کشف هزار قطعه پرنده وحشی از قاچاقچیان

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با کشف محموله قاچاق پرندگان وحشی در مشهد، آمار کشف ها در این حوزه از ابتدای سال جاری از مرز هزار قطعه گذشت.

کشف هزار قطعه پرنده وحشی از قاچاقچیان

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ به نقل از انجمنهای سلوبلاگ، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی 545 قطعه مرغ مینا را از دو دستگاه اتوبوس کشف کردند این اتوبوس ها از شهرستان زابل به مقصد مشهد در حال حرکت بود و در یکی از محورهای خراسان رضوی شناسایی و متوقف شد. با اطلاع رسانی به هنگام و همراهی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، پرندگان مکشوفه که از طریق یک متخلف حرفه ای درحال قاچاق به کلان شهر مشهد بود در بازرسی کشف و توقیف شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: پرنده های مکشوفه در دو دستگاه اتوبوس به طرز ماهرانه ای مخفی شده و همچنین هر دو دستگاه اتوبوس به دلیل مضاعف قاچاق کالاهای غیر مجاز نیز توقیف شد. حدود 45 قطعه از این پرندگان تلف شده بودند و بقیه به مرکز تیمار و نگهداری پرندگان وحشی در پارک پردیسان منتقل شدند.

همتی توضیح داد: از ابتدای سال، بیش از 400 پرنده وحشی دردام صیادان بومی و غیر بومی گرفتار شده اند و قریب 350 پرنده نیز از قاچاقچیان به جرم نگهداری و خرید و فروش از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی کشف و ضبط شده اند. در جابجایی و نگهداری پرندگان وحشی دربازه زمانی یاد شده، بیش از 150 قطعه پرنده از چرخه طبیعت حذف و تلف شده اند.

همتی اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان با نظارت مستمر بر بسترهای خرید و فروش مجازی و پایش مداوم عرصه های طبیعی و مراکز خرید و فروش پرندگان، بر حفظ تنوع زیستی استان اهتمام دارد و همراهی مأموران نیروی انتظامی، پلیس فتا و پلیس اطلاعات و امنیت استان نیز در این خصوص بسیار راهگشا بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "کشف هزار قطعه پرنده وحشی از قاچاقچیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف هزار قطعه پرنده وحشی از قاچاقچیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید