هرآنچه تا به امروز درباره آیفون 14 می دانیم

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، گوشی های سری آیفون 13 به تازگی روانه بازار شدند و حتی می توان گفت هنوز بسیاری از افراد هنوز نتوانسته اند این دستگاه را حتی از نزدیک ببینند، اما حتی در این شرایط ما شاهد ظهور شایعات و اخبار مختلفی از گوشی های آینده آیفون 14 هستیم که بعضی مشخصات اصلی و حتی طراحی آن را برای ما آشکار می سازد.

هرآنچه تا به امروز درباره آیفون 14 می دانیم

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، پیش از انکه کارشناسان و علاقمندان فرصت نمایند تا از گوشی های تازه آیفون 13 لذت ببرند، اخبار مربوط به گوشی های بعدی سری آیفون 14 هیجان تازهی را ایجاد کرد. ما انتظار داریم آیفون 14 در سپتامبر 2022 معرفی گردد و شایعات نشان می دهند که می توانیم طراحی تاحدودی متفاوت، ویژگی های تازه و موارد خاص دیگر را در آن موقع ببینیم. در اینجا ما قصد داریم تا تمام شایعات و اخبار تقریباً موثق از این گوشی های آینده در اینجا در اختیار شما قرار دهیم تا تصور روشنی از آنچه قرار است در دسامبر سال 2022 عرضه گردد، داشته باشید.

آیفون 14 چه نامی خواهد داشت؟

با توجه به اینکه آیفون معرفی گردیده در سال 2021، علی رغم تمام شایعات خاتمه با نام آیفون 13 معرفی گردید، ما انتظار داریم آیفون 2022 نیز نام آیفون 14 را به خود بگیرد. اینکه آیا اپل هرگز به برند S باز خواهد گشت یا نه، هنوز معین نیست، اما بعضی شایعات نشان می دهد که آیفون 2022 ممکن است این نام را دریافت کند. بعلاوه این احتمال وجود دارد که اپل اعداد خط آیفون را به کلی کنار بگذارد و نام آیفون های تازه صرفاً بر اساس میزان، یعنی Pro یا غیر Pro، و سال مشخص شوند. در واقع این همان کاری است که اپل در چند سال گذشته با خط فراوری آیپد انجام داده است. به هر حال، نام های تجاری اپل تا آخرین لحظه پنهان می مانند و این بدان معناست که ما باید تا سال 2022 صبر کنیم تا اطلاعات بیشتری در مورد نام رسمی این گوشی ها بدست بیاوریم.

آیفون 14 چه ویژگی ها و معیناتی دارد؟

بدون ناچ (بریدگی): بزرگترین تغییری که در حال حاضر برای آیفون 2022 انتظار داریم، حذف بریدگی یا ناچ است. طراحی ناچ برای اولین بار با آیفون X معرفی گردید و از آن موقع به همین شکل به جای مانده است. بریدگی جایی است که اپل حسگر های خود را برای مواردی مانند Face ID قرار می دهد. مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، گزارش می دهد که اپل از سال 2022 و در آیفون 14 پرو، این ناچ را حذف خواهد نمود. کو تغییر طراحی را به عنوان طراحی سوراخ پانچ توصیف می نماید. در همین حال، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داده است که آیفون 14 قرار است بازطراحی کامل در این قسمت داشته باشد.

علاوه بر این، کو می گوید که طراحی سوراخ پانچ تنها در صورتی به نتیجه می رسد که نمونه سازی و فراوری اپل طبق برنامه پیش برود. هدف فعلی اپل این است که طراحی سوراخ دار را فقط به آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس رده بالا بیاورد. به این ترتیب، آیفون 14 استاندارد طراحی ناچ خود را حفظ خواهد نمود مگر اینکه اپل از اهداف بازده محصول فراتر رود. طراحی سوراخ پانچ در حال حاضر در بسیاری از پرچمداران اندرویدی پیشرفته استفاده می گردد. جان پراسر، افشاگر مشهور نیز نیز طراحی سوراخ پانچ را تأیید کرد و ادعا کرد که تصاویر واقعی آیفون 14 پرو مکس را بدون بریدگی دیده است.

در آیفون 14 پرو، حفره پانچ دوربینی را که در حال حاضر در ناچ قرار گرفته است، در خود جای می دهد. آنچه هنوز معین نیست سرنوشت Face ID است. ممکن است اپل Face ID را به جای Touch ID زیر نمایشگر کنار بگذارد. فناوری های زیر در حال حاضر در بریدگی آیفون قرار گرفته است:

- دوربین مادون قرمز

- سنسور مجاورت

- حسگر نور محیط

- میکروفون

- دوربین جلو

- اسپیکر

- پروژکتور نقطه ای

تاچ آیدی: در حالی که شایعات اولیه آیفون 14 حاکی از آن بود که اپل تاچ آی دی زیر نمایشگر را به آیفون می آورد، به نظر می رسد دیگر اینطور نیست. گزارش های اخیر مینگ چی کو حاکی از آن است که اپل مجبور شده است تا تاچ آیدی زیر نمایشگر را تا سال 2023 به تعویق بیندازد. به گفته کو، اپل در جهت خود برای ادغام Touch ID در نمایشگر آیفون با پیشرفت کمتر از حد انتظار روبرو شده است. بعلاوه ممکن است اپل رویکردی کمتر جاه طلبانه داشته باشد و Touch ID را مانند آی پد ایر و آیپد مینی در دکمه پاور آیفون ادغام کند.

بدون برآمدگی دوربین: طبق گفته جان پراسر، حداقل بعضی از مدل های آیفون 14 دارای برآمدگی دوربین نیستند. در حال حاضر، آیفون به علت طراحی نازک آیفون و ضخامت اجزای دوربین، دارای یک برآمدگی دوربین است. پروسر می گوید اپل می تواند با ضخیم تر کردن خود آیفون، از برآمدگی دوربین آیفون 14 چشم پوشی کند.

ارتقاء دوربین: طبق گفته مینگ چی کو، آیفون 14 بعلاوه شامل بهبود های چشمگیری در دوربین جلو خواهد بود. بزرگترین تغییر، ارتقاء ویژگی های فوکوس اتوماتیک دوربین جلو خواهد بود. جزئیات بیشتر در این مورد هنوز معین نیست، اما دوربین جلویی آیفون راهی برای رسیدن به دوربین پشتی دارد. در مورد دوربین پشتی، کو می گوید که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به 48 مگاپیکسل ارتقا خواهند یافت که نسبت به سنسور 12 مگاپیکسلی آیفون 12 افزایش چشمگیری خواهد بود.

اگرچه گفته می گردد آیفون 14 از دوربین 48 مگاپیکسلی بهره خواهد برد، اما این امکان وجود دارد که تصاویر خروجی آن همچنان رزولوشن 12 مگاپیکسلی باشند. همچون بعضی از گوشی های اندرویدی، اپل می تواند از یک الگوریتم مقیاس بندی هوشمند استفاده کند که داده های خام 48 مگاپیکسلی را می گیرد و یک تصویر خروجی 12 مگاپیکسلی با جزئیات بیشتر و نویز کمتر ایجاد می نماید. کو معتقد است که سیستم دوربین فیلمبرداری برای آیفون 14 نیز ارتقا خواهد یافت و برای اولین بار از ضبط 8K پشتیبانی می نماید.

میزان صفحه نمایش آیفون 14

کو بعلاوه پیش بینی می نماید که آیفون 14 مانند آیفون 12 و آیفون 13 دارای فرم فاکتور مینی نخواهد بود. در عوض، کو پیشنهاد می نماید که اپل چهار آیفون را در دو میزان صفحه نمایش مختلف یعنی 6.1 و 6.7 اینچ عرضه کند؛ بنابراین می تواند به عنوان مثال مدل های آیفون 14 و آیفون 14 مکس، سپس آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، برای این گوشی ها درنظر گرفت. مایه تاسف است که شاهد توقف فراوری مدل 5.4 اینچی مینی پس از دو سال باشیم.

آیفون 14 بدون پورت

چندین سال است که گزارش ها حاکی از آن است که اپل می تواند یک آیفون بدون پورت معرفی کند. این آیفون دارای پورت لایتنینگ نخواهد بود و در عوض کاملا بی سیم خواهد بود. یک بار شایعه شده بود که این نوع گوشی در سال 2021 به بازار خواهد آمد، اما چنین اتفاقی نیفتاد. بنابراین، ممکن است آیفون 14 اولین آیفونی باشد که بدون پورت لایتنینگ در دسترس قرار گیرد. به جای لایتنینگ، آیفون 14 از شارژ بی سیم و بعلاوه تازهترین فناوری MagSafe اپل پشتیبانی می نماید. احتمالاً اپل این تغییر را در ابتدا با آیفون 14 پرو انجام خواهد داد و مدل های پایین رده در سال های به چنین قابلیتی مجهز خواهند شد.

تراشه آیفون 14

در حالی که بعضی شایعات پیش بینی می کردند که آیفون 14 ممکن است از یک تراشه تازه فراوری شده با فناوری 3 نانومتری استفاده کند، دیگر انتظار نمی رود که چنین اتفاقی رخ دهد. در حال حاضر، TSMC، شریک تراشه اپل، می خواهد از فرآیند فراوری 5 نانومتری پیشرفته ای برای تراشه در آیفون 14 استفاده کند که احتمالاً A16 نامیده می گردد.

آیفون 14 چه زمانی عرضه می گردد؟

به استثنای آیفون 12 که به علت همه گیری کووید-19 به تعویق افتاد، آیفون های پرچمدار تازه به طور کلی در ماه سپتامبر معرفی و عرضه می شوند. طبق گفته کو، آیفون 14 در نیمه دوم سال 2022 عرضه خواهد شد، به این ترتیب، لاین آپ آیفون 14 احتمالا در سپتامبر 2022 معرفی خواهد شد. کو بعلاوه پیش بینی می نماید که آیفون 14 مکس، یا هر نام دیگری که در نهایت به آن می گویند، قیمتی کمتر از 900 دلار خواهد داشت.

منبع: 9to5mac

ترجمه: مصطفی جرفی-انجمنهای سلوبلاگ

منبع: فرارو

به "هرآنچه تا به امروز درباره آیفون 14 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه تا به امروز درباره آیفون 14 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید