صالحی: ایران در معرض اخراج از سازمان های بین المللی به علت نپرداختن حق عضویت!

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: ما به شدت در معرض اخراج از سازمان های بین المللی، چون سرن، سزامی و توآس هستیم. این موضوع منوط به سال های اخیر نمی گردد.

صالحی: ایران در معرض اخراج از سازمان های بین المللی به علت نپرداختن حق عضویت!

به گزارش گروه دانشگاه انجمنهای سلوبلاگ، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در نشست تخصصی دیپلماسی علم و فناوری؛ فرصت ها و راه چاره ها اظهار کرد: طی نشستی که در 11 سال گذشته در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار گردید، اعلام شد که در اوج جنگ آمریکا و شوروی هرگز مرز های جغرافیایی اثری بر دو گروه دانشمندان و ورزشکاران نداشته و بیان شد که چگونه ورزشکاران و دانشمندان آمریکایی به شوروی وارد می شدند.

وی با تاکید بر اینکه ایران هرگز از طرف دانشمندان برای چانه زنی استفاده نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشمندان کشور کرسی های بین المللی را با زحمت دریافت نموده اند و پیشنهاد می گردد که وزارت امور خارجه، کرسی های علمی را در سازمان های بین المللی ایجاد نمایند و ما دانشمندانی داریم که بتوانند این کرسی ها را اشغال نمایند.

صالحی به برگزاری اولین نشست کمیسیون مالی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه در ایران در 3.5 سال قبل اشاره نمود و گفت: در آن موقع من رئیس این کمیسیون بودم و 56 کشور عضو به ایران آمدند، ولی من اجازه دریافت و ارسال ایمیل نداشتم و برای دریافت ایمیلی 3 روز زمان برد تا اجازه لازم صادر گردد.

معاون پژوهشی وزیر علوم تاکید نمود: تا زمانی که این جو امنیتی در دیپلماسی علمی برداشته نگردد، راه به جایی نمی بریم و درخواست دارم مسؤولان به مدیران علم و فناوری کشور اعتماد داشته باشند.

صالحی ضمن هشدار به مسؤولان تاکید نمود: ما به شدت در معرض اخراج از سازمان های بین المللی، چون سرن، سزامی و توآس هستیم. این موضوع منوط به سال های اخیر نمی گردد.

به گفته وی به علت پرداخت نشدن حق عضویت 5 میلیون دلاری در حال اخراج هستیم.

صالحی ادامه داد: ما در یونسکو جایزه اخلاف به نام ابن سینا را به ثبت رساندیم؛ ولی حق عضویت خودمان را پرداخت نکردیم ک به تدریج سایر کشور ها این جایزه را به نام خود می نمایند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر ما هر ساله به کامستک حق عضویت می دهیم، ولی از آن بهره ای نمی بریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صالحی: ایران در معرض اخراج از سازمان های بین المللی به علت نپرداختن حق عضویت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی: ایران در معرض اخراج از سازمان های بین المللی به علت نپرداختن حق عضویت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید