انجام دو آزمایش موشک های مافوق صوت هاوک آمریکا

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ به نقل از نیواطلس، آزمایش این موشک های مافوق صوت که هاوک نام دارند، در قالب برنامه فراوری موشک های مافوق صوت کروز اجرا شده است.

انجام دو آزمایش موشک های مافوق صوت هاوک آمریکا

تعدادی از کشورهای دنیا برنامه های خود برای فراوری موشک های مافوق صوت را با جدیت پیگیری می نمایند که از جمله آنها می توان به روسیه، چین و آمریکا اشاره نمود. اما فراوری موشک های مافوق صوتی که هم عملیاتی و هم قابل اعتماد باشند یک چالش جدی به جای مانده است.

دو پرتاب تازه موشک های مافوق صوت هاوک آمریکا با همکاری دارپا و وزارت دفاع این کشور اجرا شده، ولی نقطه پرتاب افشا نشده است. آزمایش قبلی در این زمینه در تاریخ 2 سپتامبر 2021 اجرا شده بود. دو پرتاب یادشده به صورت پشت سر هم و اتوماتیک اجرا شده اند.

اگرچه فاصله 11 ماهه بین این پرتاب ها زیاد به نظر می رسد، اما شرکت های سازنده مدعی هستند برنامه هاوک با استفاده از مهندسی دیجیتال به سرعت توسعه می یابد و دو موشک یادشده پروازهای بی شماری را در قالب یک شبیه سازی کامپیوتری انجام داده اند.

دو آزمایش در دنیای واقعی به گروه سازنده اجازه می دهد تا از مدل های دیجیتال و داده های پروازی در دنیای واقعی برای ساخت مواد نو، اصلاح فرآیندهای فراوری و ابداع اشکال آیرودینامیکی مناسب برای مقاومت در برابر دما و تنش های پرواز با سرعت بیش از 5 ماخ استفاده نمایند.

در آخرین آزمایش، نمونه اولیه موشک هاوک زیر بال هواپیما حمل شد و به ارتفاع بالا پرواز کرد و در آنجا رها شد. سپس یک تقویت نماینده موشک جامد، آن را تا سرعت مافوق صوت شتاب داد و یک موتور مافوق صوت اسکرم جت نیز فعال شد. اسکرم جت از حرکت رو به جلوی خود برای فشرده کردن هوای ورودی و ایجاد موج ضربه ای استفاده می نماید که نیروی رانش کافی فراوری می نماید تا موشک را به بیش از پنج برابر سرعت صوت برساند.

آخرین نمونه اولیه این موشک تنها تغییراتی جزئی نسبت به پرواز قبلی داشت و تمام اهداف خود را برآورده کرد. داده های بازیابی شده برای بهبود مدل های دیجیتال با استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و کلان داده ها مورد استفاده قرار می گیرند تا کاربرد عملی، کارایی و عملکرد این سلاح بهتر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انجام دو آزمایش موشک های مافوق صوت هاوک آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام دو آزمایش موشک های مافوق صوت هاوک آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید