مستند سرانجام نزدیک است؛ سناریو هایی برای سرانجام جهان

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، سریال مستند سرانجام نزدیک است (The End Is Nye) با ترکیبی از مستند و طنز، بیانی بسیار تماشایی و مجذوب نماینده از خطراتی ارائه می دهد که تمدن کنونی بشر را تهدید می نمایند.

مستند سرانجام نزدیک است؛ سناریو هایی برای سرانجام جهان

انجمنهای سلوبلاگ | سریال سرانجام نزدیک است یک جور مستند خلاقانه و خاص است که مطالب نسبتا ترسناکش را با بیانی شوخ و طنزآمیز ارائه می دهد. تهیه نماینده و مجری این برنامه بیل نای (Bill Nye) است؛ نای یک مهندس مکانیک و مروج علم است که در برنامه های تلویزیونی مختلف دربارۀ موضوعات علمی اطلاع رسانی می نماید. ویژگی اصلی برنامه های نای ترکیب طنز و مستند و بیان سادۀ مطالب علمی است.

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ ؛ سرانجام نزدیک است در 6 قسمت به آنالیز بزرگترین فجایع طبیعی می پردازد که می توانند باعث نابودی تمدن بشر شوند؛ از طوفان و آتشفشان گرفته تا شهاب سنگ. در هر قسمت ابتدا بیل نای دربارۀ خطر قریب الوقوع فاجعه ای که می تواند رخ بدهد شرح می دهد و در چند دقیقۀ سرانجامی دربارۀ راه چاره ها و پیش گیری هایی صحبت می نماید که بشر ضروری است هر چه زودتر به آن ها توجه کند.

دو ویژگی ای که این سریال مستند را دیدنی و مجذوب نماینده می نمایند، فضای شوخ و کیفیت بصری آن هستند. علاوه بر بیان مفرح و گیرای بیل نای، در هر قسمت یک حالت داستان گونه هم وجود دارد که کشش و جاذبۀ بیشتری به مطالب می بخشد. (اولین شوخی مستند به عنوان آن برمی گردد: کلمۀ Nye که نام فامیل مجری برنامه است دقیقا مثل کلمۀ Nigh به معنی نزدیک تلفظ می گردد).

جلوه های ویژه ای که در سریال به کار رفته، اگرچه قابل مقایسه با فیلم های درجه یک و پرهزینۀ هالیوودی نیست، اما در مجموع چشمگیر و جالب توجه است. استفاده از فیلم های واقعی ضبط شده از فجایع طبیعی هم به ارتقای کیفیت مستند یاری زیادی نموده اند.

سرانجام نزدیک است اطلاعات مفیدی را به مخاطبان می دهد که قطعا برای خیلی ما بسیار جالب خواهند بود. مثلا در قسمت اول وقتی نای دربارۀ راه های کاهش دی اکسید کربن صحبت می نماید، از درخت های مصنوعی ای حرف می زند که همین الان در برخی از نقاط آمریکا و کانادا مورد استفاده قرار گرفته اند و هر کدام از آن ها می تواند معادل چند صد درخت دی اکسید کربن را از هوا جذب کند.

این مستند علاوه بر آموزنده بودن تامل برانگیز هم هست؛ بیل نای با بیان ساده و صریح و هنرمندانۀ خودش واضح تر از همواره به ما یادآوری می نماید که واقعا چقدر تمدن امروزی بشر در معرض خطر است؛ خطراتی که برخی از آن ها (مثل طوفان و تغییرات آب و هوایی) مستقیما حاصل فعالیت های خود انسان ها هستند.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیومنبع: فرادید

به "مستند سرانجام نزدیک است؛ سناریو هایی برای سرانجام جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند سرانجام نزدیک است؛ سناریو هایی برای سرانجام جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید