11 هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان تهران

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه 11 هزار بیمار خاص تحت پوشش این اداره کل هستند، گفت: از این تعداد حدود 4 هزار بیمار دیالیزی به وسیله مراکز دیالیز طرف قرارداد خدمات لازم را دریافت می نمایند.

11 هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان تهران

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، روز گذشته مایکل تیده - مشاور سازمان جهانی بهداشت با حضور جمعی از مسئولان سازمان بیمه سلامت ایران از بیمارستان شهید هاشمی نژاد و بیمارستان محب مهر بازدید و در جریان فعالیت های این سازمان نهاده شد.

دکتر کوروش فرزین با اشاره به اینکه حدود 2 میلیون و 600 هزار بیمه شده در استان تهران تحت پوشش این اداره کل هستند، اعلام کرد: حدود یک میلیون و 200 هزار بیمه شده در بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه نهاده شده و حق بیمه ای پرداخت نمی نمایند. همچنین حدود یک میلیون نفر از بیمه شدگان در صندوق کارکنان دولت هستند که حق بیمه پرداخت نموده و حدود 400 هزار نفر از بیمه شدگان روستایی هستند که حق بیمه ای پرداخت نمی نمایند.

وی به 35 هزار پرونده بستری به طور متوسط در سطح استان تهران اشاره نمود و گفت: حدود 103بیمارستان در سطح استان تهران طرف قرارداد با سازمان هستند که از این تعداد 53 بیمارستان دانشگاهی و حدود 50 بیمارستان خصوصی و غیر دولتی دانشگاهی است. همچنین 56 بیمارستان خصوصی غیر طرف قرارداد در استان تهران وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران اضافه نمود: از میان بیمه شدگان سازمان تنها در بیمه شدگان روستایی سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع اجرا می گردد. پنج گروه از بیماران خاص خدمات دارویی و درمانی مرتبط با بیماری خود را به صورت رایگان و یا با فرانشیز کاهش یافته دریافت می نمایند.

وی ادامه داد: در استان تهران 11 هزار بیمار خاص تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد حدود 4 هزار بیمار دیالیزی به وسیله مراکز دیالیز طرف قرارداد خدمات لازم را دریافت می نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از حدود سه سال پیش اتباع خارجی در دو گروه آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر تحت پوشش بیمه نهاده شدند. سرانه بیماران خاص از آنجایی که جزو گروه آسیب پذیر هستند، به طور کامل به وسیله وزارت کشور پرداخت شده و گروه غیرآسیب پذیر سرانه کامل را مشخصا با رعایت بعد خانوار پرداخت می نمایند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، فرزین همچنین اعلام کرد: حدود 90 مورد از اعمال جراحی شایع در سطح کشور در مراکز طرف قرارداد با سازمان که عمدتا بیمارستان های دانشگاهی است، به صورت گلوبال پرداخت می گردد.

همچنین در ادامه دکتر مهدی کوچک زاده - مدیر بیمارستان هاشمی نژاد با اشاره به اینکه سالانه 3 هزار بیمار در این بیمارستان بستری می شوند، گفت: بیماران دیالیزی به دلیل اینکه سالیان سال خدمت دریافت می نمایند، شرایط خاصی داشته و به طور مستمر به این بیمارستان مراجعه می نمایند.

مدیر بیمارستان هاشمی نژاد با اشاره به اینکه هزینه درمان بیماران دیالیزی کاملا رایگان است، اضافه نمود: کیفیت انجام دیالیز توسط فوق تخصص نفرولوژی به طور مکرر کنترل شده و براساس احتیاج بیمار خدمت ارائه می گردد و تیم درمان کنترل خوبی بر ارائه خدمات مطلوب به بیماران دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "11 هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید