مجسمه مادر ، تندیسی که در قلب پارک پیروزی می درخشد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، مجسمه ها از مهمترین نمادهای حفظ فرهنگ هر کشوری بوده که گویای تاریخ پرفراز و نشیب و گذشته پیشنیان آن هستند. در سفر به ایروان در خیابان Azatutayan، مجسمه زنی شجاع از گذشته های دور به چشم می خورد که نماد استقامت و مقاومت مردم این کشور در مقابل تعرض و تجاوز بیگانگان است. مجسمه مادر ایروان با ارتفاعی حدود 51 متر یکی از بلندترین مجسمه ها بوده که در هرکجای شهر ایروان بایستید، می توانید به راحتی آن را ببینید. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با سرگذشت مجسمه مادر ارمنستان آشنا شوید.

مجسمه مادر ، تندیسی که در قلب پارک پیروزی می درخشد

مجسمه مادر در ارمنستان، سمبل زنی دلیر

مجسمه مادر ارمنستان در پارک پیروزی ایروان به جای مجسمه ژوزف استالین مستقر شده است. ژوزف استالین، رهبر شوروی سابق در سال های (1939تا 1945) رهبر جنگ جهانی دوم بود. دوران حکومت او کاملا استبدادی و تمامیت خواه به شمار می رفت. وی در دوران حکومتش شهرهای کشور را به نام خود تغییر می داد و در آن موقع سعی بر آن بود که در همه شهرهای شوروی سابق مجسمه استالین نصب گردد. مجسمه استالین در سال 1950 توسط مجسمه ساز ارمنی به نام سرگئی مرکوف مصادف با سی امین سالگرد جمهموری ارمنستان رونمایی شد. چند سال پس از مرگ ژوزف استالین و در جریان شورش های ارمنستان مجسمه وی سرنگون شد که طی آن یک سرباز کشته و چند تن مجروح شدند. مجسمه مادر ایروان یکی از ارزشمندترین مجسمه های سرزمین ارمنستان و شاهکار هنری آراهاروتیان بوده که نشان از صلح طلبی دارد. این تندیس، سمبل زنی دلیر به نام سوسه مایریک بوده که همراه با دیگر زنان ارمنستان همانند یک مادر مبارز در مقابل تجاوز و تهاجم بیگانگان شمشیر به دست گرفته و بدون هیچ ترسی تا حد مرگ به مبارزه پرداخته است. همجوار با یادبود مادر ارمنستان آرامگاه سربازی گمنام وجود دارد که یادآور همه کشته شدگان جنگ جهانی دوم است. همه ساله مراسمی برای گرامیداشت قربانیان جنگ جهانی دوم در روز 9 می و مصادف با پیروزی در این جنگ برگزار می گردد که طی آن با قرار دادن شاخه گلی روی مقبره سرباز گنام و یک دقیقه سکوت از آنان تجلیل و قدردانی می گردد. مجسمه با ارتفاع 22 متر بر روی پایه ای واقع شده است که ارتفاع پایه 51 متر است. این مجسمه به دلیل ترکیبات مواد به کار رفته در مقابل شرایط محیطی و جوی بسیار مقاوم بوده و بدنه آن از مس و پایه آن از سنگ بازالت ساخته شده است. برای رسیدن به مجسمه می توانید از پله های مجموعه بالا روید تا به یک سکوی بتونی برسید. از بالای سکو راه خود را به سمت خیابان اصلی ادامه دهید، از زیرگذر عبور کنید و وارد پارک شوید. توجه داشته باشید که ورود به موزه رایگان بوده و صرفا برای دریافت عکس باید مبلغی را بپردازید.

دسترسی و اطلاعات مجسمه مادر ارمنستان

اگر قصد سفر به زیباترین دیدنی های ایروان را دارید، می توانید از پارک پیروزی در پایتخت این کشور با امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری دیدن کنید. این پارک علاوه بر اینکه این تندیس زیبا را در دل خود جای داده، امکانات شهربازی، موزه، کافه، قایق سواری در دریاچه و رستوران های متنوع را داراست. این پارک یکی از بزرگترین و سرسبزترین پارک های ارمنستان بوده که از جاذبه های گردشگری ایروان نیز برخوردار هست.

منبع: همگردی

به "مجسمه مادر ، تندیسی که در قلب پارک پیروزی می درخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه مادر ، تندیسی که در قلب پارک پیروزی می درخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید