احتمال افزایش حداقل حقوق کارگران تا انتها هفته

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، شنیده های تجارت نیوز حاکی از این است که احتمالا جلسه شورای عالی کار برای افزایش حقوق کارگران در انتها هفته جاری یعنی در روز چهارشنبه 20 فروردین ماه، تشکیل خواهد شد.

احتمال افزایش حداقل حقوق کارگران تا انتها هفته

هرچند میزان افزایش حقوق هر ساله پیش از شروع سال نو معین می گردد، اما معین تکلیف افزایش دستمزد ها کارگران در سال 99 به پس از تعطیلات نوروزی کشیده شده است، به نظر می رسد که تصمیم نهایی برای میزان افزایش پایه حقوق کارگران در این هفته گرفته گردد.

در ابتدا هفته نیز علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در تبادل نظر با تجارت نیوز از وعده ضمنی برای برگزاری این جلسه در هفته جاری اطلاع داد.

طبق گفته وزیر کار در خاتمه سال 98، قرار بود جلسه افزایش دستمزد در نیمه نخست فروردین ماه سال 99 برگزار گردد که این کار انجام نشد.

در مورد میزان افزایش حقوق نیز سه سناریو مطرح است؛ رسیدن حداقل دستمزد به 2.8 میلیون تومان، که در رسانه ها به عنوان پیشنهاد نمایندگان کارگران مطرح شد؛ اما کارفرمایان به صراحت اعلام نموده اند که به هیچ وجه عنوان حقوق ها بیش از 15 درصد معادل حدود 200 هزار تومان، افزایش نمی یابد.

در حال حاضر حداقل حقوق کارگران 1.5 میلیون تومان است، با توجه به آخرین تورم اعلامی توسط مرکز آمار ایران که 35 درصد بوده، به عنوان سناریو سوم این احتمال نیز وجود دارد که حقوق ها 35 درصد افزایش یابد و حداقل دستمزد به دو میلیون تومان برسد.

منبع: تجارت نیوز

به "احتمال افزایش حداقل حقوق کارگران تا انتها هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش حداقل حقوق کارگران تا انتها هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید