دستیابی به بازار جهانی با تکیه بر فناوری

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، وزیر علوم با بیان اینکه با تکیه بر فناوری می توانیم بازار جهانی را بدست بیاوریم گفت: راهکار خروج از بن بست اقتصاد نفتی، به وجود آوردن بازار داخل بر پایه فناوری است.

دستیابی به بازار جهانی با تکیه بر فناوری

دکتر منصور غلامی امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت و بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار که به صورت آنلاین در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد گفت: در روزهای نخست هفته پژوهش فقط به معرفی دستاوردهای پژوهشگران می پردازیم و به تدریج به دستاوردهای پژوهشی توجه می کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون بعد از سالهاست که اهمیت دستاوردهای پژوهشی تعیین شده است، اظهار داشت:اکنون به مرحله ای رسیده ایم که در کنار مناسبت های هفته پژوهش ، فناوری را اضافه کرده ایم و توجه ویژه به فناوری داریم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون به مسئله فناوری در هفته پژوهش توجه ویژه ای داریم گفت: انتظار جامعه از دانشگاه باعث شده که پژوهش های کاربردی مورد توجه قرار بگیرند به طوریکه همه اساتید هم به پژوهش اهمیت بدهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فرمایشات مقام رهبری در خصوص تولید یکی از اهرم ها و محورهای اصلی بحث تحقیقات بوده و وظیفه مراکز علمی را بیشتر و سنگین تر کرده است.

وی گفت: نسل جوان کنونی در کنار اساتید ایده های کاربردی ارایه می کنند اما باید برای به نتیجه رسیدن ایده هایشان حامیان و سرمایه گذارانی وجود داشته باشد.

غلامی با تاکید بر اینکه برای این منظور انتظاری از دولت نداریم، ادامه داد: ایده ها تنها با ورود بخش خصوصی به نتیجه خواهند رسید.

وی اضافه کرد: ما در بخش تولیدات فناورانه باید بازار مبتنی بر تولیدات داخل را رونق بدهیم. اگر این جریان خوب شکل بگیرد می توانیم بازار دنیای را بدست بیاوریم.

غلامی با تاکید بر اینکه ضروری است که هدف شرکتهای دانش بنیان بازار خارج باشد، گفت: راه خروج از بن بست اقتصاد نفتی روی آوردن به بازار داخل و خارج بر اساس فناورانه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از محصولات فناورانه به صورت خام عرضه می شوند و فرآوری نمی شوند؛ارزش این محصولات در فرآوری شدن اینکه باید فناوری به این حوزه ها ورود پیدا کند.

وزیر علوم یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه های ما 8400 قرارداد فعال با بخش صنعت منعقد کرده اند که 2100 میلیارد تومان گردش مالی دارند.

وی با بیان اینکه امیدواریم آینده روشن را با پژوهش و فناوری رقم بزنیم یادآور شد: ظرفیت کشور در هر شرایط به صورت اعلا وجود دارد و ما در منطقه و غرب آسیا و در دنیا حرف برای گفتن داریم.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "دستیابی به بازار جهانی با تکیه بر فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به بازار جهانی با تکیه بر فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید