وزش باد شدید در بعضی مناطق کشور

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه ای از وزش باد شدید در بعضی مناطق کشور و کاهش کیفیت هوا اطلاع داد.

وزش باد شدید در بعضی مناطق کشور

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است که با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور امروز (17 اسفند) بارش باران و وزش باد شدید موقتی در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، غرب قزوین، ایلام، لرستان، شمال چهار محال و بختیاری و شمال شرق خوزستان پیش بینی می گردد. بارش باران در نواحی جنوبی همراه با رعد و برق و در مناطق مرتفع همراه با بارش برف است.

فردا و پس فردا (18 و 19 اسفند) بارش ها در استان های لرستان، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و مناطقی از کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان ادامه دارد و سبب لغزندگی جاده ها، بارش برف در مناطق کوهستانی و اختلال در تردد جاده های مواصلاتی می گردد. از این رو در تردد بین شهری به ویژه محورهای کوهستانی احتیاط گردد.

در ادامه اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است که از امروز (17 اسفند) تا اوایل فردا به دلیل وزش باد شدید و گرد و غبار ناشی از توده گرد و خاک از کشور همسایه، کاهش میدان دید افقی و افزایش غلظت آلاینده های جوی را در مناطقی از کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان و بوشهر خواهیم داشت بنابراین ترددهای غیرضروری به ویژه از سوی سالمندان، بچه ها، بیماران تنفسی و قلبی و عروقی اجتناب گردد.

بر اساس این اطلاعیه فردا (17 اسفند) تا آدینه (23 اسفند) وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطقی از سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی پیش بینی می گردد که کاهش دید و کیفیت هوا را به دنبال داشته باشد. از این رو افراد به ویژه افراد آسیب پذیر از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر و جاده خودداری نمایند.

منبع: جام جم آنلاین

به "وزش باد شدید در بعضی مناطق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد شدید در بعضی مناطق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید