آنکارا: نگرانی های آمریکا در زمینه اس-400 را بر طرف می کنیم

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، وزیر دفاع ترکیه گفته که آماده است نگرانی های آمریکا درباره سازکاری سامانه موشکی اس-400 با جنگنده اف-35 را برطرف کند.

آنکارا: نگرانی های آمریکا در زمینه اس-400 را بر طرف می کنیم

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ، وزیر دفاع ترکیه روز سه شنبه گفت که کشورش قادر است نگرانی های آمریکا در زمینه برخورداری همزمان سامانه موشکی اس-400 ساخت روسیه و جنگنده های اف-35 ساخت ایالات متحده را رفع کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در این زمینه گفته است که آمریکا باید درباره تصمیم خود در زمینه متوقف ساختن حضور ترکیه در پروژه ساخت اف-35 بازنگری کند.

آکار در این زمینه گفت: با توجه به برنامه ساخت اف-35 ، گزارش های ایالات متحده نشان می دهد که کنار گذاشتن ترکیه از این برنامه خطراتی را برای ساخت قطعات مهم این هواپیما به همراه داشته است، زمان بندی فراوری را به تاخیر می اندازد و هزینه را افزایش می دهد. آنها باید در تصمیم خود تجدید نظر نمایند.

وزیر دفاع ترکیه اضافه کرد که صنایع دفاعی این کشور ساخت و ارسال قطعات مهم اف-35 را با وجود شیوع ویروس کرونا و تعلیق حضور این کشور در این پروژه ادامه داده است.

حلوصی آکار در پایان اضافه کرد کشورش آماده است نگرانی های ایالات متحده در خصوص سازگاری اف-35 با اس-400 را به صورت فنی رفع کند.

ترکیه قصد داشت در یک بازه زمانی تعیین 100 فروند از این جنگنده نسل پنجم را خریداری کند، اما بابت خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه و بی توجهی به هشدارهای آمریکا از این پروژه اخراج شد و در عمل هیچ جنگند اف- 35 به ترکیه ارسال نشد. این در حالی است که خلبانان منتخب ترکیه دورهای لازم برای پرواز با این جنگنده فوق پیشرفته را در آمریکا دیده بودند.

مقامات پنتاگون گفته اند 2 سال دیگر به پیمانکاران ترکیه در ساخت قطعات اصلی جنگنده گرانقیمت اف-35 وابسته خواهند بود. آنطور که پنتاگون اعلام نموده این وابستگی شامل قطعاتی از بدنه گرفته تا 139 قطعه از پیشرانه موتورخواهد بود و تا سال 2022 ادامه خواهد داشت.

پنتاگون به تازگی اعلام نمود که نیروی هوایی آمریکا تعدادی از جنگنده های اف-35 سفارش ترکیه به کارخانه لاکهید مارتین را خریداری می نماید. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "آنکارا: نگرانی های آمریکا در زمینه اس-400 را بر طرف می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: نگرانی های آمریکا در زمینه اس-400 را بر طرف می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید