با سرانجام یافتن این دوره باید تحت عنوان این جنبش به حفاظت از منابع طبیعی که از مهم ترین سرمایه های کشورمحسوب می شوند، بپردازیم.

وفایی، منابع طبیعی و نیروی انسانی را از سرمایه های مهم این کشور دانست و شرح داد: اگر ما نیروی انسانی خوب، بهره ور، مسئول و متعهد به آب و خاک کشورمان داشته باشیم مطمئناً آبادانی، توسعه و رونق را نیز به دنبالش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بشر امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به حفاظت، پاسداشت و بهره وری صحیح از امانات الهی دارد، بیان نمود: کشور ما جزو معدود کشورهایی است که از منابع طبیعی فوق العاده غنی با اقلیم های مختلف برخوردار است بنابراین باید از مسیرهای مسئولانه برای حفظ و حراست از این هدایای الهی برآمد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در تعبیری، این استان را ایرانی کوچک خواند و بیان داشت: از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در سراسر کشور توزیع شده است را می توان در استان پهناور کرمان دید.

وی با بیان اینکه با این همه شایستگی، امکانات و منابع خداوندی که در استان کرمان وجود دارد، ولی هنوز نتوانستیم این استان را به جایگاه واقعی آن برسانیم، افزود: با توجه به آموزش هایی که فرا گرفته اید رسالت بزرگی بر دوش شما عزیزان نهاده شده که بصورت حرفه ای ای باید آن را به انجام برسانید و دیگران را نیز نسبت به منابع طبیعی و طبیعت بکر و زیبای استان کرمان آگاه سازید.

وفایی با اشاره به اینکه راه اندازی سمن برای پیشبرد فعالیت اولین راهنمایان حرفه ای ای طبیعت گردی از الزامات است ، شرح داد: اولین رسالت شما در این برهه از زمان حفاظت از کویر زیبای لوت است که باید بیشتر از دیگرعرصه ها و محوطه های مورد توجه قرار گیرد.

وی شرح داد: به یمن سرانجام اولین دوره طبیعت گردی ویژه راهنمایان گردشگری در روز 15 اسفند درختی را به نام میعادگاه هفتواد نام موسسه ای که در آن آموزش دیده اید، بنشانید.

در پاین این جلسه که در محل موسسه هفتواد کویر برگزار گشت، از جامع ترین و کامل ترین کتابخانه تخصصی گردشگری و هتلداری استان کرمان با بیش از 400 جلد کتاب رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لزوم حفاظت از کویر لوت، پایه گذاری جنبش حفاظت از آثار طبیعی کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم حفاظت از کویر لوت، پایه گذاری جنبش حفاظت از آثار طبیعی کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید