آیا تبلت های اندرویدی به دوران اوج خود برمی گردند؟

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، تبلت های اندرویدی جهت پر پیچ و خمی را پشت سر گذاشته اند و علیرغم کوشش های متعدد گوگل و دیگر شرکت ها، این تبلت ها همچنان در برابر مدل های مختلف آیپد حرف زیادی برای گفتن ندارند. با این حال نشانه های تازه حاکی از آن است که تبلت های اندرویدی در آینده نزدیک می توانند در برابر آیپدها عرض اندام نمایند.

آیا تبلت های اندرویدی به دوران اوج خود برمی گردند؟

توجه ویژه گوگل به این بازار

طی سال های گذشته بسیاری از کارشناسان بارها گفته اند که گوگل بازار تبلت ها را تا حد زیادی رها نموده است. اما از سال 2021، ورق برگشته و حالا گوگل این بازار مهم را در مرکز توجه خود قرار داده است. در ادامه به 3 نکته کلیدی در خصوص این توجه ویژه می پردازیم.

1. معرفی اندروید 12L

در اکتبر 2021، گوگل از اندروید 12L رونمایی کرد که به طور ویژه برای گجت های مبتنی بر نمایشگر ها بزرگ-مانند تبلت ها، گوشی های تاشو و کروم بوک ها- پیشرفته است. از سوی دیگر این نسخه تفاوت زیادی برای اندروید 12L ندارد و عمدتا از ویژگی های بیشتر برای این نوع گجت ها بهره می برد.

2. تمرکز اندروید 13 بر قابلیت های مربوط به تبلت ها

در کنار اندروید 12L، نباید امکانات ویژه اندروید 13 برای تبلت ها را از قلم بیندازیم. به عنوان مثال می توانیم به مواردی مانند پشتیبانی از قابلیت drag and drop، بهبود تقسیم نمایشگر و تسک بار ثابت اشاره کنیم. یکی از مهم ترین ضعف های تبلت های اندرویدی نسبت به آیپدها، همین مسائل نرم افزاری است که گوگل می خواهد این مسائل را رفع کند.

3. کوشش گوگل برای ساخت تبلت پیکسل

در کنار تمرکز بر نرم افزار تبلت ها، گوگل مشغول ساخت یک تبلت تازه هم هست که در سال 2023 راهی بازار می گردد. گوگل سال ها قبل ساخت تبلت ها را کنار گذاشت و حالا قرار است بعد از سال ها انتظار بار دیگر تبلت تازهی را به دست کاربران برساند.

پتانسیل های فراوان گوشی های تاشو

گوشی هایی تاشویی مانند سری گلکسی زد فولد و اوپو Find N به زبان ساده تبلت های کوچکی هستند که به لطف این فناوری می توانند تا شوند. زمانی هم که در پی استفاده از تبلت نیستید، می توانید این گوشی ها را تا کنید و با این کار می توانند مانند گوشی معمولی مورد استفاده قرار بگیرند.

به عنوان مثال گلکسی زد فولد 3 از نمایشگر اصلی 7.6 اینچی بهره می برد و در بخش بیرونی آن نمایشگر 6.2 اینچی واقع شده است. بعلاوه با توجه به اینکه گوشی های تاشو روز به روز مهم تر می شوند، نرم افزار آن ها هم بهبود پیدا می نماید و در نتیجه شاهد مجذوب نماینده تر شدن تبلت ها هم خواهیم بود.

سخن آخر

در نهایت واقعیت این است که حتی اگر هم گوگل و شرکت های مهمی مانند سامسونگ کوشش های خود را در زمینه تبلت های اندرویدی چند برابر نمایند، این گجت ها همچنان باید چالش های زیادی را پشت سر بگذارند. طی سال های گذشته آیپدها هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری به طور قابل توجهی پیشرفته نموده اند و در نتیجه می توانند تجربه کاربری بسیار مجذوب نمایندهی را ارائه نمایند. به همین دلیل کاربران وقتی می بینند که تا سال ها می توانند روی آیپدها حساب باز نمایند، به این راحتی ها به تبلت های اندرویدی روی نمی آورند.

منبع: Make Use Of

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا تبلت های اندرویدی به دوران اوج خود برمی گردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تبلت های اندرویدی به دوران اوج خود برمی گردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید