ویلموتس به ترکیبی از بازیکنان فیزیکی و تکنیکی میدان می دهد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، محمدرضا مهدوی بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس و البته تیم ملی که مدتی در فوتبال بلژیک برای شارلوا بازی کرد درباره حضور مارک ویلموتس در راس کادر فنی تیم ملی به ایران ورزشی می گوید: سال های آخر دوران بازیگری ویلموتس مصادف شد با زمان حضور ما در فوتبال بلژیک .او بازیکن بسیار خوبی بود و رزومه خوبی در دوران بازیگری داشت.آغاز دوران مربیگری اش در شالکه بود که بسیار کوتاه و موقت شد اما فکر می کنم چهار سال در تیم ملی بلژیک کار کرد.همان زمان نسل طلایی فوتبال بلژیک شکوفا شد که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری این نسل را پرورش دادند و نتیجه اش را هم دیدند که خیلی خوب بود.

ویلموتس به ترکیبی از بازیکنان فیزیکی و تکنیکی میدان می دهد

مربی فعلی تیم نوجوانان ایران ادامه می دهد:درست است که بلژیک در جام جهانی به فینال نرسید و قهرمان نشد اما آنها یک نسل طلایی را پرورش دادند که فوتبال بسیار خوبی بازی می کرد.در دوران آقای ویلموتس هم تیم ملی بلژیک از یک تیم درجه 2 به یک تیم درجه یک جهانی تبدیل شد .

این ملی پوش سابق درباره سبک فوتبال بلژیک و روش کار مربیان این کشور می گوید:فوتبال بلژیک چدین و چند سال دنباله رو و مقلد فوتبال انگلیس بوده و همواره از انگلیسی ها الگوبرداری می نمایند.آنها سال های سال انگلیس بدون تکنیک و تکتیک بودند که فوتبال کاملا فیزیکی بازی می کردند اما حالا تاکتیک و تکنیک هم به تیم های لیگ شان اضافه شده است.

مهدوی می گوید: عباس بیات صاحب ایرانی باشگاه شارلوا عاشق منچستر یونایتد بود و همواره دوست داشت اسپانسر روی پیراهن و برند تهیه نماینده لباس های باشگاهش درست مثل منچستریونایتد باشد .بلژیکی ها بشدت شیفته فوتبال انگلیس بودند و حالا سطح تاکتیکی و تکنیکی تیم هایشان را به انگلیسی ها نزدیک نموده اند.

از مهدوی می پرسیم که آیا با توجه به علاقه مربیان بلژیکی به فوتبال فیزیکی ممکن است ویلموتس تغییراتی در کادر بازیکنان ملی پوش ایجاد کند که او جواب می دهد: من فکر می نم بازیکنان ایرانی به لحاظ فیزیکی در اسیا به نوعی سرامد هستند و کم از بازیکنان اروپایی ندارند.البته با توجه به اینکه ایشان هنوز از فوتبال ما شناخت لازم ندارد با هدایت دوستان ایرانی لیست می هد اما در گذشته دیده بودیم که از بازیکنان تکنیکی هم استفاده می نمایند.من فکر می کنم ویلموتس ترکیبی از بازیکنان تکنیکی و قدرتی را در تیم ملی به کار بگیرد .او بازیکنان تکنیکی را هم خیلی دوست دارد و در تیم ملی بلژیک دیده بودیم که هم از بازیکنان فیزیکی استفاده می کرد هم به نفرات فانتزیست میدان می داد.

مافع میانی سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که ایا فکر می کنید ویلموتس در تیم ملی پیروز خواهد بود می گوید:خب خیلی سخت است .مربی ای که از فوتبال کاملا حرفه ای و باشگاهی مثل شالکه یا تیم ملی بلژیک به فوتبال آسیا و بعد ایران که شرایط بسیار خاصی دارد بیاید کارش بسیار سخت خواهد بود .فوتبال ما همه چیزش خاص است و اگر دیدید کی روش پیروز بود به خاطر اینکه خیلی زود با عناصر و عواملی اخت شد و هوش بالایی داشت که از آنها استفده کرد.

از مهدوی پرسیدیم منظورش از این عاصر و عاومل چه کسانی هتند و آیا خارجی بوده اند یا ایرانی؟ او جواب می دهد: اینهاهموطن های خودمان بودند که کی روش را هدایت درست و نادرست می کردند .مطمئن باشید کی روش به تنهایی نمی توانست تیم ملی را به جام جهانی ببرد و هدایت عزیزان هموطن ما بود که باعث شد بدرخشد.البته من منکر خلاقیت ها و توانایی های ایشان نیستم اما یک چیزهایی به صورت کلی می دیدیم که نمی توانیم از آنها به راحتی عبور کنیم.

مهدوی درباره شرایط تیم نوجوانان می گوید: امروز(دوشنبه) اردو تمام شد و بازیکان ازاد شدند.خوشبختانه شرایط خوبی داریم برنام هایمان را به صورت منظم پیش می بریم.ایمدوارم در بازی های قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشته باشیم و نتایج خوبی بگیریم.

3

منبع: ایران ورزشی

به "ویلموتس به ترکیبی از بازیکنان فیزیکی و تکنیکی میدان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلموتس به ترکیبی از بازیکنان فیزیکی و تکنیکی میدان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید