علم و تکنولوژی

کاشت گیاهان فضایی در زمین!

پس از خاتمه ماموریت شنژو 14 چین فضانوردان این ماموریت پس از گذشت 6 ماه به زمین بازگشتند. آن ها همراه با خود گیاهان پرورش یافته در ایستگاه فضایی را به زمین آوردند.

19 آذر 1401

دختری با دم به دنیا آمد؛ پدیده ای بسیار عجیب و نادر ، عکس

دیجیاتو نوشت: پدیده بسیار نادر، وجود دم در انسان ها اغلب در میان پسرها دیده می شود و از هر 17 مورد، یکی از اختلال رشد مغزی یا جمجمه رنج می برد. دانشمندان هنوز نمی دانند که عامل به وجودآمدن این زائده چیست.

7 آذر 1401

مصرف سوخت خودرو با 10 روش کاهش دهید

صرفه جویی در مصرف سوخت صرفه جویی در مصرف سوخت یکی از دغدغه های اصلی رانندگان ایرانی است.

6 آذر 1401

سرقت اطلاعات کاربران با این 5 برنامه در گوگل پلی

کارشناسان 5 برنامه که اطلاعات کاربران را سرقت می نماید شناسایی نموده و به کاربران توصیه می نمایند این بدافزار ها را از گوشی خود حذف نمایند.

10 آبان 1401

ابلاغ تعرفه دندانپزشکی برای اولین بار در کشور ، 267 خدمت دندانپزشکی تعرفه دار شده اند

رئیس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: برای اولین بار تعرفه دندانپزشکی بعد از 40 سال ابلاغ شد.

30 مهر 1401

تعداد خوابگاه های متاهلی دانشگاه محقق اردبیلی افزایش می یابد

معاون اداری و اقتصادی دانشگاه محقق اردبیلی از افزایش تعداد خوابگاه های متاهلی در این دانشگاه اطلاع داد.

24 مهر 1401

چالش زباله در مرکز

تهران شهر تمیزی نیست، در یک سال گذشته بار ها موضوع تذکر اعضای شورای شهر تهران، نظافت شهر و گلایه شهروندان در این حوزه بوده است.

20 مهر 1401

افتتاح کتابخانه مدرسه شهدای روستای وردیج

وحیدرضا محمدی شهردار منطقه 22 از راه اندازی کتابخانه مدرسه شهدای روستای وردیج با هدف توسعه فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه های فرهنگی و آموزشی در حریم غرب تهران اطلاع داد.

19 مهر 1401

وزارت اقتصاد در اتصال به پنجره ملی خدمات هوشمند نمره قبولی می گیرد؟

به گفته خاندوزی، اتصال به درگاه ملی مجوزها یکی از بخش های اتصال به پنجره خدمات هوشمند دولت است که در این خصوص اقدامات گسترده ای در وزارت اقتصاد صورت گرفته است.

13 مهر 1401

علوم انسانی همچنان پردانشجوترین؛ فنی و مهندسی مغضوب دانشجویان

جمعیت دانشجویی در سال تحصیلی 96-95، چهار میلیون و 73 هزار و 827 نفر بود، اما این آمار در سال تحصیلی سال تحصیلی 97 -1396 به سه میلیون و 616 هزار و 114 نفر کاهش یافت.

29 شهریور 1401

راهنمای جامع درباره رفت و آمد کم هزینه در کیش

حمل و نقل در کیش یکی از مواردی است که برای مسافران هزینه دارد و می تواند بر هزینه های سفر تأثیرگذار باشد، پس برای کنترل و مدیریت هزینه های سفر باید یک سری نکات در مورد حمل و نقل در این جزیره مورد توجه قرار بگیرد.

11 شهریور 1401

مستند سرانجام نزدیک است؛ سناریو هایی برای سرانجام جهان

سریال مستند سرانجام نزدیک است (The End Is Nye) با ترکیبی از مستند و طنز، بیانی بسیار تماشایی و مجذوب نماینده از خطراتی ارائه می دهد که تمدن کنونی بشر را تهدید می نمایند.

6 شهریور 1401

انجام دو آزمایش موشک های مافوق صوت هاوک آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، آزمایش این موشک های مافوق صوت که هاوک نام دارند، در قالب برنامه فراوری موشک های مافوق صوت کروز اجرا شده است.

28 مرداد 1401

چگونه عملکرد گوشی قدیمی خود را بهبود ببخشیم؟

سامسونگ به تازگی از تازهترین گوشی های تاشو گلکسی خود رونمایی کرده است. رویداد آیفون اپل نیز معمولا در اواخر سپتامبر برگزار می شود و در پی آن گوشی پیکسل گوگل معرفی می شود. در چنین مواقعی بسیاری از افراد وسوسه می شوند تا گوشی هوشمند خود را به محصولات تازه...

24 مرداد 1401

طرز تهیه سالاد لوبیا سبز چگونه است؟

مهم نیست چه فصلی باشد یا چه زمانی هوس خوردن سالاد داشته باشید، مهم این است که با یادگیری طرز تهیه سالاد لوبیا سبز می توانید یک وعده غذایی سالم و خوشمزه نوش جان کنید. سالاد لوبیا سبز یک پیش غذا یا میان وعده دوست داشتنی است که می توان آن را در هر ساعت روز...

11 مرداد 1401

انواع ابزارالات ساختمانی که باید در خانه داشته باشیم

خرید خانه امروزه هزینه بسیار گزافی را برای ایرانیان در بر دارد در این میان تعمیرات و نگهداری خانه هم می تواند این هزینه سنگین را افزایش داده و صاحبان خانه و یا حتی مستاجریم را تحت فشار مالی قرار دهد. از این رو بسکمک از افراد تلاش می کنند با تهیه ابزاری...

11 مرداد 1401

کاریکاتور توهین آمیز علیه مهدی طارمی

اظهارات اخیر مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو درباره تمایلش نسبت به جدایی از این تیم در 30 سالگی و پیوستن به تیمی در انگلیس، روز گذشته به سوژه اصلی تمام رسانه های ورزشی پرتغال تبدیل شد.

10 مرداد 1401

بسته الحاقی Infamous Second Son به صورت رایگان قابل دسترس است

استودیو ساکر پانچ بسته الحاقی میراث کول (Coles Legacy) برای بازی Infamous Second Son را به صورت رایگان در پلی استیشن استور قرار داده است.

9 مرداد 1401

سقوط سرعت اینترنت ایران در رتبه بندی جهانی

به استناد جدیدترین رتبه بندی سایت معتبر اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل در ایران در ششمین ماه امسال میلادی (تا اواسط تیرماه 1401) نسبت به ماه قبل تر از آن با یک رتبه کاهش به 72 از میان 139 کشور رسیده و سرعت اینترنت ثابت در ایران نیز در همین بازه زمانی، با چهار...

6 مرداد 1401

شیائومی 12S و 12S پرو با دوربین های لایکا معرفی شدند

همانطور که انتظار داشتیم، شیائومی بالاخره از گوشی های سری 12S رونمایی کرد. دو گوشی شیائومی 12S و 12S پرو از سنسور دوربین 1/1.28 اینچی بهره می برند که اگرچه سنسور بزرگی محسوب می گردد، ولی در برابر سنسور 1 اینچی شیائومی 12S اولترا حرف کمتری برای گفتن دارد. در ادامه...

2 مرداد 1401
تعداد: (270)