کشف یک مسئول کاردرست!

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران) - طنز روز

کشف یک مسئول کاردرست!

فرزین پورمحبی

بنده با هیچ شورت ورزشی در هیچ رشته ای عکس ندارم و هیچ سررشته ای در مورد مسائل ورزشی هم ندارم چه رسد به امور مربوط به ورزش معلولین و جانبازان! ضمناً هیچ صنمی هم با کمیته ملی پارالمپیک کشور نداشته و اصولا کسی از مسئولینش را هم از نزدیک نه دیده ام و نه می شناسم! نه خودم شرایط جسمی اش را دارم و نه در قوم و خویش مان کسی شرایط جسمی اش را دارد که بخواهد برای به دست آوردن کرسی یا رانتی در کمیته فوق کوشش نموده و یا احتیاج به پاچه خاری داشته باشم! و ...

اما می خواهم بعد از کلی سیاه نمایی هایی که تا به امروز در مورد مسئولین سپیدبخت مان به خرج داده ام (که الحق والانصاف بیشترشان با جان و دل، پای کار و یاری حالم در طنز و طنزنویسی بوده اند!) آب توبه ای بر سر ریخته و برای حلال شدن روزی خود، بالاخره یکی از مسئولین را حلواحلواکنان، بر روی سر بگذارم و قربان صدقه قد و بالایش بروم! باشد که ایشان الگویی باشند برای سایر مسئولین دلسوزمان و البته اثبات این که ما فقط بدی ها را جار نمی زنیم. به قول قیصر اگر مسئولی قد یک نخود کوششی کند ما برایش قد یک خروار مردانگی رو خواهیم کرد. بگذریم ...

بله؛ نام این مسئول کسی نیست به جز محمد خسروی وفا ...

- اولین برگ برنده او کارنامه درخشانش یعنی برترین نتیجه ایران در تاریخ پارالمپیک است که خب چیز کمی هم نیست و همین هم برای اثبات ادعای مان کافی است.

- اصولا مسئولین ما به دلایل نامعلومی و علی رغم اهن و تلپی هایی که دارند کمتر توانسته اند زمینه های فعالیت در مجامع جهانی را فراهم آورند که البته این امر با عضویت زهرا نعمتی در شورای ورزشکاران IPC در زمان مدیریت ایشان به خوبی محقق شد.

- پیش بینی تقریبا درست نتایج کسب شده در هر رشته(با توجه به رکوردی نبودن بسیاری از رشته ها و احتمال زیاد بروز اتفاقات پیش بینی نشده همانند تعلل رحیمی در تاخیر پرتاب تیر و...) از دیگر توانمندی های او بود در صورتی که الزامی هم به اعلام چنین آماری نبود.

- اما هوش و کارآمدی خسروی وفا در زمان مصاحبه تلویزیونی اش بیشتر به چشم خورد. او در ابتدا از دکور زیبای برنامه تلویزیونی شبکه ورزش تمجید کرد (که انصافا دکور خلاقانه و زیبایی هم بود) تا تیزبینی خود را به رخ کشیده و رسم میزبان نوازی را هم به جا آورد. سپس از عوامل صدا و سیما برای پوشش خبری پارالمپیک تشکر می نماید. نتیجه چنین واکنش های هوشمندانه ای این می گردد که در برابر پیشنهاد تهیه یک برنامه تلویزیونی مختص معلولین قرار گیرد و البته او هم به خوبی از این فرصت استفاده نموده و به جای خودنمایی در مصاحبه و زدن حرف های زاید قول حمایت و پیدا کردن حامی برای ساخت چنین برنامه ای را می دهد.

- خسروی وفا به شکل حرفه ای و نه احساسی از تک تک عوامل خود قدردانی می نماید اما در عین حال حتی به پیروز ترین آن ها هم نمره عالی (17 - 20) را نمی دهد چون معتقد است اگر این نمره را بدهد دیگر انگیزه ای برای کوشش افزون تر برای کسب پیروزیت های بیشتر (مثلا صعود به صندلی 3 و 4) نمی ماند و کار به همین جا ختم می گردد. این در حالی است که بیشتر مسئولین ناپیروز در کسب نتایج، به خود و عوامل خود نمره 17 به بالا را داده بودند!

- یکسانی مبلغ پاداش مدال آوران پارالمپیک با قهرمانان المپیک هم در زمان او رخ داد.

- نسبت تعداد مدال گیران به تعداد اعضای کل کاروان برترین درصد را داشت (تقریبا 40 درصد) که باز این رویکرد موید نگاه دقیق و عمیق وی برای کاهش هزینه های غیرضروری بود.

و....

خدا پدر و مادر مسئولینی را که احساس وظیفه می نمایند بیامرزد و خودشان را عاقبت به خیر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کشف یک مسئول کاردرست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک مسئول کاردرست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید