سرقت اطلاعات کاربران با این 5 برنامه در گوگل پلی

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، کارشناسان 5 برنامه که اطلاعات کاربران را سرقت می نماید شناسایی نموده و به کاربران توصیه می نمایند این بدافزار ها را از گوشی خود حذف نمایند.

سرقت اطلاعات کاربران با این 5 برنامه در گوگل پلی

گزارش ها نشان می دهد که 5 برنامه در فروشگاه Google Play وجود دارد که می توانند جزئیات حساب بانکی کاربران تلفن های اندرویدی را سرقت نمایند.

اولین مورد Codice Fiscale با بیش از 10000 نصب است و ادعا می نماید که به کاربران یاری می نماید مالیات خود را در ایتالیا محاسبه نمایند. این برنامه دارای یک برنامه مخرب است که اطلاعات حساب بانکی کاربر را می دزدد. خوشبختانه، این برنامه فقط برای ساکنان ایتالیا مضر است.

اگر فکر می کنید، چون اینکه در ایتالیا زندگی نمی کنید خطر سرقت اطلاعات شخصی خود شما را تهدید نمی نماید باید گفت در اشتباهید. برنامه دیگری به نام File Manager Small، Lite برنامه های بانکی مورد استفاده در کشور های دیگر مانند ایالات متحده، بریتانیا، اتریش، استرالیا، ایتالیا، آلمان و اسپانیا و لهستان را هدف قرار می دهد.

سه بدافزار دیگر نیز در فروشگاه Google Play یافت شدند: Recover Audio، Images & Videos با صد هزار دانلود، Zetter Authentication با ده هزار بارگیری و My Finances Tracker با هزار دانلود.

کارشناسان توصیه می نمایند که اگر این پنج برنامه را در تلفن همراه خود دانلود نموده اید، حذف نصب کنید.

برای مبارزه با این بدافزار، متخصصان معمولاً پیشنهاد می نمایند که بخش نظرات را برای نشانه هایی که اشاره می نماید این برنامه روی گوشی شما خطرناک است، آنالیز کنید.

انجمنهای سلوبلاگ علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سرقت اطلاعات کاربران با این 5 برنامه در گوگل پلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت اطلاعات کاربران با این 5 برنامه در گوگل پلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید