ارزشمندترین و بی ارزش ترین خودرو های الکتریکی

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، خبرنگاران - امین نقی زاده: امروزه بعضی ها تصور می نمایند که خودرو های الکتریکی بسیار عالی بوده و عملکرد آن ها از اتومبیل های دهه 1970 میلادی بسیار بهتر است. این باور در سال های اخیر درباره خودرو های الکتریکی صادق است؛ اما امروز اوضاع کمی متفاوت شده و باید همه چیز را تغییر داد!

ارزشمندترین و بی ارزش ترین خودرو های الکتریکی

آخرین مدل های خودرو های الکتریکی بسیار سریع بوده و برای خرید آن ها باید مبلغ زیادی پرداخت کرد. این درحالیست که تفاوت قیمت خودرو های الکتریکی با مدل های بنزینی باعث می گردد که مردم به سمت و سوی خودرو های بنزینی رفته و هرگز به فکر جایگزینی خودرو های الکتریکی با خودرو های بنزینی و دیزلی نباشند؛ بنابراین تصمیم گیری درباره خرید و یا عدم خریداری خودرو های الکتریکی بسیار سخت شده و باید توجه داشت که بسیاری از خودرو های الکتریکی موجود در بازار از پیشرانه های قدرتمندی استفاده ننموده و عملکرد آن ها شبیه به خودرو های بنزینی است.

به این ترتیب انتخاب و خرید خودروی الکتریکی بسیار سخت بوده و گزینه های متفاوتی در برابر خریداران وجود دارد. به این ترتیب باید دست به یک تقسیم بندی زد و خودرو های الکتریکی موجود در بازار دنیای را در دو لیست متفاوت قرار داد! به همین دلیل ما دست به کار شده و لیستی از با ارزش ترین و بی ارزش ترین خودرو های الکتریکی دنیا را برای شما آمده نموده ایم. پس همراه انجمنهای سلوبلاگ باشید!

با ارزش ترین ها

جگوار I-Pace

شاسی بلند I-Pace اولین خودروی الکتریکی کمپانی جگوار است. جگوار ادعا می نماید که این خودرو با یکبار شارژ کامل توان پیمایش مسافتی معادل با 386 کیلومتر را داشته و باید توجه کرد که اغلب مردم احتیاجی به پیمایش این مسافت نداشته و همین موضوع باعث می گردد که شما جذب شاسی بلند جگوار شوید!

جگوار I-Pace به باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 90 کیلووات ساعت مجهز شده و می توان با استفاده از ایستگاه های شارژ سریع 100 کیلوواتی، باتری های جگوار I-Pace را تا 80 درصد شارژ کرد.

نئو EP9

سوپراسپرت EP9 توسط یک کمپانی تازه تاسیس ساخته شده است. پیشرانه های الکتریکی این خودرو توانایی فراوریِ قدرتی معادل با 1341 اسب بخار را داشته و شتاب صفر تا 100 سوپراسپرت EP9 را به 2.5 ثانیه می رسانند!

برای ساخت EP9 از یک شاسی ویژه استفاده شده و این خودرو از سیستم تعلیق انطباقی هوشمند استفاده می نماید. نئو EP9 در پیست Nürburgring ارزیابی شده و تمام رکورد های مرتبط به خودرو های الکتریکی را جابجا کرد و باعث شد که کمپانی نئو مدعی شده و EP9 را سریع ترین خودروی الکتریکی دنیا بداند. جالب است که تنها 16 دستگاه از خودروی EP9 ساخته شده و قیمت هر کدام از آن ها بیش از 1 میلیون دلار تخمین زده می گردد.

شورلت بولت برقی

شورلت بولت برقی یکی از بهترین خودرو های الکتریکی در بازار دنیای بوده و زیبایی منحصر به فردی دارد. این خودرو توان پیمایش 238 مایل را با یکبار شارژ کامل دارد و یکی از ارزان ترین خودرو های الکتریکی دنیا است. در این خودرو از سیستم one-pedal استفاده شده و شما قادر هستید که پدال های شورلت بولت خود را مدیریت کنید!

بولت برقی در حد و اندازه خودرو های تسلا نیست؛ اما قطعا رانندگی با آن بسیار جالب و لذت بخش است. در بولت فضای کمی در اختیار داشته و همه چیز ارزان قیمت است؛ اما این از ارزش های بولت برقی کم ننموده و بولت همچنان یکی از بهترین خودرو های برقی برای استفاده روزمره است.

بی ام دبلیو I3

بی ام دبلیو I3 یک محصول آینده نگرانه بوده و علاوه بر هوشمندی و کاربرپسندی فراوانش؛ یک خودروی شیک، مدرن و با کیفیت است. این ویژگی ها باعث شده است که I3 را یکی از بهترین خودرو های الکتریکی دنیا بدانیم. برای ساخت I3 از فیبرکربن و آلومینیوم هایی بسیار سبک استفاده شده است. برای پخش مساوی وزن برروی تمام محورها، باتری ها در کف I3 قرار گرفته اند؛ اما متاسفانه میزان پیمایش I3 با یکبار شارژ کامل اندک بوده و این موضوع باعث می گردد که رانندگان I3 همیشه مضطرب داشته باشند!

کیا E-Niro

کیا E-Niro هم در فهرست با ارزش ترین خودرو های الکتریکی دنیا واقع شده است. این خودرو با یک بار شارژ کامل توان پیمایش 250 مایل را داشته و این موضوع باعث رضایت خریداران کیا E-Niro شده است.

کیا E-Niro دارای کابینی بروز و راحت بوده و شتاب قابل قبولی دارد و این ویژگی ها باعث شده است که اکنون خریداران خودرو های الکتریکی نیم نگاهی هم به کمپانی کیاموتورز و خودروی E-Niro داشته باشند.

رنو Zoe

کمپانی فرانسوی رنو با مدل Zoe در لیست ما حضور دارد. این خودروی کوچک در مدل 2018 خود از توان یک پیشرانه الکتریکی 107 اسب بخاری استفاده نموده و شتاب صفر تا 100 آن تنها 11.4 ثانیه است. این خودرو توان پیمایش 300 کیلومتر مسافت را در فصل تابستان داشته و این میزان در فصل زمستان به 200 کیلومتر خواهد رسید؛ بنابراین رنو Zoe پیشرانه و مشخصات ضعیفی دارد؛ ولی Zoe به قدر کافی کاربردی بوده و کابین رنو Zoe محیطی دل نشین را برای همگان به ارمغان آورده است.

تسلا مدل S P100D

مدل S از محصولات تسلا به سختی در لیست با ارزش ترین خودرو های الکتریکی دنیا قرار گرفته است؛ زیرا به گفته بسیاری از خریداران مدل S تسلا، این خودرو کیفیت پایینی داشته و مسائل فنی متعددی دارد. ولی S P100D با دریافت بسته + Ludicrous و شتاب 2.4 ثانیه خود؛ باعث شد که تسلا یک نماینده متفاوت در لیست با ارزش ترین خودرو های الکتریکی داشته باشد!

تسلا مدل S P100D یک خودروی بسیار بزرگ و دارای کابینی راحت و آرامش بخش است و تنها به همین خاطر باید آن را خریداری کرد!

پورشه تیکان

کمپانی پورشه برای رقابت با تسلا وارد کارزار خودرو های الکتریکی شد و ماموریت E را آغاز کرد! این کمپانی مشهور برای آغاز کار خود مدل تیکان را معرفی کرد و تصمیم به عرضه نسخه های 402، 536 و 670 اسب بخاری آن با قابلیت انتقال قدرت به تمام چرخ ها گرفت.

پورشه به دنبال شارژ سریع خودرو های خود در برابر محصولات تسلا بوده و با یاری کمپانی Electrify America که یکی از شرکت های زیر مجموعه فولکس واگن آلمان است؛ به دنبال ساخت شبکه ای از ایستگاه های شارژ سریع و اختصاصی خود در سراسر آمریکا بوده و به این ترتیب پورشه به رویای شارژ باتری های 800 ولتی خود در کمتر از 15 دقیقه نزدیک می گردد!

هیوندای کونا الکتریکی

کمپانی هیوندای با نسخه الکتریکی کونا در لیست ما حضور دارد. کونا الکتریکی دارای نسخه های مختلفی بوده و این موضوع باعث می گردد که از این خودرو به بهترین شکل ممکن استفاده نموده و خریدارن خودرویی متناسب با شرایط زندگی و... خود تهیه نمایند. یکی از نسخه های هیوندای کونا الکتریکی از باتری های 64 کیلووات ساعتی برخوردار بوده و توان پیمایش مسافتی معادل با 250 مایل را دارد.

نسخه کم مصرف تر این خودرو از باتری های 39 کیلووات ساعتی استفاده نموده و تنها توان پیمایش 158 مایل را داشته و برای رفت و آمد های روزانه بسیار مناسب به نظر می رسد.

هیوندای کونا الکتریکی قیمت و کیفیت بسیار مناسبی داشته و حقیقتا نمی توان از آن به آسانی عبور کرد و باید این خودرو را یکی از بهترین خودرو های الکتریکی دانست.

وندا دندروبیوم

طراحی خودروی الکتریکی وندا دنروبیوم به شدت دیوانه نماینده است! برای طراحی و ساخت این خودرو از مهندسان کمپانی استون مارتین استفاده شده و پیشرانه، باتری و سیستم های الکتریکی آن با یاری انگلستانی ها توسعه داده شده است.

شتاب صفر تا 100 وندا دنروبیوم 2.7 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن بیش از 200 مایل در ساعت می رسد. به دلیل ساختار درب های این خودرو و نحوه باز شدن آنها، نام دندروبیوم برای آن انتخاب شده است. دنروبیوم به معنی باز شدن گل ارکیده بوده و برای خریداری این گل ارکیده استثنایی، باید بیش از یک میلیون دلار هزینه کرد!

Genovation GXE

خودروی Genovation GXE در نگاه نخست شبیه به محصولات کمپانی شورلت است. در خودرو های شورلت معمولا باید به دنبال یک پیشرانه بزرگ 8 سیلندر باشید؛ اما در Genovation GXE از پیشرانه و مجموعه ای از سیستم های الکتریکی استفاده شده و حداکثر سرعت Genovation GXE به بیش از 200 مایل بر ساعت خواهد رسید. شتاب صفر تا 100 این خودروی قدرتمند رسما اعلام نشده؛ اما احتمالا در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید!

برای ساخت Genovation GXE از نسل قبلی شورلت C6 الهام گرفته شده و ساختار آن شبیه به مدل C7 است! برای خریداری Genovation GXE باید 750 هزار دلار پرداخت کرد.

استون مارتین RapidE

استون مارتین با فراوری مدل RapidE به جایگاه تسلا مدل S حمله نموده است. این خودروساز به جای استفاده از پیشرانه 6 لیتری بنزینی و 12 سیلندر خود، از یک پیشرانه الکتریکی اختصاصی با تکنولوژی فرمول 1 استفاده نموده است.

جزئیات کمی درباره خودروی RapidE منتشر شده؛ اما ما می دانیم که قدرت آن بیش از 1000 اسب بخار بوده و به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده است. شتاب صفر تا 100 این خودرو قطعا زیر سه ثانیه بوده و با اعلام رسمی قیمت خودروی RapidE همه ما شگفت زده خواهیم شد!

فولکس واگن e-Golf

فولکس واگن e-Golf برخلاف خودرو هایی مانند نیسان لیف و بی ام دبلیو I3 یک هاچ بک معمولی نیست. این یعنی نسخه الکتریکی گلف، تمام ویژگی های گلفِ استاندارد و معمولی را داشته و برای خرید آن باید مبلغ کمتری پرداخت کرد.

e-Golf فریاد می زند که یک خودروی الکتریکی بوده و علاقه ای به استفاده از سوخت های فسیلی ندارد. فولکس واگن با حفظ ظاهر مدل گلف، یک خودروی الکتریکی مناسب و با کیفیت را فراوری نموده و برای رقبای خود خط و نشان کشیده است.

ریماک کانسپت One

ریماک کانسپت One را باید مشهورترین خودروی الکتریکی دنیا دانست؛ زیرا ریچارد هاموند این خودرو را در برنامه گرندتور آتش زد و خودش هم راهی بیمارستان شد! ریماک کانسپت One یکی از سریع ترین خودرو های الکتریکی دنیا بوده و توان پیشرانه آن 1224 اسب بخار است. شتاب صفر تا 100 این خودرو تنها 2.5 ثانیه بوده و به عنوان اولین تجربه کمپانی ریماک کرواسی، بسیار پیروز عمل نموده است.

تسلا رودستر

مدل رودستر از محصولات کمپانی تسلا، یک خودروی فوق العاده است. تسلا ادعا نموده است که شتاب صفر تا 100 این خودرو حدود 1.9 ثانیه بوده و از این نظر قادر به رقابت با خودرو های فرمول 1 است!

تسلا ادعا می نماید که مدل رودستر توان پیمایش 620 مایل را با یکبار شارژ داشته و جالب است که این خودرو علی رغم شباهت های فنی خود به خودرو های سوپر اسپرت؛ یک سدان چهار نفره خانوادگی بوده و صندوق عقب بزرگی دارد!

بی ارزش ترین ها

فولکس واگن e-Up

مدل e-Up از محصولات الکتریکی کمپانی فولکس واگن ارزش خریداری ندارد! این خودرو الکتریکی با مسائل زیادی ما بین پیشرانه و سایر اجزاء الکتریکی خود دست و پنج نرم نموده و ما هماهنگی خوبی را شاهد نیستیم. اما مشکل اصلی این است که شارژ باتری های e-Up خیلی زود به اتمام رسیده و رانندگی با e-Up همیشه همراه با اضطراب و ترس از خالی شدن شارژ باتری هاست!

فولکس واگن e-Up در برابر رقبایی مانند هیوندای کونا الکتریکی، نیسان لیف و رنو zoe قرار گرفته و برای کسب افتخار در کوشش است؛ اما افسوس که این خودرو با یک بار شارژ کامل و برخلاف ادعای فولکس واگن تنها حدود 66 مایل را طی نموده و سپس زمین گیر می گردد.

اسمارت Fortwo EQ

محصولات کمپانی اسمارت هرگز دوست داشتنی نبوده و نخواهند بود! این کمپانی خودرویی الکتریکی به نام Fortwo EQ را فراوری نموده و از نظر قیمتی با رنو zoe به رقابت می پردازد. اما فضای کابین و کیفیت محصول اسمارت افتضاح بوده و قطعا یکی از بی ارزشترین خودرو های الکتریکی را باید Fortwo EQ دانست.

در این خودرو تنها دو جایگاه وجود داشته و فضای کابین بسیار کوچک است. ولی مشکل Fortwo EQ تنها فضای کابین نیست! این محصول تنها 59 مایل را با یکبار شارژ کامل طی نموده و عملا فایده چندانی ندارد!

تسلا مدل X

قطعا از حضور مدل X در لیست ما تعجب نموده اید. این خودرو به عنوان یکی از سریع ترین شاسی بلند های الکتریکی دنیا، مسائل متعددی داشته و هواداران برند تسلا را ناامید نموده است.

براساس گزارش های متعدد خریداران تسلا مدل X در سال 2019، این محصول مسائل فراوانی در سیستم رانندگی، سیستم های الکتریکی داخل کابین، بدنه و... داشته و تبدیل به یکی از غیر قابل اطمینان ترین خودرو های بازار ایالات متحده آمریکا شده است!

فورد فوکوس الکتریکی

فورد فوکوس حدود شش سال است که بدترین امتیازات را در تست های کیفیت و... به دست آورده و به گفته خریدارانش اصلا قابل اطمینان نیست. گیربکس، فرمان، موتور، بدنه، تجهیزات الکتریکی و... فورد فوکوس الکتریکی مسائل فراوانی داشته و این برای مشتریان فورد آزار دهنده است.

فورد گمان می کرد که با عرضه نسخه الکتریکی فوکوس شاید ضعف های گذشته را از بین ببرد و دوباره فوکوس را به روز های اوج بازگرداند؛ اما گزارش ها نشان می دهد که فورد فوکوس الکتریکی مانند سابق بوده و یک پروژه شکست خورده است.

میتسوبیشی i-MiEV

هنگام خرید یک خودرو قطعا به زیبایی آن هم توجه می کنید و به همین خاطر میتسوبیشی i-MiEV را با ظاهر تخم مرغی اش تنها خواهید گذاشت! البته i-MiEV بسیار ارزان بوده و شاید به این واسطه شما را وسوسه کند؛ اما خوشبختانه کمپانی میتسوبیشی میخواهد که فراوری i-MiEV را متوقف کند. این خودرو با یکبار شارژ کامل تنها 62 مایل را طی نموده و خداحافظی از آن خبری خشنود نماینده است!

فیات 500e

فیات 500 خودروی محبوبی نیست و کمتر کسی برای خریداری آن اشتیاق نشان می دهد. به همین خاطر ایتالیایی ها دست به کار شده و نسخه الکتریکی فیات 500 را عرضه نموده اند؛ تا به این وسیله بتوانند نظر مشتریان را دوباره به سمت و سوی خود جلب نمایند.

اما متاسفانه فیات 500 الکتریکی، همانند نسخه معمولی خود مسائل جدی و فراوانی داشته و از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. همین موضوع باعث شده است که مشتریان فیات 500 الکتریکی را فراموش نموده و اصلا به آن فکر هم ننمایند!

هوندا Clarity

هوندا یکی از بهترین خودروسازان دنیا بوده و همیشه برای فراوری و عرضه خودرو های جدید و متفاوت در کوشش است. اما گاهی بزرگان هم اشتباه نموده و در انجام بعضی از پروژه های خود شکست می خورند!

هوندا Clarity را باید نماد اشتباهات یکی از مشهورترین خودروسازان ژاپنی دانست. در این خودرو سنسور دما، بعضی از کلید های کنترلی، چراغ ها و... مسائلی داشته و در مجموع کیفیت پایین Clarity آن را به یک خودروی شکست خورده تبدیل نموده است.

Reva G-Wiz

خودروی G-Wiz براساس نظرسنجی مجله اتواکسپرس به عنوان بدترین خودروی حاضر در بریتانیا شناخته شده است. این خودرو برای حل مشکل پارکینگ در شهر های بزرگ طراحی شده بود؛ اما عملا اکنون مشغول خاک خوردن بوده و فراموش شده است. صاحبان این خودرو از نبود آرامش در آن شکایت های فراوانی نموده و کُند بودن G-Wiz باعث افزایش خطر تصادف شده بود.

منبع: برترین ها

به "ارزشمندترین و بی ارزش ترین خودرو های الکتریکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزشمندترین و بی ارزش ترین خودرو های الکتریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید